Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg skal ha eksamen i morgen og nå sitter jeg her og tviler på at jeg greier å komme meg ned dit, greier ikke store mengder folk, og dette er et stort lokale fult av mennesker, svetter bare jeg tenker på det. på privatistweb står dette: Sykdom

Du har rett til utsatt eksamen dersom du er syk på eksamensdagen (Opplæringsloven, paragraf 3-27) Du må gi beskjed til eksamensskolen/ eksamenskontoret samme dag, og du må sende sykemeldning til eksamenskontoret innen tre dager.

får jeg ny dette halvåret? eller må jeg vente til neste, skal ny eksamen til våren som er på samme dag. Jeg finner ikke paragraf 3-27 på nett, noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet, avhenger det av hvor du studerer. Sjekk hjemmesiden til

fakultetet/instituttet hvor faget hører under. Lykke til!

Skrevet

jeg er privatist, tar vgs fag

Skrevet

Jeg skal også ha eksamen imorgen, som privtist vgs-fag. Jeg er syk med feber og tette bihuler, men vet ikke om det er vits i å få sykmelding, så jeg kan ta eksamen senere. Går utifra at de samler alle som har vært syke en dag de kan ha eksamen på nyåret?

Jeg er ikke sikker. Men du kan ringe skolen å høre? Jeg går på Bjørknes, så dit kan man ringe å spørre.

Jeg skal ha så mange andre eksamener fremover fra neste uke av , så jeg tror ikke jeg har tid til å ta den om igjen da.

Skrevet

Opplæringsloven § 3-27 finnes ikke. Hvorfor hører du ikke med skolen din, i stedet for å spørre folk som ikke har peiling her på KG?

Skrevet

Vil bare si en ting.. det er mange privatister som sliter med angst..

Du burde bare hoppe i det. Ta deg en joggetur/treningstime nå på morningen så er du bedre rustet psykisk.

Tror du må vente et halvt år med å ta eksamen uansett om du er syk nå.

Prøv å tenk positivt og fokuser på stoffet og repeter, ikke på de folka som er der.

Skrevet

Hvorfor tror du det blir så mye bedre neste gang? Hva om du ikke tør å møte opp på konteeksamen heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...