Gå til innhold

Hva gjør man når man ikke får noen ordentlig attest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ansatt hos en bedrift i 3 år. Jeg var kun vanlig medarbeider i 2,5 år, men i 6 av de mnd så var jeg også daglig leder hvor jeg hadde ansvar for rapporter, lønninger, betaling av regninger, ansvar for lærlingen osv.

Men i attesten så nekter sjefen min å skrive noe annet enn at jeg var butikkmedarbeider fra da til da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte er attester kjedelig å skrive for sjefene, som ikke tar seg tid til det.

Skriv attesten på nytt, og bare tilføy kort det du ønsker at skal stå der. Send til sjefen på mail og si at attesten du fikk ikke var fullstendig, og be h*n skrive ut og signere denne isteden.

Skrevet
Når arbeidstakeren selv sier opp eller blir sagt opp, har han krav på skriftlig attest av arbeidsgiveren. Attesten skal inneholde opplysninger om arbeidstakerens navn, fødselsdato, hva arbeidet har bestått i og om arbeidsforholdets varighet. Hvis det er vanlig i bransjen eller bedriften å gi mer utførlige opplysninger i attesten, har arbeidstakeren krav på en mer omfattende attest. I mange bransjer er dette vanlig.

Link.

• 3 uker senere...
Skrevet

Men jeg har mailet gang på gang og sagt at jeg vil ha med dette, og arbeidsgiver bare ignorerer og nekter å ta med noe mer.

Hva gjør man da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...