Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen!

Jeg er i første fase av min fremtidige frisørkarriere, og håper noen av dere der ute kan hjelpe meg litt på vei :)

Jeg har snakket med mange frisører og lærlinger som alle snakker varmt om sin egen skole og sallongen de jobber for.. de fleste er også veldig opptatt av å snakke ned om de største konkurrentene.... :(

Mine spørsmål er;

1. Hvilken frisørskole er mest "prestisjetung"? ("Oi, har du gått der du?!"
  2. Hvilken skole er faktisk BEST? (lærer mest og best?)
  3. Hvis jeg skal åpne egen sallong (og ikke trenger jobb etter skole), hva er da beste måte å gå frem på?

Forhåpentligvis er svaret på alle 3 samme skole, men jeg håper dere kan hjelpe meg på vei! :)

Hilsen Bente! :)

Endret av benteulle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke engang satse på frisør. Det kryr av frisører over alt nå får tidene og ser lite smart ut å lage flere spørr du meg. Sats på noe høyere, noe du kan tjene mer på feks. Men! hvis frisør - klippe hår er noe du virkelig brenner får så.. Go ahead girl :) bare et tips.

Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke engang satse på frisør. Det kryr av frisører over alt nå får tidene og ser lite smart ut å lage flere spørr du meg. Sats på noe høyere, noe du kan tjene mer på feks. Men! hvis frisør - klippe hår er noe du virkelig brenner får så.. Go ahead girl :) bare et tips.

ehm.. i og med at gjennomsnitsalderen på frisøren er ca 30 eller mindre, så trenger man nye hele tiden..

Ts: Jeg anbefaler Norsk Frisørskole på der varmeste, de holder til i de fleste store byer. Jeg gikk på en av dem i fjor! Vi opplevde at vi fikk bedre opplæring enn H2 skolen her i byen fikk. Det så vi også på privatisteksamene.

Utrolig lærerikt studie!

Skrevet

Frisører her og frisører der.....

Skrevet

Hei,

jeg har jobbet som frisør i syv år, nå jobber jeg deltid mens jeg studerer.

De fleste privatskolene er bra, jeg gikk på Norsk Frisørskole, og var veldig fornøyd. På jobben kommer

lærlingene fra Adam og Evas skole, og de er også flinke. Vil du gå på en prestisjetung frisørskole, så må du til utlandet, kjenner ei som gikk på Vidal Sasoon-akademiet i London, og da får man kred.

Det vanligste løpet er å gå på skolen, og være lærling i noen år etterpå, før man tar svenneprøven. Men hvis du vil starte din egen salong så kan du gjøre det, da kan du jobbe i fem år, og gå opp til svenneprøven som praksiselev (altså ikke lærling).

Siden jeg ikke har egen salong, vet jeg ikke så mye om hvordan man går frem, men det vet de sikkert på skolen.

Skrevet

Frisører her og frisører der.....

Sykepleiere her og sykepleiere der...

:roll:

Elendig argument.

TS må da få lov til å bli frisør selv om det er mange av dem fra før?

Skrevet

ehm.. i og med at gjennomsnitsalderen på frisøren er ca 30 eller mindre, så trenger man nye hele tiden..

Og det syns du er et argument FOR å bli frisør.. ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...