Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Hei, Trenger sårt gode råd til hva jeg kan kjøpe i julegaver. Har dessverre ikke så god råd denne julen og har ca 20 personer å kjøpe gave til. Vi har 2 sett med foreldre , 6 voksne søsken , nieser og nevøer , besteforeldre og noen vennepar som vi vet vi vil få gave fra. Budsjettet desember måned viser at vi kan avse ca 3000 kr til gaver. Det vil bli 150kr på hver men kan bruke litt mindre til nieser og nevøer da det er lettere å finne leker som ikke koster så mye. Men så var det de voksne da... Håper noen har fine julegaveideer å gi meg.
Marry Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Jeg er også blakk i år og har tenkt på dette selv. Hva med innramma bilder av deg og den som får gaven? Det er alltid koselig. På bladkongen.no, kan du finne gaveabonementer på blader. alt fra 3 nummer og mer, og varierende pris. Lykke til
Lizz84 Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Hva med å gi gave sammen til foreldre og vennepar? Her er noen tips til hva dere kan gi til de voksene og søsken: - Vin - Gavekort på kino eller "Latter" på Aker brygge hvis de bor i nærheten av Oslo. - Pledd, dette er fantastisk! http://kid.no/produkter/stue/show/101/10107 - Presskanne med en god kaffe - 2 fine kaffekopper og en god kaffe - Hjemmelaget konfekt - En lykt med kubbelys inni - Vannkaraffel med glass (mange butikker som kjører tilbud på dette før jul, fine er de også) - En dvd/ cd - En koselig skål med godt godteri oppi Til barna så finnes det som du sier mye billige leker, mye bra på salg nå før jul også vet jeg.
Lizz84 Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 http://kid.no/produkter/stue/show/101/10107 Det er pleddet som heter "Sobel" jeg tenker på, ser at det ikke kommer automatisk på linken...
Gjest Spinell Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Til venner ville jeg laget en fin pakke med samling gode kaffe- og/eller teslag. Var jeg deg ville jeg gitt blaffen i å gi kopper eller presskanne til; folk har gjerne slikt fra før. En annen vennegave som har blitt tatt godt imot, er gode olivenoljer, eddik, krydder etc. Her har de mye fint Slike pakker kan man lage så dyre eller billige man vil, men for en 100-lapp får du en hyggelig gave, og den kan også tilpasses i størrelse og pris til besteforeldre og søsken. Søsken (mannens) får ofte bøker av oss. Siden de først og fremst liker å lese, og ikke er så opptatt av at de skal se pene ut i hylla, har vi ofte kjøpt flere pocketbøker til hver. Ellers er det også mulig å få kjøpt fine innbundne bøker til en rimelig penge hvis en ikke kjøper årets nyheter. Da jeg hadde besteforeldre, og var en fattig student, kjøpte jeg gjerne kalender, flax-lodd, kortstokk (de var glad i å spille kort og legge kabal) eller litt fin konfekt. Foreldre er vanskelig, men hvis du knapper litt inn (og f.eks bruker i gjennomsnitt 100 - 120 kroner til venner og barn), sitter du igjen med litt mer til mor og far. Da står du også litt friere ift hva du kjøper
Gjest navnelapp Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Her er forslag til enkle og billige gåver som du kan lage sjølv: http://altgodt.wordpress.com/2010/11/22/gaveidear/
Løvetanten Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Bokhandlene har mange fine barnebøker på tilbud, ellers er jo bøker generelt en god gave. Papaerbacks er generelt billigere. Kan du strikke så lager du lett et lite sjal eller et par sokker av et garnnøste til 20-50 kroner. Tar litt tid da... Kaffe, te, oljer, krydder, kule servietter, forstørrelse av et fint fotografi, utstyr til en hobby de driver med, hårpynt og strikker til småjenter (HM har plenty), perler og tråd, brodergarn og litt stramei, strømpebukser, vanter, luer, undertøy, kule kjøkkenhåndklær, kakeformer, fine glass, kule bokser til te og kaffe, duftlys. Puh. Nå kom jeg ikke på mer...
Troilltøva Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Jeg har også dårlig råd og har tenkt og lage konfekt i år, du finner mange enkle oppskrifter og som ikke blir dyrt i det hele tatt. Har også i tillegg kjøpt sånn scrapbooking papir for og lage kort av hvor jeg skriver en liten tekst på (klippe og brette), og poser for og ha konfekten i som koster 1 kr på hobbybutikken. Jeg fant foresten oppskriften her på KG http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=305998 Og til mine venninners barn skal jeg dra på europris og handle gaver til
Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Tusen takk til dere alle! Her var det mange gode tips. Kjenner skuldrene senker seg litt nå. Man vil jo gjerne gi en fin gave til folk selv om lommeboka begrenser litt. Og masse av det som er listet opp ville jeg selv blitt kjempeglad for å få. Har vertfall fått kjøpt en gave idag, så da er jeg igang. Kom gjerne med flere tips om dere har:)
Gjest pepsimax Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 vet ikke om det er nevnt, men du finner mye billig og fint på ikea:) jeg handler ofte mine julegaver der, og føler ikke de ser billige ut, likevel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå