Gå til innhold

Hvordan få et klart og fint bilde med speilrefleks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man får bilde klarest og finest?

Jeg har et speilreflekskamera, men vet ikke hvordan jeg skal bruke det..

Det er viktig at jeg skal få tatt flere klare og fine bilder av ansiktet mitt og håret som skal videre til en nettside.

Jeg sliter med håret mitt bytter farge når jeg tar bilde ute og det er så lyst ute. Mye ser annerledes ut. Jeg vil ha litt ''varmere'' bilde men fortsatt at det skal bli tatt ute.

Har noen tips? ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er helt nybegynner med å bruke kameraet ditt så ett det på autofunksjon. Da skal kameraet stille seg inn selv ut fra hvor mye lys det er på motivet osv.

Om du skal ta bilder av deg selv må du bruke selvutløser og stativ for å få gode bilder. Om ikke må du få noen til å ta bilder av deg.

Om du skal sende bildene videre til en nettside anbefaler jeg i aller høyeste grad at du får noen du kjenner og som kan å ta bilder til å ta bilder av deg - ellers blir du stående å kløne lenge!

• 2 uker senere...
Skrevet

enig i det siste innlegget at om du ikke kan noe om innstillinger er auto fint!

Resten av tipsene er også gode =)

tenkte bare skulle si at om du ikke bruker auto og vil ha varmere farger, kan du sette hvitbalansen på overskyet! =)

Skrevet

Fulgte det ikke med manual? I Såfall bør det være relativt enkelt å finne på nettet ved å google kameratypen din.

Jeg er forøvrig ikke enig med innleggene over. Autofunksjon er sikkert OK, men ikke mer enn det. Bilder tatt med auto er ofte veldig flate og livløse. I og med at TS etterspør litt varmere bilder, bør kameraet definitivt stilles inn manuelt.

Skrevet

Husk også at du kan etterbehandle bildene i programmer som photoshop etc. Jeg bruker egne innstillinger, men i gode gamle dager når jeg først fikk kameraet var autofunksjonen helt grei den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...