Mubba Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 (endret) Heisann! Her nede på Sørlandet er det ofte "Måkelorter" å finne i kakeboksene til jul. De er utrolig gode, med biter av sjokolade i. Problemet er at jeg mangler oppskrift og til og med google kunne ikke hjelpe meg, annet en å gi meg dette bildet: (linken funket visst ikke). Heter Måkelorter noe annet i resten av landet siden det er så vanskelig å finne oppskrift på? Jeg har søkt i forumet uten hell og nå trenger jeg din hjelp! Mvh. Anette Endret 30. november 2010 av Mubba
NullHull Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Jeg fant i alle fall denne på Kakemonsen.no, hvis det er samme slaget?
Mubba Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2010 Flottings, dette ser hvertfall ut som det jeg er på jakt etter! Takk
Mubba Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2010 Måkelort Hahaha, men de er så gode!
estrella Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Hahaha, men de er så gode! ...finnes det ingen andre navn på dem?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 hahah :D trodde du mente måkebæsj jeg (flau)
Mubba Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2010 ...finnes det ingen andre navn på dem? Det lurer jeg også på, men det ser ikke ut som noen vet. Her nede bruker vi bare "måkelorter"
estrella Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Det lurer jeg også på, men det ser ikke ut som noen vet. Her nede bruker vi bare "måkelorter" Artig!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 I min oppskrift heter de Amerikanske sjokoladetopper, men måkelort er jo et mye koseligere navn
Mubba Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2010 blei de goe??? Jeg har ikke fått laget de enda siden jeg venter på ingredienser til sjokoladen som skal i de. Planen er å lage disse i en sukkerfri og glutenfri variant, men jeg er ikke i tvil om at orginaloppskriften er god, for slik jeg kan se er det nøyaktig de ingrediensene jeg forbinder med "Måkelorter" ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå