AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Jeg var ansatt hos en bedrift i 3 år. Jeg var kun vanlig medarbeider i 2,5 år, men i 6 av de mnd så var jeg også daglig leder hvor jeg hadde ansvar for rapporter, lønninger, betaling av regninger, ansvar for lærlingen osv. Men i attesten så nekter sjefen min å skrive noe annet enn at jeg var butikkmedarbeider fra da til da.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Ofte er attester kjedelig å skrive for sjefene, som ikke tar seg tid til det. Skriv attesten på nytt, og bare tilføy kort det du ønsker at skal stå der. Send til sjefen på mail og si at attesten du fikk ikke var fullstendig, og be h*n skrive ut og signere denne isteden.
Gjest Iah Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Når arbeidstakeren selv sier opp eller blir sagt opp, har han krav på skriftlig attest av arbeidsgiveren. Attesten skal inneholde opplysninger om arbeidstakerens navn, fødselsdato, hva arbeidet har bestått i og om arbeidsforholdets varighet. Hvis det er vanlig i bransjen eller bedriften å gi mer utførlige opplysninger i attesten, har arbeidstakeren krav på en mer omfattende attest. I mange bransjer er dette vanlig. Link.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Men jeg har mailet gang på gang og sagt at jeg vil ha med dette, og arbeidsgiver bare ignorerer og nekter å ta med noe mer. Hva gjør man da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå