Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor skal til Egypt i julen og jeg tenkte det hadde vært en fin julegave å gi henne en bok som enten var en av egypisk forfatter eller der handlingen utspiller seg i Egypt. Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, søk på amazon.co.uk. Alt slags bøker der. Får de sendt i posten.

Skrevet

Man får sikkert opp noen julegaver hvis man googler 'christmas gifts' også, men det betyr ikke at man ikke skal tenke seg om før man handler.

Gjest Galithralia
Skrevet

JA :D Nefertiti eller The Heretic Queen av Michelle Moran står på min ønskeliste. Handlingen er satt i Det Gamle Egypt, og de har fått gode kritikker. :goodbye:

Skrevet

Supert tips, noe sånt jeg trenger, men gamlemor klarer ikke hele bøker på engelsk. :/

Gjest Galithralia
Skrevet

Supert tips, noe sånt jeg trenger, men gamlemor klarer ikke hele bøker på engelsk. :/

Du kan få tak i de på norsk via Norli - men jeg er ikke helt sikker, men du kan sjekke hjemmesidene deres.

Hvis ikke så er jo Tom Egeland genial - en av bøkenes hans blander inn litt av Egypts gamle verden med vikingene, Sirkelens ende heter den.

Skrevet

Jeg sjekket selvsagt før jeg skrev det, og fant de ikke på norsk noe sted. :)

Heller ikke hos Norli.

Egeland høres veldig ut som noe hun har lest, men takk!

Gjest Badabing
Skrevet

"Egypteren Sinuhe" av Mika Waltari. Tror alle jeg kjenner som har lest den har endt opp med å anbefale den videre.

Den anbefaler jeg også.

Men en annen som jeg vil anbefale enda sterkere, er "Solens datter" av Pauline Gedge. Den handler om den kvinnelige faraoen Hatshepsut. Dessverre ser det bare ut som det går an å få tak i dem brukt (to bind da bokklubben hadde dem i alle fall)

Ellers har du en annen av samme forfatter- Solgudens sønn (om Aknathon, en annen kjent farao)

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=120750&rom=AK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...