AlvaSofi Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Hvordan ville dere reagert om en person hadde sagt jeg elsker deg etter en liten uke i forholdet?
Gjest Uglefot Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Hadde blitt veldig skeptisk.. Hadde selv aldri klart å si noe slikt etter ei uke uansett hvor stormende forelsket jeg hadde vært.
Leanne Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Det spørs vel litt på hvor godt man kjenner hverandre fra før. Da jeg ble sammen med min mann hadde vi gått fra å være kolleger til å bli venner til å bli gode venner og til slutt ende opp som kjærester i løpet av 2-3 år. Jeg var veldig trygg på han allerede tidlig i forholdet og vi sa vel at vi elsket hverandre ganske tidlig i forholdet - men var vel sammen mer en uke før vi sa det Hvis man ikke har kjent hverandre så lenge, vil jeg følt som litt underlig.. Men enkelte er jo mer følelsesladde mennesker enn andre og for dem er det helt naturlig å si det tidlig i forholdet. Er vel ingen fasit her 1
Independent_ Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Jeg ville blitt temmelig overrasket, og ikke særlig imponert. Noen ganger tror jeg det er en slags reaksjonsdannelse (forsvarsmekanisme) mennesker gjør når de er usikre eller for sikre i begynnelsen av et forhold. De prøver å si de kjente ordene for å skape en reaksjon, helst positiv, hos motparten. Dette kan selvfølgelig også være helt greit, det handler jo om hvor lenge man har kjent personen. La oss si at noen har kjent hverandre i lengre tid før de ble sammen, da er det jo ingenting galt i å si det en uke ut i forholdet. Men to personer som har kjent hverandre i ei uke, kjenner hverandre ikke godt nok til å kunne ærlig og oppriktig mene at de "elsker" hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Jeg ville i hvert fall ha foretrukket det fremfor en som ville ha sex etter en uke
Anglofil Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Da kjæresten min sa det til meg etter en uke, sa jeg det samme til han. Mvh Yvonne
Beauté Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Jeg hadde blitt veldig skeptisk. Dette er viktig, ikke et ord du kan slenge rundt. Uansett hva DU føler. Jeg kan gi et eksempel. Da jeg møtte min mann i 1996 så sa han Jeg elsker deg, etter 2 mnd. Og jeg sa ingenting tilbake. Jeg føler at å sløse med det er ikke bra. Jeg sa at jeg elsket han etter ett år eller noe. Det var iallefall ikke akkurat da han sa det til meg. Å elske noe er veldig sterkt. Man sier ikke det selv om man er forelsket. De to tingene er utrolig forskjellige. Ikke miks dem sammen.
Anglofil Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 Jeg hadde blitt veldig skeptisk. Dette er viktig, ikke et ord du kan slenge rundt. Uansett hva DU føler. Jeg kan gi et eksempel. Da jeg møtte min mann i 1996 så sa han Jeg elsker deg, etter 2 mnd. Og jeg sa ingenting tilbake. Jeg føler at å sløse med det er ikke bra. Jeg sa at jeg elsket han etter ett år eller noe. Det var iallefall ikke akkurat da han sa det til meg. Å elske noe er veldig sterkt. Man sier ikke det selv om man er forelsket. De to tingene er utrolig forskjellige. Ikke miks dem sammen. Selv om man sier det tidlig så trenger det jo ikke å bety at man sløser med ordene? Kjæresten min er ihvertfall en som tar slikt veldig seriøst, og han sier det ganske sjeldent. Men, mener om man faktisk mener det og det føles riktig å si det, så ja, da er det nettopp riktig for dem det gjelder. Det er ingen fasit på slikt. Mvh Yvonne
Beauté Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 Selv om man sier det tidlig så trenger det jo ikke å bety at man sløser med ordene? Kjæresten min er ihvertfall en som tar slikt veldig seriøst, og han sier det ganske sjeldent. Men, mener om man faktisk mener det og det føles riktig å si det, så ja, da er det nettopp riktig for dem det gjelder. Det er ingen fasit på slikt. Mvh Yvonne Jeg som en sterk person, ville nok nølt om en mann etter få dager hadde sagt at han elsket meg. Og det gjorde jeg den gang også. Syns å si "jeg elsker deg" er så pass sterkt at man spøker ikke med det.
Daniel84 Skrevet 2. desember 2010 #11 Skrevet 2. desember 2010 Jeg ville i hvert fall ha foretrukket det fremfor en som ville ha sex etter en uke You're kidding right? ... Er du en gladkristen person som skal gifte seg før hun har sex?
Anglofil Skrevet 2. desember 2010 #12 Skrevet 2. desember 2010 Jeg som en sterk person, ville nok nølt om en mann etter få dager hadde sagt at han elsket meg. Og det gjorde jeg den gang også. Syns å si "jeg elsker deg" er så pass sterkt at man spøker ikke med det. Spøker med det? Hvor skriver jeg at man spøker med det? Vi var ihvertfall seriøse når vi sa det til hverandre, sterke personer som vi er. Mvh Yvonne
Meridian Skrevet 2. desember 2010 #13 Skrevet 2. desember 2010 Man må iallfall si det når man mener det. Det kan være rett når det skjer, om det er 1 uke eller 1 år etter at man ble sammen. Selv om man venter i 10 år med å si ; jeg elsker deg, så kan det bli slutt dagen etter. Derfor, om man har funnet en man trives godt sammen med, og man føler seg sikker, så kan man si det om det føles rett - syns jeg.
Angel Star Skrevet 2. desember 2010 #14 Skrevet 2. desember 2010 Hmm.. Som noen har sagt, spørs hvor lenge du har kjendt personen
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #15 Skrevet 2. desember 2010 You're kidding right? ... Er du en gladkristen person som skal gifte seg før hun har sex? Om så var? Jeg synes bare denne tråden er en litt sær kontrast til alle trådene om hvor greit det er å ha sex på første daten. Dette synes folk tydeligvis er greit, mens om noen sier de elsker deg så løper folk for harde livet. I tillegg finnes det en mellomting mellom å ha sex etter en uke og å vente til man gifter seg. Registrerer ellers at Yvonne er den eneste som sier noe i nærheten av det jeg tenker. Og det er ikke første gang
Daniel84 Skrevet 2. desember 2010 #16 Skrevet 2. desember 2010 Om så var? Jeg synes bare denne tråden er en litt sær kontrast til alle trådene om hvor greit det er å ha sex på første daten. Dette synes folk tydeligvis er greit, mens om noen sier de elsker deg så løper folk for harde livet. I tillegg finnes det en mellomting mellom å ha sex etter en uke og å vente til man gifter seg. Registrerer ellers at Yvonne er den eneste som sier noe i nærheten av det jeg tenker. Og det er ikke første gang Nei, men det jeg reagerte på var at du foretrakk at en person heller ville si han elsket deg enn at han ville ha sex med deg? Er det ikke heeeelt normalt å ville ha sex med en person, selv om man ikke elsker personen eller? Man blir ikke kjent med en person på en uke, derfor syns jeg det er helt latterlig at man kan si man elsker en. Det er ikke å elske noen i mine øyne iallefall. Det er å være betatt av noen, to helt forskjellige ting. Og når man er betatt av noen, vil man ha sex. Helt naturlig det, er det ikke? Derfor, syns jeg det er merkelig du sier du heller vil at en person skal si han elsker deg istedet for å ha sex innen en uke. ( Og sier han det, er det sannsynligvis bare for å få deg til sengs. )
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #17 Skrevet 2. desember 2010 Nei, men det jeg reagerte på var at du foretrakk at en person heller ville si han elsket deg enn at han ville ha sex med deg? Er det ikke heeeelt normalt å ville ha sex med en person, selv om man ikke elsker personen eller? Man blir ikke kjent med en person på en uke, derfor syns jeg det er helt latterlig at man kan si man elsker en. Det er sikkert helt normalt, men jeg vil ikke ha en mann som vil ha sex med en han ikke elsker. Jeg ville forøvrig heller ikke hatt sex med en person jeg hadde kjent en uke, selv om han sa han elsket meg. Bare så det er sagt
Daniel84 Skrevet 2. desember 2010 #18 Skrevet 2. desember 2010 Det er sikkert helt normalt, men jeg vil ikke ha en mann som vil ha sex med en han ikke elsker. Jeg ville forøvrig heller ikke hatt sex med en person jeg hadde kjent en uke, selv om han sa han elsket meg. Bare så det er sagt Jaha? Så du ville ikke hatt sex med kjæresten din fordi han ikke hadde elska deg enda..? Det er vel mye mer normalt å ha sex før man sier man elsker en person, enn omvendt.. Kan jeg få spørre hvor gammel du er ? Hvor lenge mener du det er normalt å gå før man sier man elsker kjæresten sin da?
Gjest Adera Skrevet 2. desember 2010 #19 Skrevet 2. desember 2010 Eg hadde ikkje tatt vedkommende seriøst i det heile tatt og begynt å lure på hva i all verden... og muligens trukket meg litt tilbake. Men så er det jo trend å si dette etter ei kort tid no for tida virker det som.
Gjest Uglefot Skrevet 2. desember 2010 #20 Skrevet 2. desember 2010 (endret) For meg så er det å elske noen,det innebærer ikke kun disse forelskelsesfølelsene. Det innebærer at når jeg har sett hans værste side,han har sett min værste side,vi har gjenomgått dårlige dager,gode dager,stille dager,oppturer og nedturer og vi vil begge fremdeles være sammen og satse på en fremtid sammen,DA føler jeg at jeg elsker noen. Og alt dette skjer ikke for meg på en uke. Endret 2. desember 2010 av Uglefot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå