Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #41 Skrevet 1. desember 2010 Har hørt at man får fra 5-10% mindre nytelse av sex og onanering med omskjært penis. Fordi huden på hodet blir tykkere. Men aaner ikke om dette er sant? Noen som vet? Omskjæringspraksisen i USA er basert på religiøs nesegrining onanering. http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_male_circumcision#Male_circumcision_to_prevent_masturbation Forhuden er ikke ei fille, den inneholder masse nervetråder og gir masse seksuell glede for eier; http://www.norm-uk.org/circumcision_lost.html 1
Monica1968 Skrevet 1. desember 2010 #42 Skrevet 1. desember 2010 Hehe kjempebra! Som alle vet så er det jo ingen forskjell mellom å fjerne hudfolden over klitoris hos kvinner og å fjerne forhud over glansen hos menn! Det er ikke det, så for å sette det hele litt i perspektiv: Hvordan hadde en som foretrakk kvinner uten forhud på klitoris blitt mottatt?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #43 Skrevet 1. desember 2010 Nå er det nå stor forskjell på å omskjære menn og kjønnslemleste (som det skal hete) kvinner. Menn får ikke varige skader, kan bruke den som før inkludert onani uten hjelpemidler (noe flere tydligvis tror ikke er mulig), i motsetning til damer. Følelsen blir nok mulig nedsatt litt, men det er fortsatt ingen problem med hverken sex eller onanering uten forhud. Må kanskje holde på litt lenger, men det er vel bare positivt.
Gjest Blush Skrevet 1. desember 2010 #44 Skrevet 1. desember 2010 Jeg synes kirurgiske inngrep for å endre utseendet på normale kroppsdeler på normale mennesker er en uting, spesielt hvis det på sikt fører til at det unormale blir sett på som det peneste/mest riktige. Så hva som er penest gidder jeg ikke ta stilling til, jeg vil ihvertfall ikke oppmuntre til omskjæring. Og ang omskjæring på guttebarn er det på tide det blir forbudt ved lov.
Monica1968 Skrevet 1. desember 2010 #45 Skrevet 1. desember 2010 Må kanskje holde på litt lenger, men det er vel bare positivt. Ohlala, Duracellkanin - argumentet("Noen kvinner har problemer med at mannen kommer for fort, derfor er det en fordel at han er omskåret, slik at HUN kan få et bedre sex - liv). Hvordan hadde du reagert om noen skulle utføre fysiske varige inngrep(som var risikobefattete, og dessuten permanente)fordi det gjorde sex bedre for mannen? 2
Gjest chayzi Skrevet 1. desember 2010 #46 Skrevet 1. desember 2010 Definitivt naturlig! Har vært borti begge deler, og naturlig er det jeg liker best. Helt uten tvil Keep it natural!
waco Skrevet 1. desember 2010 #47 Skrevet 1. desember 2010 Du vet at det er stor forskjell på å omskjære kvinner og menn? Hos kvinner fjerner de alt som kan gi nytelse (klitoris og indre skamlepper), mens hos mannen fjernes bare litt hud. Om du foretrekke dama di omskjært, så er d noe skjærende galt med deg. Feil hunterlady, omskjæring av kvinner er å fjern den hudfolden over klitoris, det kan sammenlignes med å fjerne forhuden over glansen.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #48 Skrevet 1. desember 2010 Feil hunterlady, omskjæring av kvinner er å fjern den hudfolden over klitoris, det kan sammenlignes med å fjerne forhuden over glansen. Yess! De som gjør forskjell på det å skjære i barn alt etter hvilket kjønn det er oppfordrer jeg til å lese først denne diskusjonen mellom muslimer; http://www.ahlalhdeeth.com/vbe/showthread.php?t=5866 Ja, den er på engelsk men er noe de fleste bør komme seg igjennom i dagens engelsksamfunn. Den omskjæring av kvinner som forsvares av islam bæres av de samme argumenter for hvorfor man skal skjære i gutter. I tillegg anbefaler jeg denne, mange gode poenger; http://www.noharmm.org/muted6.htm "Male and female circumcision do not serve men, women, or children as social categories. It rather serves the persistence of patriarchal gender power balance..." "Accordingly, circumcision removes the delicate, protective, and sensitive (all feminine characteristics) part from the male genitalia; and the strong, hard, active (all masculine characteristics) part from the female genitalia. Because circumcision results into useless unnecessary pain and harm for the individual, it is not a health procedure. It is a practice with symbolic and political nature. Its hygienic justifications are nothing but a tool to put such social body politics into action." Women will also benefit from defending male children’s rights. The results of the study show that women intellectuals are currently more ready than men intellectuals to launch the issue of MGM. They are more ready to accept change and stop circumcising their own sons, or advising others against male circumcision. Women will also benefit from defending male children’s rights. When women acknowledge that gender issues include men’s rights as well, more open-minded men will support women’s rights. Skjæring i barns kjønnsdeler bør IKKE være ett kjønnstema.
Tinkerbell_ Skrevet 2. desember 2010 #49 Skrevet 2. desember 2010 (endret) Omskjærte peniser er kanskje mer renslig i form av at det er lettere å holde den ren. De er også gjerne litt finere å se på, hvertfall i uerigert tilstand. Men en penis er en penis, omskjært eller ei, og det er vel tross alt ikke hvordan de ser ut som er det viktigste. Så sier meg enig med Stefan; unødvendig omskjæring er....ja, rett og slett unødvendig. Endret 2. desember 2010 av Tinkerbell_
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #50 Skrevet 2. desember 2010 definitivt omskjært !! har erfaring med begge deler, og syns rett og slett "naturlige! peniser ser ut som maurslukere.. den omskjærte er mye penere å se på, elsker å se det runde penishodet ( også i uerigert tilstand) ! dessuten er omskjærte peniser mer renslig enn naturlige, uansett hva dere andre her inne tror..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2010 #51 Skrevet 2. desember 2010 Ingen nasjonale legeråd i den vestlige verden anbefaler omskjæring da dette ikke har noen påvist nytteverdi, tvert i mot påfører det store smerter, traumer og flere guttebarn dør hvert år som følge av praksisen. Rådet har sendt en uttalelse til sentralstyret i Legeforeningen i sakens anledning. Der heter det bl.a. at rituell omskjæring av gutter ikke har etablert medisinsk nytteverdi. Selv ved bruk av lokalbedøvelse medfører inngrepet smerte og er forbundet med en viss risiko for medisinske komplikasjoner. Rådet for legeetikk mener at omskjæring av guttebarn ikke er i tråd med viktige legeetiske prinsipper nedfelt i de alminnelige bestemmelsene i § 1 i Etiske regler for leger. Disse pålegger leger å verne menneskets helse, og å helbrede, lindre og trøste. Rådet påpeker at det er et viktig moment at barn ikke kan gi samtykke. Tidsskriftet Den samme holdning har The American Academy of Pediatrics, The American Cancer Society, The American Medical Association, The Australasian Association of Paediatric Surgeons, The Australian College of Paediatrics,The British Medical Association Guidelines og The Canadian Paediatric Society. Medical association position papers For de kvinner som tyter; "Åååå, jeg synes den er så mye penere uten" Dere er ikke noe bedre enn en somalisk mann som krever sin kvinne omskjært eller en mor som får sine døtre omskjært; Similarities in Attitudes and Misconceptions toward Infant Male Circumcision in North America and Ritual Female Genital Mutilation in Africa Omskjæring av barn er ett brudd på FNs barnekonvensjon som vi har sluttet oss til. Denne konvensjonen anerkjenner jentebarns rett til ikke å få sin kropp mutilert, gutter er ikke inkludert; Det er et etisk dilemma å operere friske gutter. Både barneloven og FNs barnekonvensjon setter strenge krav til inngrep på barn når det ikke er helsemessig nødvendig (13, 14). I FNs barnekonvensjon artikkel 19 forutsettes det at barnet skal ”beskyttes mot alle former for fysisk eller psykisk vold eller overgrep”. Rituell omskjæring i Norge En dag håper jeg det er en skam skam skam i hele verden å si at det kan bli ett pent estetisk resultat av å fysisk forbryte seg mot ett vergesløst barn. 1
K.A. Skrevet 2. desember 2010 #52 Skrevet 2. desember 2010 Smak og behag, men jeg har vanskelig for å sette meg inn i et perspektiv som vurderer den naturlige varianten som mindre attraktiv, enten vi snakker om menn eller kvinner. En naturlig og en omskåret penis er det ikke store synsmessige forskjellen på i erigert tilstand, skjønt den omskårede penisen har gjerne et lite flatterende arr. I slapp tilstand ser den omskårede penisen ut som en liten mini-ereksjon, og jeg skjønner ikke helt hvordan det synet skal være å foretrekke. Den naturlige varianten vil da også, i slapp tilstand vel å merke, se større ut på grunn av forhuden, ikke minst i tykkelse. For å være litt freudisk: i slapp tilstand ser den naturlige penisen mer voksen ut. Synes nå jeg. Men nå er det helst det jentene har som jeg er ute etter, da. Men det samme gjelder her også, for mitt vedkommende: den naturlige varianten er langt å foretrekke. Jeg har kun sett bilder av omskårede kvinnekjønn, og selv om pikken min nok ikke ville følt forskjell, er det noe som mangler synsmessig. Det ser feil ut. Selv hvor "bare" hetten til klitoris er fjernet, som får klitoris til å se større ut (i og med at den ikke er tildekket), er det en visuell nedtur enda så glad jeg er i klitoris. Alt hører med, og det er bare tull å skulle begynne å skjære av ting. Om jeg hadde vært sammen med en omskåret jente ser jeg for meg at jeg ville hatt vansker med å skyve tanken på selve omskjæringen fra meg, og jeg ville dermed hatt vansker med å nyte henne fullt ut. Det er nok dette som er årsaken til at jeg blir litt paff når jeg hører enkelte jenter si de faktisk foretrekker utseendet til en omskåret penis, skjønt omskjæring av guttebarn er langt mer familiært enn omskjæring av jenter. 2
Gjest kajsdlfkasdf Skrevet 2. desember 2010 #53 Skrevet 2. desember 2010 Omskjærte menn må vel runke med glidekrem? Funker vel dårlig å dra forhuden frem og tilbake?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #54 Skrevet 2. desember 2010 Naturlig er best, synes jeg òg. I tillegg kan de omskårete gutter ha problemer med nedsatt følsomhet, altså problemer med å få orgasme. Slitsomt både for de og for jenter.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 2. desember 2010 #55 Skrevet 2. desember 2010 Hva syntes egentlig kvinner om omskjærte peniser? Man leser jo stadig at flere og flere foretrekker en omskjært fordi det er mer renslig og fordi det ser bedre ut. Er dere enige i dette? Hilsen mann som vurderer å omskjære seg. Ikke gjør det! Omskjærte tissefanter er det kvalmeste jeg vet! Så ille at jeg spyyyyr. If it ain't broke, don't fix it lissom. Er vel ikke såå vanskelig å dra forhuden tilbake og vaske? Yuck jeg får helt grøsninger her. Blir skikkelig kvalm yuck yuck yuuuuck 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #56 Skrevet 2. desember 2010 Omskjærte peniser er kanskje mer renslig i form av at det er lettere å holde den ren. De er også gjerne litt finere å se på, hvertfall i uerigert tilstand. Hvis man ikke greier å trekke forhuden tilbake og vaske under den er man strengt tatt ikke moden for seksuelt samkvem... Og hvor relevant er det om den er fin når den er slapp? Jeg bruker lite av min tid på å sitte å stirre på slappe peniser. (Og hvis jeg vier dem noe slags oppmerksomhet reiser de seg som regel fort. ) Jeg synes omskjærte peniser er stygge og vanskelige å håndtere. Har enda ikke sett noen hvor de gror helt jevnt sammen igjen, og ofte er arret skjemmende. Det er også vanlig med fuktproblemer både udner samleie og ronking. Det tar også evigheter å tilfredsstille han oralt eller fullføre ett samleie, siden det senker følsomheten. Hvis jeg traff drømmemannen og han var omskjært hadde jeg kanskje vært villig til å overse det, men det er på ingen måte mitt førstevalg. 1
Gjesten Skrevet 3. desember 2010 #57 Skrevet 3. desember 2010 Vet du, stort sett ser jeg ikke penisen før jeg har valgt meg mannen, og da bryr jeg meg fint lite om den har forhud eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #58 Skrevet 3. desember 2010 Omskjærte menn må vel runke med glidekrem? Funker vel dårlig å dra forhuden frem og tilbake? Neida, funker fint det. Er vel sjelden de tar alt, eller? På kjæresten min er det ikke noe problem å dra frem og tilbake i alle fall
Kjubi Skrevet 3. desember 2010 #59 Skrevet 3. desember 2010 (endret) Feil hunterlady, omskjæring av kvinner er å fjern den hudfolden over klitoris, det kan sammenlignes med å fjerne forhuden over glansen. NEI, å fjerne hudfolden over klitoris kan IKKE sammenlignes med å fjerne hudfolden over glansen: "I tillegg er klitoris sentrum for en hel mengde nervetråder, 6 000 til 8 000, noe som er langt flere enn som finnes i mannens penis." Hentet fra: http://www.klikk.no/helse/samliv/article394086.ece Samt at dette er "common knowledge" i de fleste forum om man er litt over snittet interessert i kropp (og seksualitet) Så da kan de mennene som vet hvordan det føles ut å være omskjært kanskje se for seg hva slags helvete en omskjært kvinne må leve med. ------- Sånn utenom det kan jeg slenge meg på at jeg liker naturlig best! Nei til tukling med en vakker, stolt og ekte penis! Tenner på forhuden og det man kan "bruke den til" når man leker med en penis Endret 3. desember 2010 av Kjubi
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #60 Skrevet 3. desember 2010 Dersom det ikke er en medisinsk årsak så la være. Jeg synes ikke en omskjært pikk er noe finere enn en vanlig enn. En pikk er en pikk og det er eieren som er interessant. Erfarte heller at den omskjært etter tid ikke fikk like lett orgasme. Nedtur for ham og kjipt for meg. I tillegg så klarte jeg kun en gang å gi ham en BJ. Saken var at han var alt for lite følsom på pikken pga omskjæringen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå