elvital Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Noen som har noen formening om dette objektivet og prisen? bhphotovideo.com/c/product/728341REG/Tamron_AFA005C700_SP_70_300mm_f_4_5_6_Di.html Ønsker meg et teleobjektiv(70-300mm eller deromkring), med IS, til ikke noe dyrere enn $400 (ca 2500 kr).
hegejenta30 Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Jeg har generel god erfaring med Tamron sine objektiver! Anbefaler deg å ta en titt i en eller annen fotobutikk og se om de har det objektet du ønsker deg - rett og slett for å ta og kjenne på det - og evt teste det på et hus (som er tilsvarende det du har).
PepsiMax Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 tamron har også et 18-300mm med is som er kjempe kjekt! Da slipper du så mye bytting av obkeltiv.. evt 18-200 hvis du ikke vil legge så mye penger i det... hvis ikke det har kommet noe nytt så er vel 70-300 uten bildestabilisator...
elvital Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2010 Hm, takk for svar. 18-300mm hadde jo vært genialt. Men det er vel dyrt kan jeg tenke meg... Har bare ca 2-3000 nok å bruke desverre. Og vil gjerne ha IS. Skal til butikken på søndag, så da finner jeg nok ut av det!
PepsiMax Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 du må ikke kjøpe et objektiv med såpass mye zoom uten bildestabilisator nei!! du har jo feks 18-270mm da, den blir jo endel billigere.. apsolutt å anbefale!! lykke til =) la oss høre hva du endte på! (men hvis ikke du må ha det nå, så er det jo tilbud på sånt også i romjula)
Gjest Eithne Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Bildestabilisator er et must. Jeg har et 18-200 (Tamron) Veldig fornøyd med det og helt grei zoom for mitt bruk. I tillegg har jeg en Canonn 50 mm linse som er super
elvital Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2010 du må ikke kjøpe et objektiv med såpass mye zoom uten bildestabilisator nei!! du har jo feks 18-270mm da, den blir jo endel billigere.. apsolutt å anbefale!! lykke til =) la oss høre hva du endte på! (men hvis ikke du må ha det nå, så er det jo tilbud på sånt også i romjula) Det er sant! Kanskje jeg skal vente til romjula/januar... For vi rakk ikke å gå innom den butikken i helgen (eller, den var langt fra der vi oppholdt oss/gikk rundt). Fant ut at porto ikke var såå mye, så da bestiller jeg heller fra nett. Hvilke andre duppeditter til kamera er lurt/kjekt å ha? Jeg har standard kit canon eos 450d. Og en liten veske. Trenger UV-filter. Noen andre filter? Stativ hadde vært gøy, men ejg må se an litt... noe annet?
PepsiMax Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 bare et råd ang nett.. IKKE bestill fra pixmania selv om de er litt billigere enn andre. Ikke fall for den fristelsen. Får du noen problemer med det du kjøper blir det kjempe styr!! UV-filer er et must ja!! Stativ er kjekt =) og fjernkontroll. Fjernekontroller kan du finne billige og bra på feks qxl, kjøpte selv der. hva men en bra fotobok for inspirasjon om ikke du har det?
elvital Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2010 tenkte kjøpe fra bhphotovideo.com siden jeg bor i usa for tiden. Tenker egentlig mer på utstyr, har egentlig ispirasjon, bare er så tiltak å gå ut å ta bilder på ettermiddagen/kvelden når det er så mørkt og kaldt Tror jeg satser på inspirasjon fra blogger/nettsider. Har utrolig lyst på studio. Men da må jeg flytte for meg selv først. Og kjøpe enda mer utstyr. Haha. Dyr hobby jeg har Men gøy!
Tingeling ♥ Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har jobbet i fotobutikk i flere år og kan derfor med sikkerhet si at Tamron sine objektiver er gode! Når du har et 70-300 objektiv har du jo både muligheten til å ta macrobilder og telebilder. Lykke til! :D
PepsiMax Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 finnes det en 70-300 tamron med bildestabilisator altså? det er bra objektiver ja =)
elvital Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2010 finnes det en 70-300 tamron med bildestabilisator altså? det er bra objektiver ja =) Vet ikke om det er lov med linking her inne, men i så fall kan du trykke HER
PepsiMax Skrevet 14. desember 2010 #13 Skrevet 14. desember 2010 okei =) trudde bare de var uten, derfor jeg var skeptisk men holder fortsatt en knapp på 18-270 el 18-300 så man slipper å bytte =)
elvital Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. desember 2010 (endret) Ja det høres veldig kjekt ut. Må sjekke om de har det, og hvor mye det koster! Og har den bildestabilisator? Endret 14. desember 2010 av elvital
PepsiMax Skrevet 14. desember 2010 #15 Skrevet 14. desember 2010 min 18-300 har i alle fall det, vil da virkelig tro 18-270 har det og! For det er man temmlig avhengig av!!
Grønt blad Skrevet 6. april 2011 #17 Skrevet 6. april 2011 Ikke for å kuppe tråden, men ser ut som dere har peiling her. Ser dere har gode erfaringer med objektiv fra Tamron. Hvordan er kvaliteten på objektiver fra Sigma?
Safira Skrevet 6. april 2011 #18 Skrevet 6. april 2011 Nå vet jeg ikke hvilket/hvilke objektiver du tenker på men selv er jeg fornøyd med kvaliteten på mitt sigmaobjektiv (30mm f/1.4). Sigma er kjent for å ha litt problemer med kvalitetskontrollen så du kan risikere å få et objektiv som front- eller bakfokuserer. Jeg tror ikke dette er like ille lenger, og det er uansett bare å sende inn objektivet til kalibrering så blir det bra Bortsett fra det så får du ofte mer for pengene av tredjepartsutvilkere som tamron og sigma enn det du får hvis du skal kjøpe et tilsvarende objektiv fra kamraprodusenten. Det er som sagt litt vanskelig å svare hvis jeg ikke vet hvilke objektiver du tenker på.
holahola Skrevet 10. april 2011 #19 Skrevet 10. april 2011 Selv har jeg Tamron AF55-200mm F/4-5.6 LD MACRO, og er veldig fornøyd med det Har tenkt til å kjøpe Canon EF 50mm f/1.4 USM så fort jeg får penger nok, hørt og sett at det er meget bra! Gleder meg Kan se på bildene mine på bloggen min hvordan Tamron sitt er: http://stjernehop.blogg.no/
charlott Skrevet 10. april 2011 #20 Skrevet 10. april 2011 Ikke for å kuppe tråden, men ser ut som dere har peiling her. Ser dere har gode erfaringer med objektiv fra Tamron. Hvordan er kvaliteten på objektiver fra Sigma? Kvaliten kan være meget god, dersom du få et godt eksemplar... Dvs at kvaliteten er dårligere enn f eks Canon og Nikon da det virker som flere produkter med feil slipper ut på markedet. dette ordnes gjerne på reklamasjon, men det er jo ikke en ønsket situasjon for kunden. Best sjanse for god vare får du ved å kjøpe orginalvare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå