PlommentilPus Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Vel... slik er saken. Kjøpte sånn Clearblu eggløsningstest. Testet neg. fred. og lørd, testet ikke sønd, positiv på mand. men da lå jeg med oppkast og diare.. Så... er det for sent i dag? Er toget gått? Deppa i dag kan man si..
Vilmenfårikketil Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Kjør på! På min Clearblue pakke står det at den indikerer de 48 timene man er mest fruktbar, og da tenker jeg at man ihvertfall bør ha rimelig god sjans et døgn etter å ha testet positivt på den!
Athene Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Eggløsningstest påviser ikke eggløsning men hormonstigningen (LH) som skjer før eggløsning, dette hormonet synker raskt etter EL. Dette er også grunnen til at en eggløsningstest kan være positiv uten EL. En EL test vil derfor være positiv 12-48 timer før eggløsningen. Jeg temper, og for meg bekrefter denne alltid EL 24-48 timer etter første positive test, 24 timer etter siste positive test.
PlommentilPus Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2010 Så ved bruk av el-test får jeg ikke bekreftet at jeg har el? Får jeg det av temping da?
Athene Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Så ved bruk av el-test får jeg ikke bekreftet at jeg har el? Får jeg det av temping da? Temping er, ved siden av daglige blodprøver hos legen, den eneste sikre måten å bekrefte eggløsning på. Temperaturen vil holde seg høy frem til mens ved EL, dersom det kun er kroppen som forsøker seg på EL vil temperaturen falle igjen. Men så lenge man har regelmessige sykluser og får positivt utslag på eggløsningstest vil jeg si at det ganske sikkert kan fastslå tidspunkt for eggløsning. Men jeg har også hørt om personer som får positivt utslag måned etter måned uten at kroppen faktisk slipper et egg. I lange sykluser opplever jeg positive EL tester flere ganger pr syklus. Nå når jeg går på pergo får jeg positiv test kun 1-2 dager, deretter høy temperatur i 15 dager, og så mens. Da påviser altså testen alltid eggløsningstesten EL. Endret 1. desember 2010 av Atheene
PlommentilPus Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2010 jeg hadde positiv el-test mandags morgen.Onsdag ettermiddag testet jeg på nytt og da var den jaggu positiv da og! Sex tirsdag og onsdag og i dag, håååper egget kom og at en befruktning er på vei
PlommentilPus Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2010 jeg hadde positiv el-test mandags morgen.Onsdag ettermiddag testet jeg på nytt og da var den jaggu positiv da og! Sex tirsdag og onsdag og i dag, håååper egget kom og at en befruktning er på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå