Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 I min familie har det alltid vært et prinsipp om at julaften kun er for familien. Dvs at kjærester ikke kan medbringes for å feire julaften sammen med oss selv om de har veldig lyst og spør. Det har jeg bare måtte finne meg i selv om jeg har vært sammen med samme mann siden 2007. Forrige jul ville han gjerne komme og være sammen med oss på julaften, men det ble brånekt hjemme. I år har vi kjøpt hus sammen, og har inngått en samboerkontrakt selv om vi enda ikke har flyttet sammen. Han (30 år) bor for seg selv og jeg (24 år) bor hos foreldrene mine fortsatt. Huset vi har kjøpt er under rehab og vi har hverken kjøkken eller dusj for å si det sånn... Hadde håpet at vi skulle blitt ferdige slik at vi kunne flyttet inn til jul, men den gang ei... Han bor en time unna, så det er ikke alltid at det fungerer så greit å jobbe sammen i hverdagene, og helgene er dyrebar jobbetid. Vil så gjerne at vi skal være sammen på julaften i mitt hjem, siden det blir siste jula hjemme. Er jeg egoistisk som spør foreldrene mine om å ha kjæresten min gjennom snart 4 år (og samboeren på papiret) på besøk på julaften i år? Jeg bryr meg veldig om både foreldre og kjæreste, og vil helst ikke såre noe... Men tyder på at noen blir misfornøyde uansett her...
shnuska Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Dette var det rareste jeg har hørt! For en utrolig lite inkluderende familie du har! I min familie får man ha med kjæresten sin om man så bare har vært sammen en noen måneder,det er jo bare en selvfølge! 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Får han bli med når dere har blitt samboere, eller skal dere være gift først?
Gjest Mahareth Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Jeg blir faktisk litt sjokkert her jeg. At det skal være et problem at din kjæreste gjennom flere år ikke skal være velkommen på julaften kan jeg ikke fatte. Ser ikke familien din at din kjæreste vil være en del av familien deres også? Hadde dette vært et ferskt forhold hadde jeg kunnet skjønne dette, men etter så lang tid blir det veldig feil å ikke regne kjærester for en del av familien. Du er i hvert fall ikke egoistisk i denne situasjonen, det er helt sikkert.
Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2010 Får han bli med når dere har blitt samboere, eller skal dere være gift først? Søster mi har hatt med seg samboer hjem. Da hadde de bodd sammen i 3 mnd.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Det skjer jo ikke noe ved å spørre. Får du "nei" kan du med god samvittighet spørre hvorfor.
Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2010 Dette var det rareste jeg har hørt! For en utrolig lite inkluderende familie du har! I min familie får man ha med kjæresten sin om man så bare har vært sammen en noen måneder,det er jo bare en selvfølge! Der vanligvis vært inkluderende. Vi har vært mye mer hos mine enn hos hans. Han har bodd hos oss annenhver helg i over 3 år, men det er bare en rar ting de har med julefeiring tror jeg... Kan ikke skjønne det!
Auri Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Vel, nå skal dere jo BLI samboere, og er det på papiret, så om de setter seg på bakbeina, så er de sta bare for stahetens skyld... Herregud.
Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. desember 2010 Har de sagt hvorfor? Nei, bare at det er sånn det er og at det er et prinsipp. Tror det må ha noe med jul og tradisjoner. Skjønner det aldri helt, for de pleier ikke å være konservative og sånt akkurat... Tørr jo nesten ikke å spørre i år. Kjenner at det sliter på meg å ikke vite hvordan det skal bli.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Jeg syns det er litt rart at de nekter det, men det er mange sider av en sak. Julaften skal være en kveld hvor alle trives og en kveld hvor de nærmeste er samlet. Selv om barna får kjærester så er det ikke en selvfølge at den kjæresten er like velkommen hos familien. Et familie jeg kjenner har et dillema der. Datteren i huset har en kjæreste som går svært dårlig sammen med resten av familien. Han er arrogant mot dem. Rett og slett en klyse. Ingen i den familien liker han og nekter for at han skal få ødelegge julaften for dem. Jeg har møtt han selv og fikk litt sjokk av oppførselens hans. Han overkjører alle han snakker med og ingen andre får si noe. Så jeg skjønner godt at han ikke får lov å ødelegge en høytid hele familien gleder seg til. Jeg sier ikke at din kjæreste er sånn, men det er vel en grunn til at han ikke er velkommen?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 Dette var det rareste jeg har hørt! For en utrolig lite inkluderende familie du har! I min familie får man ha med kjæresten sin om man så bare har vært sammen en noen måneder,det er jo bare en selvfølge! I min familie og. De ser på samboeren min som en del av familien de.
Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2010 Jeg syns det er litt rart at de nekter det, men det er mange sider av en sak. Julaften skal være en kveld hvor alle trives og en kveld hvor de nærmeste er samlet. Selv om barna får kjærester så er det ikke en selvfølge at den kjæresten er like velkommen hos familien. Et familie jeg kjenner har et dillema der. Datteren i huset har en kjæreste som går svært dårlig sammen med resten av familien. Han er arrogant mot dem. Rett og slett en klyse. Ingen i den familien liker han og nekter for at han skal få ødelegge julaften for dem. Jeg har møtt han selv og fikk litt sjokk av oppførselens hans. Han overkjører alle han snakker med og ingen andre får si noe. Så jeg skjønner godt at han ikke får lov å ødelegge en høytid hele familien gleder seg til. Jeg sier ikke at din kjæreste er sånn, men det er vel en grunn til at han ikke er velkommen? Han er alltid velkommen ellers, og oppfører seg ikke stygt på noe vis. Han kjøper småting til nevøene mine og kommer med aviser og ting med seg hver helg han er der jeg bor. Jeg tror mest av alt at det har noe å si med at hvis han er hos oss en jul så er det forventet at jeg er neste jul hos hans. Mamma kan kanskje ikke innse at jeg ikke alltid kan fortsette å være lille minstejenta i huset kanskje. Jeg vet bare ikke, men det plager meg. Det var skikkelig ille å si til han i fjor at han ikke kunne være hos oss. Har bare ikke lyst til å ta det opp igjen i år. Føler at de ofrer mer for søster mi. Hun har mann og to barn og vil feire hjemme hos seg selv. Mamma vil feire hjemme hun også så vi må alltid haste avsted kl åtte om kvelden (får såvidt åpnet pakker) for så å være med søster mi og hennes familie resten av kvelden. synes det er et stress. Lurer på hvordan det skal bli når vi skal bo sammen meg og han i eget hus. Har bare lyst til å være helt alene. Det er jo ikke annet enn stress å feire sammen med andre! Tydeligvis!
Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2010 Jeg syns det er litt rart at de nekter det, men det er mange sider av en sak. Julaften skal være en kveld hvor alle trives og en kveld hvor de nærmeste er samlet. Selv om barna får kjærester så er det ikke en selvfølge at den kjæresten er like velkommen hos familien. Et familie jeg kjenner har et dillema der. Datteren i huset har en kjæreste som går svært dårlig sammen med resten av familien. Han er arrogant mot dem. Rett og slett en klyse. Ingen i den familien liker han og nekter for at han skal få ødelegge julaften for dem. Jeg har møtt han selv og fikk litt sjokk av oppførselens hans. Han overkjører alle han snakker med og ingen andre får si noe. Så jeg skjønner godt at han ikke får lov å ødelegge en høytid hele familien gleder seg til. Jeg sier ikke at din kjæreste er sånn, men det er vel en grunn til at han ikke er velkommen? Han er alltid velkommen ellers, og oppfører seg ikke stygt på noe vis. Han kjøper småting til nevøene mine og kommer med aviser og ting med seg hver helg han er der jeg bor. Jeg tror mest av alt at det har noe å si med at hvis han er hos oss en jul så er det forventet at jeg er neste jul hos hans. Mamma kan kanskje ikke innse at jeg ikke alltid kan fortsette å være lille minstejenta i huset kanskje. Jeg vet bare ikke, men det plager meg. Det var skikkelig ille å si til han i fjor at han ikke kunne være hos oss. Har bare ikke lyst til å ta det opp igjen i år. Føler at de ofrer mer for søster mi. Hun har mann og to barn og vil feire hjemme hos seg selv. Mamma vil feire hjemme hun også så vi må alltid haste avsted kl åtte om kvelden (får såvidt åpnet pakker) for så å være med søster mi og hennes familie resten av kvelden. synes det er et stress. Lurer på hvordan det skal bli når vi skal bo sammen meg og han i eget hus. Har bare lyst til å være helt alene. Det er jo ikke annet enn stress å feire sammen med andre! Tydeligvis!
Anglofil Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 Dette virker for meg helt merkelig. Mine foreldre sa i år at: "det er da naturlig at dere ønsker å feire sammen når dere har vært sammen en god stund". For å være helt ærlig virker dette veldig sært i mine øyne. Mvh Yvonne
Gjest Iah Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Slike ting har jeg ikke en gang spurt om, jeg har kun informert om at min kjæreste skal i år feire jul sammen med oss. Det har aldri vært noen reaksjoner på det. Høres ut som om familien din er veldig sær. Hadde mamma nektet min kjæreste/samboer å være sammen med oss på julaften hadde jeg rett og slett ikke feiret sammen med de i det hele tatt. Da hadde vi reist til hans familie, eller vi hadde feiret alene bare vi to, eventuelt sammen med venner.
Dolly-Betty Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #17 Skrevet 1. desember 2010 Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Ta en spanske en og si at du er bedt til hans familie i år. Da kanskje de foreslår det selv
Auri Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 Jeg synes du skal si til foreldrene dine at dere har vært sammen tre år, dere skal flytte sammen, han er mer enn bare en tilfeldig kjæreste! De må bare innse at dere er SAMMEN, han er familie for din familie og du er familie for hans. Du får si at du vet ikke hva som skjer neste jul enda, men før eller siden så kommer dere til å måtte feire jul hver for dere, sånn er det bare. Stå på krava!
Auri Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Ta en spanske en og si at du er bedt til hans familie i år. Da kanskje de foreslår det selv Jeg likte denne også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå