Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

Her nede på Sørlandet er det ofte "Måkelorter" å finne i kakeboksene til jul. De er utrolig gode, med biter av sjokolade i. Problemet er at jeg mangler oppskrift og til og med google kunne ikke hjelpe meg, annet en å gi meg dette bildet: (linken funket visst ikke).

Heter Måkelorter noe annet i resten av landet siden det er så vanskelig å finne oppskrift på? Jeg har søkt i forumet uten hell og nå trenger jeg din hjelp!

Mvh. Anette :)

Endret av Mubba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant i alle fall denne på Kakemonsen.no, hvis det er samme slaget? :)

Skrevet

Flottings, dette ser hvertfall ut som det jeg er på jakt etter! Takk :)

Skrevet

Måkelort :fnise:

Hahaha, men de er så gode! ;)

Skrevet

Hahaha, men de er så gode! ;)

...finnes det ingen andre navn på dem? :skratte:

Skrevet

hahah :D

trodde du mente måkebæsj jeg (flau)

Skrevet

...finnes det ingen andre navn på dem? :skratte:

Det lurer jeg også på, men det ser ikke ut som noen vet. Her nede bruker vi bare "måkelorter" ;)

Skrevet

Det lurer jeg også på, men det ser ikke ut som noen vet. Her nede bruker vi bare "måkelorter" ;)

Artig!

Skrevet

I min oppskrift heter de Amerikanske sjokoladetopper, men måkelort er jo et mye koseligere navn ;)

Skrevet

blei de goe??? :nissegutt:

Jeg har ikke fått laget de enda siden jeg venter på ingredienser til sjokoladen som skal i de. Planen er å lage disse i en sukkerfri og glutenfri variant, men jeg er ikke i tvil om at orginaloppskriften er god, for slik jeg kan se er det nøyaktig de ingrediensene jeg forbinder med "Måkelorter" ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...