Gå til innhold

All inclusive eller ikke for en fam på 4, med 2 barn på 2 og 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært på syden ferie med barn tidligere, så vet ikke hva som er best av all inclusive eller ikke.

Og hvor mye må man regne med det koster for en uke for oss 4?

Og ønsker gjerne reisetips som er barnevennlige. Har sett litt på egypt, hvordan er det og ha med små barn dit?

Tenkte og reise en gang mellom mars og juni...

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Vi var på Sunving Resort Cala Bona,Mallorca i fjor og det var et fantastisk resort, og reisested med små barn. Vi betalte litt ekstra og fikk en litt større leilighet på Bouganvilla og det var absolutt verdt det.

Selve Cala Bona er ikke så mye å skryte av da. Er jo ikke så mye der, men vi koste oss masse.

Skrevet

Heisann

Nå har ikke jeg barn, men jeg kan forestille meg at det er enklere hvis dere har ALl Inclusive, også pga maten. Egypt er et kjempefint sted, og f.eks Sunwing har mange flotte resorts, men det er jo mange andre også :)

Maten på restaurantene utenfor hotellene er ikke noe særlig å skryte av, personlig hadde jeg heller spist knekkebrød med ost på :P Men man er der jo ikke for maten! Velger man All Inclusive så må hotellene leve opp til en standard også, og med tanke på maten så har jeg hørt at man som regel får det sikrere på hotellene enn ute på en restaurant, med tanke på å få renna-mage f.eks.

Frokost er mye bakst, kjempegodt, speilegg, omelett, pølseopplegg.. mye godt. Middag er ofte buffeter osv.

God tur!

Skrevet

Vi var på Sunving Resort Cala Bona,Mallorca i fjor og det var et fantastisk resort, og reisested med små barn. Vi betalte litt ekstra og fikk en litt større leilighet på Bouganvilla og det var absolutt verdt det.

Selve Cala Bona er ikke så mye å skryte av da. Er jo ikke så mye der, men vi koste oss masse.

Hvor mange er dere da? Og hva kostet det?

Skrevet

Ta en titt på www.nazar.no. De har kjempeflotte anlegg for barnefamilier med all-inclusive. Vi har vært på Pegasos Royal, og det er absolutt å anbefale1

Skrevet

Hvor mange er dere da? Og hva kostet det?

Prisene kommer an på når man drar og hvilken operatør...

Skrevet

Ving har Egyptkampanje nå, med gode priser på Egypt-turer! :jepp:

Skrevet

Ving har Egyptkampanje nå, med gode priser på Egypt-turer! :jepp:

Henger meg på denne!

Har ikke reist med barn selv, men kan se for meg at All Inclusive er et greit alternativ når man har barn. På Vings egypt-kampanje er det mange all- Inclusivehotell, der all drikke og all mat er inkludert. Slettes ikke til en så verst en pris heller :) da vet dere jo akkurat hva dere har og forholde dere til, sånn økonomisk, i tillegg ser jeg for meg at det er lettvint med all inclusive, da er det bare å gå og forsyne seg, og plukke det man liker.

Skrevet

Jeg er kanskje litt sær jeg, men jeg liker ikke all inclusive.

Når jeg er på ferie liker jeg å kunne tusle rundt i området og velge ut forskjellige steder hvor vi kan spise lunsj eller middag. I stedet for å være "bundet" til et hotell.

Vi har reist med Star Tour 2 ganger etter at vi fikk barn, vært på Kreta og Gran Canaria. Barna var 2 og 4 første turen og 1 år eldre sommeren etter :)De syntes det var spennende å få lov til å velge ut restauranter, dessuten var vi en del ute på utflukt så vi spiste middager i dyreparken, i nærheten av badelandet og andre attraksjoner vi var på. Spiste da før vi reiste tilbake til hotellet, og puttet bare barna i seng når vi kom dit :)

Vi hadde leiligheter begge gangene, og i løpet av uken var det også deilig å ha mulighet til å bruke kjøkkenet der for å lage tidlig middag en dag og legge barna til normal tid. Da de ble utslitte av å være oppe sent i ferien. Med leilighet har man jo flere rom i forhold til hotell, så man kan legge barna og samtidig ha en stue og en ute plass hvor man kan tilbringe kvelden.

Skrevet

Jeg er enig med Leanne, og liker heller ikke all inclusive noe særlig. Du blir veldig hengende på hotellet hele tiden - for man spiser jo både frokost, lunsj og middag der. Jeg synest det er mye mer spennende å finne lokale steder med lokal mat, og prøve ut litt forskjellig. Dette kan jo såklart bli en tolmodighetsprøve med to barn, men planlegger man litt på forhånd så skulle det gå greit. Har man tilgang på kjøkken i evt leid leilighet, så er det lurt å finne et supermarked og kjøpe inn mat, for så å lage frokost selv. Det er også lurt å smøre med nistepakker når man skal ut på tur, så blir ikke barna (eller voksne for den del) gretne før middag! :)

Skrevet

Jeg vil anta all inclusive er verdt pengene. Var i Ayia Napa for noen år tilbake, sammen med familien. Bodde på Sunwing Resort & spa Sandy Bay (reiste med Ving), og dro ut for å spise nesten hver kveld - bortsett fra siste kvelden, da vi tok middagen på hotellet, hvor det viste seg at de hadde nydelig mat. Beste måltidet på hele turen, faktisk. Mye rart som serveres rundt omkring, utenfor hotellene...

Skrevet

Jeg er kanskje litt sær jeg, men jeg liker ikke all inclusive.

Jeg er enig med deg her, men når det gjelder Egypt så er ikke kvaliteten på maten særlig god smak i utenfor hotellene, og det er bedre forberedt mat fra hotellet .. Derfor anbefalte jeg All Inclusive siden det var dette landet.

Normalt sett ville jeg ikke tatt All Inclusive, men neste gang jeg drar til Egypt blir det nok det, fordi vi endte jo opp med å spise der mye likevel pga maten utenfor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...