Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. november 2010 #21 Skrevet 30. november 2010 (endret) Jeg har ikke så mye greie på hudpleie og slikt, men som student har jeg begynt å bruke spenol. Det er jo så billig! Men så blir jeg litt bekymret da, for om det er verdt de pengene jeg sparer? Kan noen fortelle meg litt om dette produktet, og eventuelt fordeler og ulemper ved å bruke det? Den er kjempebra. Ikke til ansiktet da for den er for feit og gir kviser. Ville heller kjøpt en ordentlig ansiktskrem. Men er perfekt til bodylotion. gir god fuktighet som holder så og si hele dagen og du får supermyk hud av den. Har iallefall jeg fått. Og så er den god som fotkrem og faktisk. Bra hvis du har tørre, harde hæler. Bruker heller den enn å bruke over 100 kr på en fuktighetskrem på apoteket eller parfymeriet. Og så er det ikke parfyme i spenol noe som er bra om huden ikke tåler det. Endret 30. november 2010 av BettyBoop28 2
Meridian Skrevet 30. november 2010 #22 Skrevet 30. november 2010 Er ikke spenol det de smurte spenene til kyrene med når de skulle melke de før? Jeg bruker det av og til på jobb, hvis jeg vil ha noe som tilfører huden min fuktighet raskt. Jo, de brukte det på spenene til geitene også.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. november 2010 #23 Skrevet 30. november 2010 Jo, de brukte det på spenene til geitene også. Ja den har mange funksjoner. Men fuck it. Jeg har atopisk eksem og spenol er det beste for min hud iallefall. 1
Perelandra Skrevet 30. november 2010 #24 Skrevet 30. november 2010 Jeg bruker Spenol som håndkrem og synes den er veldig bra til det. Det har jeg gjort i årevis. For meg fungerer den mye bedre enn mange kremer jeg har prøvd som skal være spesielt beregnet for hendene. Som ansiktskrem er den neppe det beste som finnes, men har jeg ikke noe annet der og da fungerer den helt greit. Har ikke fått kviser av den. Har til og med brukt Spenol i håret for å dempe bruset i det knusktørre håret mitt. Det høres sikkert ekkelt ut, men har jeg ikke hatt tilgang til skikkelige hårprodukter, fungerer det ganske bra. Kremen samler krøllene mine og håret blir mykt. Spenol er et produkt som kan brukes til det meste når jeg ikke har annet tilgjengelig. Selv om det ikke er noe topp-kvalitetsprodukt er det nyttig og jeg pleier alltid å ha en flaske stående. Men som håndkrem, synes jeg som nevnt den er veldig bra.
Gjest Lesehest Skrevet 16. desember 2011 #25 Skrevet 16. desember 2011 Spenol inneholder parafinium liquid og lanolin. Lanolin er sauetalg fra ulla og det parafin er parafin. Ikke noe som slipper nær huden min ihvertfall. Kløvervaselin er 100% mineralolje av seigt format. Fin til å smøre skruer og muttere med, samt å bruke på leppene så de ikke sprekker i kulda. Den er nemlig fri for vann og egner seg fint til å beskytte leppene mot sprekker i kulda. Dette betyr derimot ikke at den gir fuktighet eller pleie til leppene, og som leppepleie innendørs ville jeg funnet noe med vesentlig bedre ingredisenser. Spenol inneholder da ikke lanolin! niks saueullsfett i ingredienslisten. Mineralolje, ja. Og så litt bivoks :D
Gjest søvnløs Skrevet 16. desember 2011 #26 Skrevet 16. desember 2011 Nivea (Y) er vel ikke så dyr hellr og veldig drøy!
rastløs_89 Skrevet 17. desember 2011 #27 Skrevet 17. desember 2011 For meg er spenol den beste kremen jeg noen sinne har kommet over, for armer, ben, lepper, føtter og hender Ellers på kroppen min er huden såpass fet at jeg aldri smører meg.
Mamma1 Skrevet 17. desember 2011 #28 Skrevet 17. desember 2011 Spenol gjør ingen verdens ting for huden din. Man ser lett forskjell på to 40åringer hvem som f.eks har smurt seg med spenol og hvem som har brukt produkter med ingredienser som faktisk fungerer og pleier huden. Kjøper du spenol, så kan du likeså godt droppe å kjøpe det, og heller bruke ingenting. Dét vil gi noenlunde lik effekt. Jeg anbefaler på det sterkeste å investere i en ordentlig ansiktskrem som er bra for din hudtype. Når du nærmer deg 40 årene, så kommer du til å være sjeleglad for at kastet spenolflasken. Mvh hudterapeut, wahwah spandabel Syns dette er rart. Bestemoren min, som døde i fjor i en alder av 80 år, brukte kun spenol i ansiktet, hele livet. Hun hadde ikke en rynke, glatt og fin hud. Tror ikke noe særlig på ansiktskremer til mange hundre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #29 Skrevet 17. desember 2011 For meg er spenol den beste kremen jeg noen sinne har kommet over, for armer, ben, lepper, føtter og hender Ellers på kroppen min er huden såpass fet at jeg aldri smører meg. Vel, den holder på fuktigheten , men kun det. I og med at du nok har ganske fet hud. Det betyr derimot ikke at det er en god krem, men høyt innhold av mineraloljer og parabener. 1
challenger Skrevet 17. desember 2011 #30 Skrevet 17. desember 2011 Ikke kjøp spenol folkens, det er en grunn til at den koster 10kr! Vær litt snillere mot huden deres hvis dere har tenkt til å beholde den i fin stand da:)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #31 Skrevet 17. desember 2011 Syns dette er rart. Bestemoren min, som døde i fjor i en alder av 80 år, brukte kun spenol i ansiktet, hele livet. Hun hadde ikke en rynke, glatt og fin hud. Tror ikke noe særlig på ansiktskremer til mange hundre. http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå