Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier sitt: Er det noen som har gode krem-tips? Jeg er desperat :ler:

Bruker Elizabeth Arden "8 Hour Creme" når jeg kommer hjem fra jobb (til mannenes store fortvilelse...han greier ikke lukta! Hehe). Jeg går til og fra jobb, så det blir ca 1 1/2 time ute i 17 minus hver dag.

Ellers så prøver jeg med vanlig Nivea krem, den gode gamle på blå boks, samt at jeg må spe på med Carmex leppepomade rundt nesa og munnen.... Jeg kjenner at huden trenger fett- ikke vann. Noen som vet om en veldig god dagkrem for tørr vinterhud? :)

Betaler hva som helst- pris er intet tema :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Decubal Face Cream er jeg avhengig av, og jeg har tørr og sensitiv hud :)

Skrevet

Et godt tips er å rense og vaske ansiktet om kvelden, ikke om morgenen, når det er så kaldt som nå.

Skrevet

In that case, Priori sin coffeeberry dagkrem og serum! Gjør underverk :) Personlig har jeg planer om å muligens begynne med Green People snart, så du kan jo snuse litt mer på det merket også :) Ellers så råder jeg å droppe 8 hour cream og Nivea da de er proppet med mineralolje og andre utrygge ingredienser :( Det er bare å sjekke ingredienslista, så skjønner du hva jeg mener. Dersom du er usikker, kan du lese her. :)

Skrevet

Jeg bruker sebamed sin kuldekrem med bivoks. Den lukter ikke særlig godt, men det er det eneste som funker på min tørre vinterhud. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den!! :jepp:

Skrevet

Jeg bruker L'Occitane sin ..Den med blå farge på! Veldig fornøyd nå i kulden og lukter kjempegodt! :)

Skrevet

Beauté pacifique x-tra dry fix it cream.

Mvh hudpleier, wah wah spandabel

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Anbefaler absolutt en eller annen kuldekrem når det er såpass kaldt og du er såpass lenge ute. Jeg brukte en fra apoteket i fjor, som var veldig god, men akkurat nå husker jeg ikke navnet på den ;)

Skrevet

Avene sin kuldekrem fra apoteket. Den har i alle fall vært fast følgesvenn i skiløypa for meg i noen år nå. Helt super.

Husk at om det finnes noe som helst vann i kremen du bruker (er vann i noen kuldekremer og) så må du ta den på minst 20 min før du går ut, så alt vannet rekker å fordampe. Ellers vil kremen gjøre vont verre.

Skrevet

Beauté pacifique x-tra dry fix it cream.

Mvh hudpleier, wah wah spandabel

Er den uten vann? Er det ikke slik at man skal bruke krem uten vann pga kulden?

Skrevet

Jeg bruker A-krem fra apoteket (den i brunt glass), syns den fungerer knallbra og jeg har brukt den siden jeg var liten og det var mamma som smurte den på.

A-krem inneholder vann, så den må påføres ett kvarter pluss før du går ut i kulden så vannet får fordampet :)

Skrevet

Påfør kremen i god tid (30 minutter) før du skal ut, så får vannet en sjanse til å fordampe. Utover det kan jeg anbefale å bruke en olje under kremen. For eksempel jojoba til blandet hud, eller mandelolje til tørr hud. Selv er jeg hektet på rosehip (nypekjerne)-oljen fra Trilogy. Deretter påfører du en krem som inneholder både fukt og fett. Igjen er jeg veldig glad i Trilogy til min hudtype. Dersom du bruker foundation, er det faktisk ikke så dumt å bruke en primer under; den vil bidra til å hindre fordamping fra huden, og det er hovedproblemet nå som det er så kaldt.

Gjest Elfrida
Skrevet

Når det gjelder kuldekrem vil jeg henvise til linken her: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7392265

der det hevdes at det er falsk trygghet, kuldekrem bare får det til å føles mindre kaldt.

"- Der man har krem, blir huden raskere nedkjølt. Når huden er nedkjølt, kjenner man mindre og ubehaget fra kulda oppleves svakere"

Skrevet

Det er vel en pågående debatt om effekten av kuldekremer, eller ikke. Men jeg synes det er lurt å beskytte huden i ansiktet mot den tørre utelufta, og smører derfor både store og små, men ikke med spesielle kuldekremer, som knapt tilfører næring til huden. Dersom jeg slurver med å smøre datteren min i kinnene, får hun eksem etter bare en dag, så det har helt klart noe for seg å smøre.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er vel en pågående debatt om effekten av kuldekremer, eller ikke.

Helt sikkert. Men akkurat der velger jeg å stole på en overlege og hudspesialist, framfor synsing på et forum.

Jeg mener ikke at man ikke skal smøre seg, men at det kan være grunn til å tro at kuldekrem faktisk ikke beskytter mot frostskader i huden.

Skrevet

Helt sikkert. Men akkurat der velger jeg å stole på en overlege og hudspesialist, framfor synsing på et forum.

Jeg mener ikke at man ikke skal smøre seg, men at det kan være grunn til å tro at kuldekrem faktisk ikke beskytter mot frostskader i huden.

Men dersom du leter litt, vil du finne forskjellige uttalelser fra hudleger også, kan jeg tenke meg. Jeg tror personlig ikke på kuldekrem, men som sagt på smøring generelt.

Skrevet

Hei!

Kan også anbefale å bruke olje under dagkrem, slik Honesty forklarer. Selv er jeg fornøyd med vitamin e olje fra Jason, har prøvd ut både 5000 og 14 000 IU versjonen. Den sistnevnte oljen er mer tyktflytende, og muligens aller best til vinteren.

Ellers vil jeg også anbefale å bruke solbeskyttelse, selv på vinterstid! Snøen reflekterer mye sollys, i tillegg til at huden er ekstra sensitiv.

Skrevet

Jeg lurer på om noen prøvde intensive krem fra Neutral? Den koster 70 kroner, mot 20 kroner som en vanlig håndkrem fra Neutral koster, men er det noe stor forskjell på de? Plages også med tørre hender nå om vinteren og har lyst å prøve Neutral fordi de er Svanemerket...

Skrevet

Jeg lurer på om noen prøvde intensive krem fra Neutral? Den koster 70 kroner, mot 20 kroner som en vanlig håndkrem fra Neutral koster, men er det noe stor forskjell på de? Plages også med tørre hender nå om vinteren og har lyst å prøve Neutral fordi de er Svanemerket...

Den til 70kr inneholder mer mineralolje enn den til 20kr. Og som kjent fukter ikke mineralolje, så det er vel samme hvilken man tar. ^^

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg lindrer tørr hud på kroppen ved å smøre meg inn i babyolje mens jeg ennå er våt etter dusjen. Så klapper jeg huden forsiktig tørr etterpå. Da blir huden myk og god. Jeg foretrekker babyoljen fra Coop Änglamark siden den er vegetabilsk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...