Gå til innhold

Fargede kontaktlinser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har grønne øyne, men har så lyst på mørkebrune kontaktlinser. Jeg hadde dette tidligere og kledde det kjempegodt. Da hadde jeg noen HELDEKKENDE brune som optikeren bestilte for meg - altså at det ikke var et sånt blankt hull for pupillene som de fleste fargede kontaktlinser har. Grunnen til at jeg ikke kan ha det, er at hullene er såpass store og antakeligvis har jeg små pupiller, for min ganske så lyse grønnfarge kommer frem i det hullet, og det ser naturlig nok fullstendig feil ut.

Vet noen hvor jeg kan få tak i disse type linser?? Lensway og en annen nettbutikk jeg ikke husker navnet på har de ikke:( Og pga elendig råd for tida kan jeg dessverre ikke gå til optikeren for det koster jo det tredoble av hva det koster på nettet...

Please? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe sånt du tenker på?

Vet ikke om det finnes flere linser av denne sorten, jeg fant ikke noe mer enn dette merket/typen etter litt kjapp googling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt du tenker på?

Vet ikke om det finnes flere linser av denne sorten, jeg fant ikke noe mer enn dette merket/typen etter litt kjapp googling.

Jah, tuuusen hjertelig takk, Zaphireh <3 :-) Nå håper jeg bare at brunfargen er mørk og dekkende nok for mine grønne øyne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt du tenker på?

Jah, tuuusen hjertelig takk, Zaphireh <3 :-) Nå håper jeg bare at brunfargen er mørk og dekkende nok for mine grønne øyne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Hvordan er det å se igjennom slike? Hvis ingen vet, kan du, kjære TS, følge opp tråden etter å ha prøvd? Har også lysfølsomme øyne, så pupillene er konstant knøttsmå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OT: Hvordan er det å se igjennom slike? Hvis ingen vet, kan du, kjære TS, følge opp tråden etter å ha prøvd? Har også lysfølsomme øyne, så pupillene er konstant knøttsmå.

Hei MsFoster:) Ts her..

Siden jeg hadde slike for noen år siden, kan jeg svare allerede nå på hvordan de er å se gjennom:) Nå skal det sies at optikeren min bestilte ekstra mørke linser for å være sikker på at de dekte min egen farge helt, og det ser ikke ut som brunfargen på disse linsene er like mørk, så da vil vel resultatet være litt annerledes..

Iallefall.. Jeg merket ikke noe spesielt sånn til vanlig. Men når jeg tok de av meg/på meg og hadde kun på det ene øyet før jeg var ferdig, merket jeg fargeforskjell på tingene rundt meg hvis jeg først holdt for det grønne øyet, så det brune:) Det var som at tingene fikk bittelitt mer rød-/brun-nyanse når jeg så med øyet som hadde brun linse - men kun når jeg sammenlignet. Merket ikke noe når jeg hadde begge på;)

Nå lurer jeg på om jeg skal tørre å bestille, for jeg er er redd brunfargen blir for lys for mine ganske lyse øyne - og er det noe jeg IKKE vil ha så er det LYSEbrune øyne, på grensa til orange...!

Skal du bestille, MsFoster? Isåfall, kan du vøre så snill å holde meg oppdatert?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske store pupiller, og mine fargelinser var så dekkende at jeg så kanten da jeg hadde dem på. Det var slike med mønster rundt pupillen. Mens en venn som prøvde samme typen hadde ingen problemer med det. Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ts her igjen...

Som jeg skrev innledende så brukte jeg altså brune helfargede linser før, for mange år siden, som jeg var veldig fornøyd med, men nå finner jeg dem ikke.. Jeg har grønne øyne, og jeg husker at jeg først prøvde vanlig brunfargede linser hos optikeren, men det var som at disse ikke var mørk nok for mine grønne øyne, for de ble rett og slett rødlige i dagslys. Ikke spesielt pent eller naturlig. Han bestilte da noen i fargen Chestnut 40% fra Cooper Vision, og disse passet meg perfekt. Slik jeg forstod det betydde de 40% at det var MER farge i denne utgaven enn i de vanlige fargede.. Men vet ikke 100% om jeg har forstått det riktig?! Vet noen her inne kanskje? Og vet du/dere om disse linsene i fargen Chestnut eksisterer fortsatt?

Nå vurderer jeg å bestille linsene som Zaphireh linker til, i fargen brun, men er så redd for det rødlige resultatet igjen. Vet du/dere om disse er ganske mørk og om de vil passe fint til mine relativt lyse grønne øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen...

Som jeg skrev innledende så brukte jeg altså brune helfargede linser før, for mange år siden, som jeg var veldig fornøyd med, men nå finner jeg dem ikke.. Jeg har grønne øyne, og jeg husker at jeg først prøvde vanlig brunfargede linser hos optikeren, men det var som at disse ikke var mørk nok for mine grønne øyne, for de ble rett og slett rødlige i dagslys. Ikke spesielt pent eller naturlig. Han bestilte da noen i fargen Chestnut 40% fra Cooper Vision, og disse passet meg perfekt. Slik jeg forstod det betydde de 40% at det var MER farge i denne utgaven enn i de vanlige fargede.. Men vet ikke 100% om jeg har forstått det riktig?! Vet noen her inne kanskje? Og vet du/dere om disse linsene i fargen Chestnut eksisterer fortsatt?

Nå vurderer jeg å bestille linsene som Zaphireh linker til, i fargen brun, men er så redd for det rødlige resultatet igjen. Vet du/dere om disse er ganske mørk og om de vil passe fint til mine relativt lyse grønne øyne?

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

Noen som vet hvordan man kommer seg inn på siden www.seklart.no? Jeg får hele tiden opp at jeg må skrive inn Brukernavn og Passord, men det er jo ikke mulig når man ikke engang kommer seg innpå siden så man får registrert seg..

Leste på et annet forum at denne siden visstnok skal ha et bra utvalg av fargede linser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...