Gjest Annaires Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg har lyst til å kjøpe noe til de som jobber på avdelingen i bhg til frøkna mi, men aner ikke hva. Felles til de, eller en til hver enkelt? Noen tips?
Tine HS Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Hvorfor skal du kjøpe julegaver til de?
Fluffe Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Hadde kjøpt noe kos de kunne ha på pauserommet i julen jeg
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Jeg synes dette er en så fantastisk og koselig ide jeg!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Jeg forstår ikke helt greia med å kjøpe gaver til barnehageansatte og lærere. Det var greit nok slik det var før, på barneskolen, med en liten ting på slutten av skoleåret eller hvis en lærer skulle slutte, som alle elvene spleiset på med en liten pengesum. Men slik jeg hører, så er det nå blitt sånn at alle mødre prøver å overgå hverandre med den ene gaven flottere enn den andre. Hver jul, og til hver enkelt ansatt som har noe med barnet å gjøre, helt fra barnehagen og til ungen begynner på ungdomsskolen. Blir helt svett bare ved tanken jeg. Det er jammen stress nok å få i hus presangene til hele slekta, om man ikke skal kjøpe noe flott og oppfinnsomt til hele barnehagen også. Og det verste er at de som ikke orker eller ikke har råd, eller rett og slett mener det er unødvendig stress, blir outsidere. Men det var jo egentlig ikke dette du spurte om. Måtte bare si det. Tenk så mye bedre om man gikk tilbake til at hvert barn spyttet i en 20 kroner eller femtilapp, og kjøpte noe fra alle. 2
Sweetpea25 Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Hmm, hva med ei eske konfekt som de kan spise på i pausen?
ferdig Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 jeg får ofte gaver til jul av foreldre til de barna jeg er primærkontakt for, det er alt fra ei flaske vin til t-lys holder. jeg gir også de barna gaver fra meg fra egen lomme, men forventer ikke noe tilbake, føler meg vel egentlig brydd når jeg får noe. enkelte foreldre spleiser på en frukt-kurv eller godis som skal på pauserommet i steden for å gi til enkelte, går da ofte 3-4 foreldre sammen ser det ut til. det er klart det er gøy å bli satt pris på, men den fineste tingen jeg noen gang har fått var et brev fra en mor hvor hun hadde skrevet ned ting barnet hadde sakt om meg, både gode og dårlige ting, til slutt takket hun får samarbeidet og skreiv litt om hva hun følte ang at jeg arbeidet med hennes barn. Helt gratis og det varmet mer enn vin og t-lys:-) 1
Gjest Annaires Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Takk for tips! Jeg bryr meg katta hva andre gjør og syns, men vi er så glade i de fantastiske damene som er sammen med dattern vår hver eneste dag, så vi vil gi en gave som viser hvor stor pris vi setter på dem. Kom gjerne med flere tips! 2
Rakel Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Takk for tips! Jeg bryr meg katta hva andre gjør og syns, men vi er så glade i de fantastiske damene som er sammen med dattern vår hver eneste dag, så vi vil gi en gave som viser hvor stor pris vi setter på dem. Kom gjerne med flere tips! Enig! Selv har jeg tenkt å gi en liten "kosegave" til hver enkelt. En spesiell julekaffe, julete, cognackuler, en pocket etc. tenkte kanskje denne her: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=15&id=21743 Det er bare 3 stk. på avdelingen totalt, så da kan jeg gi litt til hver. Dette er de vel unt!! Barnehageansatte er vel de i dag som er mest underbetalt i forhold til den jobben de faktisk gjør. Og forventningene til dem er naturligvis også skyhøye. La dem få en velfortjent anerkjennelse til Jul!!
Rakel Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 Og det trenger ikke koste penger!! Som hun her oppe sa, så varmet det faktisk mer med et gjennomtenkt og personlig kort!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Enig! Selv har jeg tenkt å gi en liten "kosegave" til hver enkelt. En spesiell julekaffe, julete, cognackuler, en pocket etc. tenkte kanskje denne her: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=15&id=21743 Det er bare 3 stk. på avdelingen totalt, så da kan jeg gi litt til hver. Dette er de vel unt!! Barnehageansatte er vel de i dag som er mest underbetalt i forhold til den jobben de faktisk gjør. Og forventningene til dem er naturligvis også skyhøye. La dem få en velfortjent anerkjennelse til Jul!! Pussig at barnehageansatte er så fantastiske og verdifulle, og ikke minst underbetalte, mens mødre som velger å være hjemme å passe ungene sine selv, er late damer som ikke har kommet seg noe sted her i verden, og er selvsagt ikke noe verdt... 2
Gjest Annaires Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 Pussig at barnehageansatte er så fantastiske og verdifulle, og ikke minst underbetalte, mens mødre som velger å være hjemme å passe ungene sine selv, er late damer som ikke har kommet seg noe sted her i verden, og er selvsagt ikke noe verdt... Nå det ikke det denne diskusjonen handler om, så den kan du ta et annet sted. (mødre som går hjemme med egne barn, jobber og ikke og bør jo da ikke tjene penger. De som jobber i bhg har lønnet arbeid, og tar vare på barn som ikke er ens egne). 1
Gjest Spinell Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Siden du er så streng på hva som skal diskuteres her i "tråden din", får jeg holde meg til saken, og intet annet Hvis du vil gi til avdelingen samlet, er det sikkert best å gi litt fin konfekt, en gavepakning med god kaffe og te eller noe som kan spises. Til hver enkelt, hvis du heller mot dette, ville jeg gitt en god/pen/søt såpe eller håndkrem (den som jobber i bhg vasker hendene ofte og kan lett få tørre hender).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå