Gjest Gorgonzola Skrevet 3. desember 2010 #61 Skrevet 3. desember 2010 Hvorfor i svarte helvete må en eller annen alltid blande inn omskjæring av kvinner sånn at omtrent samtlige av "forhud-eller-ikke" trådene her ender opp i en diskusjon om det er verre eller ikke å omskjære kvinner enn menn?????? Til spørsmålet som ble stilt av TS: Jeg er ikke jente men svarer allikevel. De jentene som foretrekker en omskåret gutt fordi de synes det er penere: Dere er omskåret i eget hode!!!! I hvert fall agerer dere som om dere er det, og det kalles vel lobotomert........... 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #62 Skrevet 3. desember 2010 Erfarte heller at den omskjært etter tid ikke fikk like lett orgasme. Nedtur for ham og kjipt for meg. I tillegg så klarte jeg kun en gang å gi ham en BJ. Saken var at han var alt for lite følsom på pikken pga omskjæringen. Jeg erfarte det samme. Men da vil jeg spørre jentene som foretrekker omskjære gutter, for dere har vel litt erfaring, og kan hjelpe meg som stuck med en omskjært gutt (medisinske ikke religiøse grunner). Så, hva gjør man med en sånn mann? Ikke kommer han når jeg suger ham, ikke kommer han når jeg ronker ham, og sexen varer 40 minutter i strekk, pga penisen er for lite følsom, jeg har ikke energi til sånt. Noe tips og triks her? Kjempe skuffende, har hatt sex med litt over 10 gutter, og det er første gang jeg støtter på det problemet..
K.A. Skrevet 3. desember 2010 #63 Skrevet 3. desember 2010 NEI, å fjerne hudfolden over klitoris kan IKKE sammenlignes med å fjerne hudfolden over glansen: "I tillegg er klitoris sentrum for en hel mengde nervetråder, 6 000 til 8 000, noe som er langt flere enn som finnes i mannens penis." Hentet fra: http://www.klikk.no/helse/samliv/article394086.ece Nå snakker du om klitoris, mens den du svarer til snakker om forhuden til klitoris. Dette er hudfolden som dekker klitoris, men som slett ikke er klitoris. I enkelte tilfeller dekker denne hudfolden klitoris i så stor grad at noen kvinner velger å få den kirurgisk redusert for å få mer følelse. Jeg vet ikke hva den norske betegnelsen er, men du kan søke på "hoodectomy". Hva nerveendinger angår, vet jeg ikke hvor mange det er i denne hudfolden. Men i mannens forhud er det nærmere 20 000, over dobbelt så mange som i klitoris. Nå er det ikke slik at jo flere nerveendinger jo mer seksuell nytelse, da det finnes forskjellige typer nerveendinger. Forhuden (og da særskilt frenulum) er meget følsom overfor lett berøring, mens glansen er i større grad trykk-sensitiv.
Stinelin Skrevet 3. desember 2010 #64 Skrevet 3. desember 2010 Jeg liker absolutt naturlig best, og synes det er trist at du vurderer å omskjære degav estetiske grunner. Det er ikke noe galt med en omskjært penis, men det er da heller ikke noe galt med en naturlig penis med forhud. Det er sånn dere er skapt, og det er det en grunn til. NEI til omskjæring av religiøse eller tradisjonsrelaterte årsaker! Og iallfall på små barn som ikke selv kan si sin mening. Om det er penere? Nææh, tror ikke det. Har hatt befatning med en, og falt ikke akkurat bakover i nesegrus beundring (mer enn overfor enhver annen ). Visste faktisk ikke helt hva jeg skulle gjøre med den...
Djungelvrål Skrevet 3. desember 2010 #65 Skrevet 3. desember 2010 Synes det er penest når de er omskjært eller i det minste har lite forhud.. Mye og for slapp forhud er avtennende..
Lykkelitenen Skrevet 3. desember 2010 #66 Skrevet 3. desember 2010 jeg syns kuk er turn on uansett hvordan den ser ut jeg.... Den skal tross alt brukes, ikke bare bli stirret på (ut i fra det jeg har lært i allefall, ikke skyt meg om andre praktiserer stirresex).
Gjesten Skrevet 4. desember 2010 #67 Skrevet 4. desember 2010 Jeg erfarte det samme. Men da vil jeg spørre jentene som foretrekker omskjære gutter, for dere har vel litt erfaring, og kan hjelpe meg som stuck med en omskjært gutt (medisinske ikke religiøse grunner). Så, hva gjør man med en sånn mann? Ikke kommer han når jeg suger ham, ikke kommer han når jeg ronker ham, og sexen varer 40 minutter i strekk, pga penisen er for lite følsom, jeg har ikke energi til sånt. Noe tips og triks her? Kjempe skuffende, har hatt sex med litt over 10 gutter, og det er første gang jeg støtter på det problemet.. Huff, dette hørtes ikke noe moro ut. Min nåværende kjæreste er omskåret, men vi har ikke dette problemet. Han er følsom som bare det. Men jeg anbefaler deg å utforske, rett og slett. Prøv dere frem med masse forskjellig, så kanskje dere finner at noen ting fungerer bedre enn andre. Har dere forsøkt med penisring f.eks.? Da får han mer blod til penis, hvilket gjør den mer følsom.
Inaa Skrevet 4. desember 2010 #68 Skrevet 4. desember 2010 Hmmmmm... foretrekker uten forhud... renere og penere!
mester Skrevet 4. desember 2010 #69 Skrevet 4. desember 2010 Som flere andre her lurer jeg på hva slags menn dere har vært med tidligere om omskåret viser seg å være så mye renere. Jeg anser ikke meg selv som nevrotisk når det gjelder hygiene, men jeg klarer da vitterlig å holde penis ren til tross for at den har forhuden inntakt. 2
clanz Skrevet 5. desember 2010 #70 Skrevet 5. desember 2010 Det er bare dumhet og utvitenhet (inkl. tradisjoner/religion) som gjør at man omskjærer mennesker frivillig. Leser du tråden her ser du at mange av de som er omskåret nærmest krampaktig forsvarer det av estetiske og hygienske grunner... men det viser bare at de er flinke til å leve med omskjæringen og se noe positivt i det. Og det skal de ha all honnør for! MEN i virkeligheten er omskjæring et inngrep som ikke hører noe sted i en moderne verden. Lær deg heller en god rutine for å vaske deg der nede!! Du risikerer altså å ødlegge sex-livet ditt... bli for lite følsom, og få andre problemer som enkelte har beskrevet her på forumet. Om sjansen for det kun er 5-10%.. hvorfor i all verden engang vurdere å ta en slik unødvendig sjanse frivillig??? Kanskje funker det bra når man er ung og trenger lite stimulans for å komme.. men hva når du er 50+.... kanskje risikerer du game-over lenge før din tid i senga burde være over?? Og hvem gidder å være avhengig av krem for å ha sex?? når man kan klare seg uten.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #71 Skrevet 5. desember 2010 Som flere andre her lurer jeg på hva slags menn dere har vært med tidligere om omskåret viser seg å være så mye renere. Jeg anser ikke meg selv som nevrotisk når det gjelder hygiene, men jeg klarer da vitterlig å holde penis ren til tross for at den har forhuden inntakt. Når folk sier ren i denne sammenhengen, går det mer på lukt, smak og om den ser "ren" ut. Når en penis med forhud gjerne lukter og smaker litt, samt ser litt "våt"/uren ut, er en omskjært akkurat som huden du har på hånden; lukter lite, smaker lite og ser "tørr"/ren ut. Det blir også teit når alle dere med forhud som skriver i denne tråden, ikke har noe som helst hygieneproblem der nede, samtidig som alle kvinnene sier at de har vært med menn som har det. Er selv omskjært, og syns det er morsomt hvordan alle dere forhudfanatikere stormer inn i hver tråd angående omskjæring og får det til å virke som en dødssyn. Det er jo helt klart at noen av dere virker true av dettet, og prøver å forsvare dere selv.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #72 Skrevet 5. desember 2010 Når folk sier ren i denne sammenhengen, går det mer på lukt, smak og om den ser "ren" ut. Når en penis med forhud gjerne lukter og smaker litt, samt ser litt "våt"/uren ut, er en omskjært akkurat som huden du har på hånden; lukter lite, smaker lite og ser "tørr"/ren ut. Det blir også teit når alle dere med forhud som skriver i denne tråden, ikke har noe som helst hygieneproblem der nede, samtidig som alle kvinnene sier at de har vært med menn som har det. Er selv omskjært, og syns det er morsomt hvordan alle dere forhudfanatikere stormer inn i hver tråd angående omskjæring og får det til å virke som en dødssyn. Det er jo helt klart at noen av dere virker true av dettet, og prøver å forsvare dere selv. Ja, for er det noe denne tråden preges av, så er det jo en overveldende kvinnelig støtte til omskjæring.. Sorry, men det lukter nok litt "selvforsvar" av denne posten din, også. Det folk først og fremst er opptatt av, er at barn skal få lov til å bestemme over egen kropp, og at det ellers ikke finnes noen spesielt gode grunner for friske mennesker å gjøre det. Men tviler på at det er noen som vil nekte folk å leve uten forhud, hvis de absolutt vil det.. 1
K.A. Skrevet 5. desember 2010 #73 Skrevet 5. desember 2010 Det blir også teit når alle dere med forhud som skriver i denne tråden, ikke har noe som helst hygieneproblem der nede, samtidig som alle kvinnene sier at de har vært med menn som har det. Hvorfor blir det teit? Det er da også kvinner - i denne tråden, atpåtil - som sier de har vært med intakte menn som ikke har hatt noen issues med hygiene. Og de fleste kvinner som kommenterer og har erfaring, har nok hatt erfaring med mer enn én. Mens de menn som kommenterer har kun erfaring med seg selv. Dessuten kan jo flere kvinner attestere på at omskårede menn kan ha hygieneproblemer de også, så hvor er argumentet ditt da kommet hen? Er selv omskjært, og syns det er morsomt hvordan alle dere forhudfanatikere stormer inn i hver tråd angående omskjæring og får det til å virke som en dødssyn. Det er jo helt klart at noen av dere virker true av dettet, og prøver å forsvare dere selv. Slik som du nettopp "stormet inn"? 1
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2010 #74 Skrevet 6. desember 2010 Ja, for er det noe denne tråden preges av, så er det jo en overveldende kvinnelig støtte til omskjæring.. Sorry, men det lukter nok litt "selvforsvar" av denne posten din, også. Det folk først og fremst er opptatt av, er at barn skal få lov til å bestemme over egen kropp. (...) Var jeg som skrev det du siterte. Det med omskjæring av barn er jeg forsåvidt enig i, men nå er ikke spørsmålet fra TS "hva syns du om omskjæring av barn?", heller.. Jeg ble selv omskjært i en alder av 17 pga. medisinske årsaker, og hadde ikke vært omskjært hvis ikke. Slik som du nettopp "stormet inn"? Nei. Jeg har lest alle trådene angående dette temaet, men har ikke postet før nå. Og grunnen til at jeg postet var i hovedsak å få klart opp definisjonen på "ren" og "ikke ren", i og med at alle skrev at de vasket seg godt og grundig, og ikke skjønte hva det var snakk om. (...) og at det ellers ikke finnes noen spesielt gode grunner for friske mennesker å gjøre det. (...) I 2010 er vel det kanskje tidenes dårligste argument? Det blir gjort (plastisk)-kirurgiske inngrep hos mennesker som er friske for flere miliarder kroner hvert år, på alle slags tenkelige steder på kroppen, men du velger å sette foten ned når det gjelder omskjæring? jaja. Måtte bare få klarnet opp i dette. Denne diskusjonen er forsåvidt totalt uinteressant for min del, men keep it up!
Gjest Raindrops Skrevet 6. desember 2010 #75 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har faktisk aldri vært borti en omskåret penis. Men angående hygiene kan jeg ikke si at jeg har merket noe til ekkel lukt eller smak hos partnere. Kuk skal vel smake kuk?
Antlers Skrevet 6. desember 2010 #76 Skrevet 6. desember 2010 Lurer på om jeg skal få skåret bort ørene, slik at det blir lettere å komme til når jeg skal fjerne ørevoks. Da blir det jo bare to hull. Mye enklere enn slik det er nå, med kriker og kroker, huff. Skjønner ikke hvordan jeg har orket å gå rundt med ører som er så problematiske å holde rene, når jeg vet det er mer hygienisk uten...
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2010 #77 Skrevet 6. desember 2010 I 2010 er vel det kanskje tidenes dårligste argument? Det blir gjort (plastisk)-kirurgiske inngrep hos mennesker som er friske for flere miliarder kroner hvert år, på alle slags tenkelige steder på kroppen, men du velger å sette foten ned når det gjelder omskjæring? jaja. Hva er det egentlig du snakker om? Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å skjære bort et medfødt, beskyttende og nerverikt parti av kjønnsorganet hvis ting fungerer som det skal. Er f.eks. "kanskje noen jenter synes det er penere" et godt argument? Du sier jo selv at du ikke hadde gjort det for annet enn medisinske grunner. Når det gjelder "hvor jeg setter ned foten" vet vel du strengt tatt lite om det, men når du først skal sammenligne med annen plastikk-kirurgi kan jeg jo informere om at jeg også hadde syntes det var meningsløst å fikse på en helt normal nese, eller mer nærliggende; å gjøre en brystoprasjon som kunne føre til nedsatt følsomhet osv, hvis brystene ellers var helt fine. Men folk skal selvfølgelig få lov til å gjøre det hvis de vil. Hvis dette er "tidenes dårligste argument", så skal du få lov til å mene det. Men sånn generelt er vel ikke det å skjære bort biter av vanlige kroppsdeler noe som anbefales.
K.A. Skrevet 6. desember 2010 #78 Skrevet 6. desember 2010 Nei. Jeg har lest alle trådene angående dette temaet, men har ikke postet før nå. Men de som er mot omskjæring, de leste ikke hele tråden før de postet? Og grunnen til at jeg postet var i hovedsak å få klart opp definisjonen på "ren" og "ikke ren", i og med at alle skrev at de vasket seg godt og grundig, og ikke skjønte hva det var snakk om. Men hvor har du det fra at intakte peniser ser urene ut, mens omskårede peniser ser rene ut? Det du gjør er å ta et konkret utvalg av det ene og setter det opp imot et konkret (og motsatt) utvalg av det andre. Det blir jo som å skulle vise at trehus er mer brannsikre enn murhus ved å si, "trehus som ikke brenner er tryggere enn murhus som brenner". I 2010 er vel det kanskje tidenes dårligste argument? Det blir gjort (plastisk)-kirurgiske inngrep hos mennesker som er friske for flere miliarder kroner hvert år, på alle slags tenkelige steder på kroppen, men du velger å sette foten ned når det gjelder omskjæring? jaja. Jo, i 2010 må dette sannelig være tidenes dårligste argument. For det er vel ingen her som har protestert mot at voksne menn velger omskjæring for seg selv. Det vi er imot er at dette valget blir tatt for barn. Akkurat som vi ville vært imot annen kosmetisk kirurgi på noen som ikke har valgt det selv. Visse unntak finnes, så klart, som f.eks. korreksjon for hareskår, men hareskår er en defekt. Det er ikke forhud.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå