Gå til innhold

praktiske klær for en vestlandsvinter (1 klassing)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei vi er flytta fra finnmark til vestlandet, og er så usikker på hva det mest praktiske er å kjøpe inn av vinterklær :-? I finnmark var det jo ganske greit for der gikk det jo i bobleklær hele vinteren men nå som vi er flytta er jeg mere usikker.Her er det jo mildere og en god del regn, må jeg satse på parkdress eller bruker barna her vinterdresser store deler av vinteren? Og cherrocks duger det her ?Ja jeg føler meg litt dum nå men nå feks.sendte jeg han på skolen i boble jakke (det var ganske så kaldt her da) og i sekken fikk han med seg en tynnere jakke for når sola kommer ordentlig opp blir det varmt :roll: Så hva har dere til deres barn i vestlands klima? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

allværsklær er tingen :wink: en vet aldri om det regner eller snør, og har det snødd kan det plutselig begynne å regne :evil:

cherrocks er gode støvletter som tåler det meste. Barnet holder seg tørr på beina, og de er varm og god.

Tror jeg ville gått til anskaffelse av en parkdress som tåler vann samt kulde. Skal ikke være lett gitt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe vanntett med løst for/ fleece klær under?

Det regner MYE her, og snøen blir også våt, men det er litt kaldt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha gjerne to par cherroxer, eller skaff deg en støveltørker. Det tar lang tid å få de tørre, og de bør vaskes i maskin minst et par ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...