Gå til innhold

Alkohol og penicillin

Gjest Anne

Anbefalte innlegg

Jeg har jo fått med meg at det ikke er så lurt å blande alkohol og penicillin.

Dersom du spyr må du ta hele kuren på ny osv. Men tingen er at jeg ska på julebord på torsdag, som er den siste dagen av kuren. Kan noen svare meg på om dette har noe å si når jeg egentlig e ferdig med kuren på torsdags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok bare å ta turen på flaska, det. :)

Jeg ville kanskje prøvd å ta pillene tidligere enn vanlig sånn at du er helt sikker på at de ikke kommer i retur utpå kvelden, men ellers så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint å sånn, men tror ikke jeg ville ha satsa på det. kan jo være det er noe sånn at du skal vente et døgn eller no etter siste penicillin pille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo fått med meg at det ikke er så lurt å blande alkohol og penicillin.

Dersom du spyr må du ta hele kuren på ny osv. Men tingen er at jeg ska på julebord på torsdag, som er den siste dagen av kuren. Kan noen svare meg på om dette har noe å si når jeg egentlig e ferdig med kuren på torsdags kveld. :) takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, pillene jeg har fått fra legen tilsvarer ut torsdagen. Regner med jeg er bra til da, men det kan vel ikke ødelegge for kuren jeg allerede har tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å blande penicillin og alkohol. Den eneste antibiotikaen det ikke er så lurt å drikke alkhol til, er Flagyl (metronidazol), fordi det kan gi antabus-effekt. Det som er problemet med å drikke alkohol når man er syk, er at alkohol svekker immunforsvaret noe. Når det er siste dag på kuren, tror jeg ikke det er noe problem. Jeg ville imidlertid ikke drikke meg helt fra sans og samling. Men sjekk at det er penicillin du har fått, og ikke Flagyl.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...