Gjest Armule Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Som nevnt, jeg har glemt tittel og også forfatter på en fantasybok jeg leste når jeg var rundt 16. Eller, rettere sagt er det vel en bok i to deler. Den handlet om to søsken (en jente og en gutt) som hadde kommet seg inn på et museum (muligens i tyskland, sveits, e.l.) og fant et rom med en port (kanskje egyptisk). På mystisk vis gikk de igjennom denne porten og kom inn til en ny verden/rike/dimensjon der alle glemte ting holdt til. Dvs. alt som noen noensinne har glemt. Biblioteket i Alexandria var bl.a. her. I dette riket var det en ond person/statue som hadde skumle planer, husker ikke helt hva. Men denne jenta og gutten spilte en viktig rolle i denne planen. Noen som syns dette høres kjent ut? Klarer ikke å komme på noe mer enn dette akkurat nå.
Gjest Armule Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 The Library of Shadows? Takk for hjelp, men jeg fant det ut selv etter endeløs browsing i ulike bibliotekers database. Det var Museet for Stjålne Minner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå