Gå til innhold

Nerve i klem? Prolaps i ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har i noen dager, hatt en slags press i fra ryggen, til låret, hofta. Og lurer på om dette kansje kan være en nerve i klem? eller proloaps i ryggen? for noen dager siden så kollapset hele foten, det var kjempevond å gå på, men jeg ble bra igjen. Nå har jeg press i låret på høyre side..det er ikke så veldig vondt, mere ubehagelig...noen som har hatt lignende smerter før?

Skrevet

Ta deg en tur til fysio med Omi-kompetanse! Nå vet jeg ikke hvor du bor, men søk litt rundt og finn ut av det. Denne kompetansen gjør at de ikke bare trykker i vei, men er litt kritiske sånn at du unngår skader også...:P

Skrevet

Hørtes ut som en tur til legen og en henvisning til røntgen kunen være en god plan.

Skrevet

D er ikke isjias da? Ryggen min falt også sammen for noen dager siden..føltes ut som noe falt sammen i ryggen..så var d som d låste seg på høyre side. Klarte nesten ikke røre meg..klarte ikke gå på høyre fot, men d va pga da verket d oppe i høyre siden av ryggen. Smertene var så sterke at jeg svimte av, eller at det svartnet når jeg sto eller satt i den stillingene at det verket sterkt. Virket som om det trykket på en nerve eller noe. Muttern trodde først det va isjias, men jeg verket ikke i foten, bare klarte ikke å gå på den pga smerten gikk oppover ryggen.

men ditt tilfelle så virker det kanskje som det. Ta kontakt med lege, ryggen er ikke noe å tulle med. Jeg skal også ta kontakt, er bekymret om hva som har skjedd..

Skrevet

Ryggsmerter kan komme av så mye, både muskler, sener og prolaps. Isjas-smerter kan oppstå både ved prolaps og at nerver kan ligge i klem i muskler. Man trenger heller ikke ha vondt helt ned i foten for å ha isjas. Det spørs akkurat hvilken nerve som er irritert. Har selv gjennomgått to ryggoperasjoner pga prolaps som har klemt på nerver. Den ene gangen gikk smerten helt ned i stortåa, den andre gangen satt smerten på baksiden av låret og i setet. Ved mistanke om prolaps må du IKKE få kiropraktor-behandling! De fleste kiropraktorer vet jo at det IKKE skal knekkes ved indikasjoner på prolaps. Men ikke alle... Prolaps kan heller ikke påvises på annen måte enn ved å ta mr. Derfor bør du be om å få komme på mr. Der kan de bekrefte eller avkrefte om smertene skyldes prolaps. Gjør de ikke det, er det sannsynlig at det kommer av muskler, og da kan fysikalsk behandling ha veldig god effekt.

Skrevet

Gjest fra over her igjen. Glemte å skrive at selv om du får påvist prolaps, så trenger du mest sannsynlig ikke å gå gjennom noe operasjon, altså.:) I de fleste tilfeller går disse over av seg selv, etter noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...