Gå til innhold

Han har snart bursdag men vil ikke feire!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er sånn som ALLTID må feire bursdager. For meg er det viktig!

Vi har vært sammen i noen år nå, og de siste årene har jeg ordnet med middag osv for hans venner. Dette har han satt veldig pris på.

I år vil han ikke feire, for han har så mye å tenke på når det gjelder jobb osv (deadliner osv).

Jeg kunne tenke meg å gjøre noe for han, for jeg vet han hadde blitt så glad!

Men, det er litt kjedelig å gjøre det samme i år også.. middag med venner og familie..

Jeg har ikke så veldig god råd, så det blir ikke noe weekend-tur desverre.. men jeg kan lage mat, og jeg har nr til alle vennene hans.

Han har bursdag på en søndag.

Hjelp meg!!! :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor ikke rett og slett respektere at han ikke vil feire dagen i år. Selv om du er en type som bare må feire dagen din er det ikke det samme som at han må det.

Eller du kan rett og slett lage til en spesiell middag bare for dere to :wink:

Skrevet

Jeg er blant de som ikke har noe forhold til bursdagsfeiring for min egen del, jeg har ingen trang til å feire den dagen hvert år. Selvsagt er det koselig at familie og venner husker på meg, men ellers synes jeg ikke at det er noe spesielt å gjøre noe stort ut av.

Jeg synes at du skal respektere at han ikke ønsker noe oppstuss i år, og heller kanskje gjøre som Madam Felle foreslår - gjøre det litt koselig for bare dere to. Hvis han har mye å tenke på, trenger han sikkert ikke masse mas og styr på hans vegne, men heller å slappe av med deg.

• Liker 1
Skrevet

Ha, folk SIER alltid at de ikke vil feires. Og når man da ikke gjør noe så blir de kjempeskuffa! ALLE vil feires! Men du kan jo gjøre det på en rolig og avslappet måte. Hva med å overraske ham med skikkelig god frokost på sengen. Så avtale lunsj med vennene hans, enten hjemme eller på kafè. Kake må det også være, men den er vanskelig å smugbake :hoho:

Uansett, feires må han!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ha, folk SIER alltid at de ikke vil feires. Og når man da ikke gjør noe så blir de kjempeskuffa! ALLE vil feires! Men du kan jo gjøre det på en rolig og avslappet måte. Hva med å overraske ham med skikkelig god frokost på sengen. Så avtale lunsj med vennene hans, enten hjemme eller på kafè. Kake må det også være, men den er vanskelig å smugbake :hoho:  

Uansett, feires må han!

Er faktisk ikke enig med deg der. Jeg sa klart i fra til min kjære for 2 år siden at jeg ikke ville feire dagen min, han hørte ikke på det øret, og jeg ble rett og slett pissa sur :evil: jeg hadde lagt helt andre planer som plutselig måtte forandres, og tro meg det var ikke noe gøy.

Mannfolk sier hva de mener som regle, og hvorfor ikke respektere det?

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Fella. Når man sier noe, er det som regel fordi de mener det. Det er litt anderledes med oss jenter, vi sier gjerne en ting, men mener det stikk motsatte. Hadde det vært en jente som ikke ville ha noe stas på bursdagen sin, hadde jeg planlagt noen i skjul likevel. Men når det er en gutt som sier det, vel....

• Liker 1
Gjest Madam Felle
Skrevet
Enig med Fella. Når man sier noe, er det som regel fordi de mener det. Det er litt anderledes med oss jenter, vi sier gjerne en ting, men mener det stikk motsatte. Hadde det vært en jente som ikke ville ha noe stas på bursdagen sin, hadde jeg planlagt noen i skjul likevel. Men når det er en gutt som sier det, vel....

Jeg er jente :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet du er jente, og tror kanskje, muligens, eventuelt at du innerst inne ønsker deg en kopp te og blomster på senga på bursdagen din. Hvis ikke, er du bare unntaket som bekrefter regelen..........

Skrevet

Det er da forskjell på en kopp te og blomster på senga, og storstilt feiring med familie og venner som må planlegges.

Stille feiring er sikkert koselig, og hvis han har bedt om at det ikke organiseres noe, ville jeg hørt på ham og ikke funnet på noe. Men litt kos i heimen og en hyggelig gave er selvsagt lov.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater feiring av meg sjøl...........selv om jeg innviterer noen få på kaffe og kake når jeg har bursdag.

Da jeg ble 40 så hadde noen laget istand "surprise-party". Det var jo koselig.........og jeg VET det var godt ment - men inni meg så var jeg irritert på initiativ-takeren fordi vedkommende ikke respekterte MITT ønske om en rolig feiring.!

Har aldri likt å være midtpunkt jeg - beklager altså, men sånn er jeg!

Det værste var ikke å bli feiret - men at min mening ikke ble respektert!

Min mor elsket å feire sine "runde dager" - men far hater det. Så når han har "runde år" - så er han bestandig "bortreist på dagen".

Vi er forskjellige vi mennesker - og DET synes jeg faktisk vi skal være flinkere til å respektere! 8)

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å respektere de som ønsker å gjøre litt stas på dere og de som ønsker å gjøre noe hyggelig for dere for at dere skal bli glade...?

Synes du skal lage mat og invitere vennene hans, jeg. Det er jo ikke HAN som skal stresse og mase. Han kommer til dekket bord, god mat som dama har laget og skal feire kvelden med gode venner. En flott bursdagsgave. spør du meg. Han er heldig som har ei jente som deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei nei nei! Dere tolker alt feil! :(

Han vil ikke gjøre noe ut av dagen sin, for han har for mye å tenke på! Han har ikke mulighet til å invitere noen, lage middag osv osv. Jeg vet at han har spurt moren sin om hun kanskje gidder å stelle istand noe, men jeg tror ikke hun er hjemme den helgen.

Med andre ord; HAN VIL FEIRES! Men han har hverken tid eller krefter til å gjøre det.

Jeg vil gjøre noe for han, for jeg har permisjon fra jobben alikevel.

Jeg må desverre se langt bort fra frokost på sengen, for han står opp halv 7 hver morgen (til og med i helgen!) og da er jeg en mumie...

Har dere noen gaveønsker da? Han blir 32, og vi har vært sammen i snart 3 år.

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er egentlig problemet? :o Hvis han vil feires men ikke har tid til å gjøre i stand mat og du har masse tid og liker å lage mat, kan ikke du lage middag til dere da? Og invitere noen venner.

Det ligger flere tråder her med gavetips, men jeg foreslår en opplevelsesgave (kino, teater, konsert, fotballkamp etc).

Skrevet

Lag en romantisk middag for 2 med levende lys og det du måtte finne på av eventuelle desserter (deg, for eksempel), så skal du nok se at det faller i smak selv om han ikke vil feire i stor stil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...