Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble skuffet over årets lønnsoppgjør. Føler jeg gjør en veldig god jobb og masse ekstra. Hadde søkt om endel trinn (visste jo at jeg ikke ville få alt), men fikk bare 2... Er andre som fikk mer enn meg, selv om jeg føler jeg bidrar mer i det daglige. ER jo i staten, så de som avgjør forhandler for mange og innser jo at ting ikke alltid blir rettferdig.

Elsker jobben min og vil ikke slutte, men kan jeg på neste lønnsforhandling skrive at jeg var skuffet etter oppgjøret i år og hadde forventet like mye eller mer enn navngitte personer pga ansvar og ekstra oppgaver??? Er så irriterende å føle at man ikke får igjen for alt det ekstra. (Og enda mer irriterende med alle som mener alle skal ha lik lønn, og tydeligvis ikke ser forskjellen på arbeidet og ansvaret som utføres...)

Forslag til håndtering av lønnskrav, når man tidligere har blitt skuffet gang på gang???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje spørre om hvorfor tingene ikke gikk din vei denne gangen? Det kan jo være greit å vite til neste forhandling skal på bordet. Det er ikke alltid sikkert at alle som sitter ved forhandlingsbordet ser jobben du gjør, eller om du tar på deg ekstra arbeid utover de faste pliktene dine.

Forøvrig synes jeg ikke to lønnstrinn er til å kimse av i disse tider, når en del kommuner og bedrifter skal spare inn.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal fokusere på hva andre får. Du skal forhandle utifra dine egenskaper og hva du bidrar med!

• Liker 1
Skrevet

har prøvd å forhandle ut i fra mine egenskaper og kunnskaper 2 ganger nå og tilsammen oppnådd 2 lønnstrinn. Forstår ikke hvorfor, eneste grunnen er at de som forhandler lønnen ikke "ser meg" og at jeg tydeligvis ikke er god nok til å skrive lønnskrav... (vet at min næremeste sjef ville prioritere meg)...

Skrevet

Er det virkelig vanlig at folk får mer enn to lønnstrinn i samme oppgjør? Det er jo et kjempehopp, synes jeg da.

Skrevet

Synes du skal være godt fornøyd.

For i tillegg til de 2 lønnstrinnene ble jo selve lønnstrinnene i statens regulativ justert. Til sammen utgjør det en god slump penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...