Antlers Skrevet 30. november 2010 #21 Skrevet 30. november 2010 Vet ikke om det regnes som stjeling, men der jeg jobbet før, ga vi hverandre ofte 90% rabatt på varene, fordi ingen likte/hadde respekt for sjefen (med god grunn). Hender jeg rapper med meg et kålhode eller en kålrot fra en åker også, fordi jeg blir så sulten på vei hjem fra fest. Der får jeg litt dårlig samvittighet dagen etterpå, da. Aldri blitt tatt for noe
thirteen Skrevet 30. november 2010 #22 Skrevet 30. november 2010 Når jeg var yngre så pleide jeg og en vennine og skulke skolen å dra til byen for å naske. Fikk med oss mye rart hjem, alt fra klær til sminke så og si. Ble "heldigvis" aldri tatt, men jeg skjønner ikke nå hvordan jeg kunne gjøre det. Ikke synes jeg det er greit, og ikke har jeg nerver til det heller...
Chiyo Skrevet 30. november 2010 #23 Skrevet 30. november 2010 (endret) Venninna mi jobbet på en kysten rundt restaurant og der pleide de ansatte å ta mat og sånn hele tiden. De hadde ansatt rabatt, men ingen som noen gang betalte noe. Og de ansatte gav også mat til venner. En av jentene hadde til og med forspill der og jeg tror hun gav vennene sine mat og alkohol. Kan forresten nevne at venninnen min ikke var med på det. Hun er nok litt for ærlig til slikt. Endret 30. november 2010 av Chiyo
Gjest stillness Skrevet 30. november 2010 #24 Skrevet 30. november 2010 Når jeg var fjortis så pleide jeg å stjele snop på butikken i nærheten av der vi bodde.Hadde dårlig samvittighet hver gang jeg gjorde det,men jafset i meg snopet hver gang Ble aldri tatt,men sluttet med det etter en stund og har aldri stjålet noe etter det.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #25 Skrevet 1. desember 2010 Oh store, mørke hemmelighet skal ut.... Da jeg var i midten av tenårene, stjal jeg 200-300kr fra kassa på jobben... Etter at min psykopatiske dust av en sjef hadde etterlatt meg der helt alene fra morgen til ettermiddag, for så å ringe ned og si at han dessverre ikke kunne avløse meg før stenging heller.. Fant ganske kjapt ut at han løy om den "viktige" tingen han skulle ordne, og at han var med dama si og venner... Jeg prøvde å påpeke at jeg ikke kunne bli, for da mistet jeg bussen etc, men det hjalp ikke... Dette var et slikt sted hvor jeg siden jeg var alene, da måtte tilkalle vekter for å i det hele tatt få gå på do, og ikke snakk om at jeg fikk kjøpt meg mat eller tatt en røyk. Fra klokken 10-20... Ikke fikk jeg overtid, mens sjefen hevet lønn for å ikke være der. Så i affekt stjal jeg penger fra kassa som gikk til mat, en tipakning og bidrag til drosjen hjem... Skammelig nok var jeg også så utspekulert at jeg visste hvordan jeg kunne gjøre det for å få lagt "skylden" på denne sjefen som ikke dukket opp... Ble aldri verken tatt eller mistenkt. PUH! Da var det ute! 1
kazcade Skrevet 1. desember 2010 #26 Skrevet 1. desember 2010 Ehm, nei jeg har ikke stjålet noe fra butikker, men på en elevfest en gang på barneskolen stjal jeg en bugg (tror jeg det var). Hadde så dårlig samvittighet så lenge etterpå at jeg sverget at jeg aldri mer skulle ta noe som helst! :gjeiper: Men jeg har en svigermor som virkelig har problemer, hun har nasket med seg haugevis fra butikker! Det er vel bare flaks at hun ikke har blitt tatt, men før eller siden kommer hun nok til å gå på en smell får jeg tru...Iallefall nekter jeg å ta imot gaver fra henne, jeg vet jo hvor de kommer fra!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #27 Skrevet 1. desember 2010 Etter jeg ble voksen har jeg stjelt mat/snacks fra en plass jeg jobba. Ikke stolt over!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #28 Skrevet 1. desember 2010 Nei, kan ikke si at jeg har stjålet noe. Hadde ei veninne på barneskolen som nasket godteri på butikken, og jeg ble så overrasket at jeg ble stående og stirre slik at hun nesten ble fersket. Etterpå var vi hjemme hos henne og hun viste oss masse småting som hun hadde stjålet, sminke, pynteting osv. Det var faktisk såpass sjokkerende for meg at jeg brøt sammen og "tilsto" for moren min da jeg kom hjem. Hun tok affære og varslet skolen som satte i gang massive tiltak, for det viste seg at nasking hadde blitt en sport blant mange i klassen. Føler meg veldig prektig når jeg skriver dette, men akkurat på dette punktet har jeg ren samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #29 Skrevet 1. desember 2010 Vet ikke om det regnes som stjeling, men der jeg jobbet før, ga vi hverandre ofte 90% rabatt på varene, fordi ingen likte/hadde respekt for sjefen (med god grunn). Hender jeg rapper med meg et kålhode eller en kålrot fra en åker også, fordi jeg blir så sulten på vei hjem fra fest. Der får jeg litt dårlig samvittighet dagen etterpå, da.Aldri blitt tatt for noe Bare MÅ være litt off topic her. Er kålrot noe du syns er godt i fylla???
Gjest Hikken Skrevet 1. desember 2010 #30 Skrevet 1. desember 2010 Husker jeg stjal tyggis som liten, ble aldri tatt, men fikk veldig dårlig samvittighet etterpå..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #31 Skrevet 1. desember 2010 Da jeg var 13 pleide jeg å stjele småting fra butikken der jeg gikk på skole. Tyggis, små karameller, sånne småting som var lette å lure opp i ermet på jakka. Jeg vil gjerne skylde på fattig familie, men grunnen var vel faktisk heller at jeg håpet jeg skulle bli tatt og få noen form for oppmerksomhet. I slutten av tenårene jobbet jeg også i en kysten rundt-sjappe, og der hadde de aller fleste omtrent samme mentalitet som det noen andre forteller lenger opp her. Vi betalte ca aldri for mat, brus eller sjokolade vi spiste og drakk på jobb. Vet ikke om at noen der tok med seg noe ut fra jobb, men det er like mye stjeling. Nå i dag kan jeg ikke fatte at jeg har gjort noen av de tingene. Det verste jeg gjør er å spise et par smågodtting ut fra hylla uten å betale.
Antlers Skrevet 1. desember 2010 #32 Skrevet 1. desember 2010 Bare MÅ være litt off topic her. Er kålrot noe du syns er godt i fylla??? Ikke bare i fylla, da. Kålrot er like godt i edru tilstand. Hadde jeg passert et gatekjøkken på vei hjem, kunne jeg like fint spist der. Det har seg bare sånn at veien hjem er kantet med åkere, ikke gatekjøkken
kaprifolen Skrevet 1. desember 2010 #33 Skrevet 1. desember 2010 Ikke bare i fylla, da. Kålrot er like godt i edru tilstand. Hadde jeg passert et gatekjøkken på vei hjem, kunne jeg like fint spist der. Det har seg bare sånn at veien hjem er kantet med åkere, ikke gatekjøkken Har du en skreller eller kniv med deg på innerlomma da, eller? Eller bare gnager du av skallet!? Hadde forøvrig ei venninne som er verdens dårligste klepto på fylla! Stjeler med seg ting som pepperbøsse, gryteklut, en halv baguett (av typen man serverer ved siden av middagen) og annet småsnacks!
Antlers Skrevet 1. desember 2010 #34 Skrevet 1. desember 2010 Har du en skreller eller kniv med deg på innerlomma da, eller? Eller bare gnager du av skallet!? Hadde forøvrig ei venninne som er verdens dårligste klepto på fylla! Stjeler med seg ting som pepperbøsse, gryteklut, en halv baguett (av typen man serverer ved siden av middagen) og annet småsnacks! Greit, jeg skjønner at jeg er sær! Pleier å ha en kombinert opptrekker/kniv/saks dings jeg fikk på en festival i veska, men det har skjedd at jeg har gnagd av skallet også (noe som ikke anbefales). Nå er ikke dette noe som skjer så ofte, da. Maks to ganger i året, liksom (og faktisk ikke i det hele tatt i år). Skjønner ikke hvorfor alle bare henger seg opp i kålrota. Jeg tar jo vanlig kål også!
kaprifolen Skrevet 1. desember 2010 #35 Skrevet 1. desember 2010 Greit, jeg skjønner at jeg er sær! Pleier å ha en kombinert opptrekker/kniv/saks dings jeg fikk på en festival i veska, men det har skjedd at jeg har gnagd av skallet også (noe som ikke anbefales). Nå er ikke dette noe som skjer så ofte, da. Maks to ganger i året, liksom (og faktisk ikke i det hele tatt i år). Skjønner ikke hvorfor alle bare henger seg opp i kålrota. Jeg tar jo vanlig kål også! Haha, dette var faktisk like morsomt fjerde gangen jeg leste det! Personlig henger jeg meg opp i kålrota pga skallet! LITT lettere å gnafse innpå et vanlig kålhode! Men misforstå meg rett, det er også utrolig morsomt! Hadde sannsynligvis rulla ut i grøfta av latter om noen av mine venner hadde raida KÅLÅKEREN på vei hjem fra fest!
Antlers Skrevet 1. desember 2010 #36 Skrevet 1. desember 2010 Haha, dette var faktisk like morsomt fjerde gangen jeg leste det! Personlig henger jeg meg opp i kålrota pga skallet! LITT lettere å gnafse innpå et vanlig kålhode! Men misforstå meg rett, det er også utrolig morsomt! Hadde sannsynligvis rulla ut i grøfta av latter om noen av mine venner hadde raida KÅLÅKEREN på vei hjem fra fest! Joda, jeg skjønner godt at du ler, men dette er faktisk noe jeg får dårlig samvittighet over (dagen derpå, i alle fall). Kålrot eller ikke - det er jo stjeling. Nå er det neppe noen som går konkurs av at jeg tar med meg et kålhode eller en kålrot hjem, men tenk om alle plutselig gjorde det samme! Det hjalp litt da jeg så at de ga bort gratis kål i matbutikken i år, da.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #38 Skrevet 1. desember 2010 Jeg stjal 3 lipbalmer idag Ble du tatt? Hva føler du nå?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #39 Skrevet 1. desember 2010 Da jeg var 13 pleide jeg å stjele småting fra butikken der jeg gikk på skole. Tyggis, små karameller, sånne småting som var lette å lure opp i ermet på jakka. Jeg vil gjerne skylde på fattig familie, men grunnen var vel faktisk heller at jeg håpet jeg skulle bli tatt og få noen form for oppmerksomhet. I slutten av tenårene jobbet jeg også i en kysten rundt-sjappe, og der hadde de aller fleste omtrent samme mentalitet som det noen andre forteller lenger opp her. Vi betalte ca aldri for mat, brus eller sjokolade vi spiste og drakk på jobb. Vet ikke om at noen der tok med seg noe ut fra jobb, men det er like mye stjeling. Nå i dag kan jeg ikke fatte at jeg har gjort noen av de tingene. Det verste jeg gjør er å spise et par smågodtting ut fra hylla uten å betale. Det er likefullt tyveri...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå