AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Jeg lurer på hva som skjer da far ikke betaler bidrag? Man får vel en minstesats fra nav, men hva skjer da med den summen han egentlig skal betale. For her skal far betale en del da han tjener bra, jeg har lav inntekt og han har ikke samvær med barna. Så han skal jo betale 3 ganger så mye som minstesatsen til nav. Dette er jo penger jeg virkelig trenger også.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 slapp av nav tar tid min 3 mnd behandlingstid!! du har rett på bidrag men nav må kreve d inn. barne far får bidragsgjeld.men d tar tid...lang tid ..venter enda eg..
nybegynneren Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Ta saken opp med nav.Dem krever bidrag ifra far. Du får uansett om han ikke betaler.Han blir sittendes med gjeld til nav. Er behandlingstid ja,men du får tilbakebetalt når vedtaket går igjennom.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Her er en oversikt over satser og inntektsgrenser: http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Bidragsforskudd Som nevnt kan det ta lang til å kreve inn bidraget fra far. Etterhvert kan det bli aktuelt at innkrevingssentralen trekker bidraget direkte fra farens lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå