AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #21 Skrevet 27. januar 2012 Benzodiazepiner er billige, det er ved siden av toleranse og potensielt vanedannende de største problemene, særlig prisen, men de er effektive. SSRI og SNRI-preparater er dyre og ikke så potensielt vanedannende som benzoene, kanskje med unntak av Effexor og Seroxat, men det er helt andre summer legemiddelindustrien og deres leger kan håve inn på dyre og gjerne virkningsløse antidepressiva.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #22 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har slitt med både angst og søvn selv. Har du prøvd autogen trening? http://en.wikipedia.org/wiki/Autogenic_training Det fins kurs i autogen trening forskjellige steder i landet. Det er noe av det smarteste jeg har brukt penger på. Jeg har klart å avverge angstanfall ved å bruke det, og jeg har klart å sovne veldig mange ganger bare ved å bruke det. Ellers, når det gjelder søvn. Har du prøvd det "vanlige", altså sove- og beroligende te, valerina forte, lite lys og skjerm før sengetid, kaldt rom? Og før du prøver valium/sobril - har du prøvd vallergan? Antihistamin av førstegenerasjon, bivirkning trøtthet.
Gjest Big Papa Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 Har brukt 5mg vival i over 10 år nå, daglig i lange perioder, men også hatt 2-3 ukers uten(men da har jeg slitt veldig med angst..) for å roe toleransenivået. Jeg merker fort at når jeg må ta 2-3 så er det på tide med en liten nedtrapping. Har aldri følt noen avhengihet til vival, men sånne ting er veldig induvidielt.
Gjest anonym Skrevet 31. oktober 2012 #24 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg gikk et helt år på Sobril daglig. Sluttet på eget initiativ helt uten problemer. Dette med avhengighet tror jeg er helt individuelt.
Kosemose Skrevet 31. oktober 2012 #25 Skrevet 31. oktober 2012 Til TS, jeg stenger denne tråden. Dette er problemstilling du er nødt til å ta med legen din. Vi vet ingen ting om kompetansen som ligger til grunn for de svarene du får her, og da er det rett og slett ikke forsvarlig å foreta medisinvalg på en slik bakgrunn. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg