Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ute etter en kombinert spiller som kan kopiere gamle VHS-kasetter til DVD. Det som gjør det litt vanskelig er at jeg er avhengig av at VHS-siden kan spille av alle formater og hastigheter; dvs PAL i SP og LP samt NTSC i SP, LP og EP - og kopiere alle disse formatene til DVD.

Er det noen som vet om en god maskin, evt kan linke meg til et "nerdeforum" for slike ting?

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er noe for deg?

Det er ikke det du spør om, men kan kanskje være til nytte likevel?

På Clas Ohlson får du kjøpt en "dings" som spiller av VHS-filmer, overfører dem til PC'en slik at du igjen kan brenne dem på DVD.

Clas Ohlson - Magix Video Saver

Skrevet

På Clas Ohlson får du kjøpt en "dings" som spiller av VHS-filmer, overfører dem til PC'en slik at du igjen kan brenne dem på DVD.

Er dette en spiller med converter, eller er det en converter som skal kobles til en spiller? Jeg har en bråte med VHS-filmer liggende, som jeg har kvidd meg litt for å kaste. Ser dem avogtil på en gammal 20toms TV med innebygd VHS. Men det kan jo ikke vare.

Skrevet

Det er en her http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/dvd-blu-ray-og-video/dvd-spiller/dvdvideokombinasjoner/lg-rc389h/114245.4295/

Billig også (etter mitt syn i hvertfall).

Om den er bra vet jeg ikke, men ser den har longplay (LP) funksjon for VHS, noe jeg så vidt jeg vet du må ha om du har filmer tatt opp i LP på VHS.

Jeg tror du kan få bedre hjelp her.

http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=346

Eget forumkategori for dvd-spillere blant annet. :)

Gjest Nedfall
Skrevet

Hei!

Jeg er ute etter en kombinert spiller som kan kopiere gamle VHS-kasetter til DVD. Det som gjør det litt vanskelig er at jeg er avhengig av at VHS-siden kan spille av alle formater og hastigheter; dvs PAL i SP og LP samt NTSC i SP, LP og EP - og kopiere alle disse formatene til DVD.

Er det noen som vet om en god maskin, evt kan linke meg til et "nerdeforum" for slike ting?

På forhånd takk! :)

Dette skulle vel være egnet..

Skrevet

Er dette en spiller med converter, eller er det en converter som skal kobles til en spiller? Jeg har en bråte med VHS-filmer liggende, som jeg har kvidd meg litt for å kaste. Ser dem avogtil på en gammal 20toms TV med innebygd VHS. Men det kan jo ikke vare.

Det er en konvereter som kobles mellom en VHS-spiller og en PC. Pakken inneholder programvare for å kunne konvertere filene samt koblinger til å koble VHS-spiller og PC.

Jeg trodde pakken inneholdt en egen spiller, men tok feil. Spurte i går en venn som jeg vet har kjøpt den hvordan den fungerer, og fikk vite at den kan konvertere VHS-filmer, men for å gjøre det må du selv ha en spiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...