Gå til innhold

Spenol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på hudpleie og slikt, men som student har jeg begynt å bruke spenol. Det er jo så billig! Men så blir jeg litt bekymret da, for om det er verdt de pengene jeg sparer?

Kan noen fortelle meg litt om dette produktet, og eventuelt fordeler og ulemper ved å bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som fattig student brukte jeg Spenol som håndkrem og muligens også som bodylotion i nødens stund. Helt ok det.

Skrevet

Jeg syns det er et godt produkt, mye bedre enn enkelte dyre produkter.

Skrevet

Jeg har råd til dyrere fuktighetskrem, men kjøper kun spenol likevel, (meget få unntak)

Synes spenol er super til huden min jeg :) :)

Skrevet

Smøre meg med en blanding av paraffin og sauetalg? NEI TAKK!

Holder meg langt unna det svineriet der. Inneholder massevis av dårlige ingredienser og avler kviser.

• Liker 1
Skrevet

I desperasjon etter å finne kremer som passet huden min, hadde jeg en periode der jeg dreit i det og heller brukte spenol.

spenol består i stor grad av olje, og legger seg som et lokk over huden heller enn å gi den den fukten den trenger. I tillegg til at den gjerne tilstopper huden og gir kviser.

Vil absolutt ikke anbefale den til vanlig bruk, spesielt ikke i ansiktet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg brukte det en gang da jeg gikk tom for den vanlige kremen min,brukte den kanskje i en uke.Jeg fikk hele ansiktet fylt med kviser og det store akne :tristbla: Så helt klart NEI fra meg.

Jeg bruker md produker de er dyre,men drøye i bruk så du har dem lenge.Da er hvertfall huden min fin.

Man kan sikkert bruke spenol som håndkrem.

Endret av CafeLatte
Skrevet (endret)

Spenol blir brukt på jurene til klov-dyr(geit og ku) så de ikke skal bli såre på spenene når de melkes. Derav navnet spenol - spene...

Det er billig, ja, og jeg har brukt det mye før, og var stort sett fornøyd, men nå har jeg funnet en annen favoritt - mandelkrem!

Jeg visste ikke at spenol inneholdt paraffin og sauetalg? Snart 2 år siden jeg brukte den sist, så husker ikke hva som står bakpå.

Hva syns dere om kløvervaselin, da?

Endret av meridian
Skrevet

Jeg har aldri fått kviser eller lignende av spenol!

Skrevet

Spenol blir brukt på jurene til klov-dyr(geit og ku) så de ikke skal bli såre på spenene når de melkes. Derav navnet spenol - spene...

Det er billig, ja, og jeg har brukt det mye før, og var stort sett fornøyd, men nå har jeg funnet en annen favoritt - mandelkrem!

Jeg visste ikke at spenol inneholdt paraffin og sauetalg? Snart 2 år siden jeg brukte den sist, så husker ikke hva som står bakpå.

Hva syns dere om kløvervaselin, da?

Spenol inneholder parafinium liquid og lanolin. Lanolin er sauetalg fra ulla og det parafin er parafin. Ikke noe som slipper nær huden min ihvertfall.

Kløvervaselin er 100% mineralolje av seigt format. Fin til å smøre skruer og muttere med, samt å bruke på leppene så de ikke sprekker i kulda. Den er nemlig fri for vann og egner seg fint til å beskytte leppene mot sprekker i kulda. Dette betyr derimot ikke at den gir fuktighet eller pleie til leppene, og som leppepleie innendørs ville jeg funnet noe med vesentlig bedre ingredisenser.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri fått kviser eller lignende av spenol!

Fint for deg. Jeg har hud som blir forholddvis lett fet og som avler kviser med feil produkter. Spenol er i kategorien "feil produkter".

• Liker 1
Skrevet

Fint for deg. Jeg har hud som blir forholddvis lett fet og som avler kviser med feil produkter. Spenol er i kategorien "feil produkter".

Ja huden har jo litt å si :) glad jeg kan bruke billig som blir bra hvertfall ;)

Skrevet

Spenol er jo ikke beregnet for ansiktet! Til håndkrem eller bodylotion: ok, men ikke i ansiktet!

Veldig mange kremer inneholder parafin og andre like lite lekre ingredienser bare så det er sagt.

Det er mineraloljen som lager kviser og andre problemer, og det finnes i veldig mange kremer, så det er lurt å sjekke.

• Liker 2
Skrevet

Spenol er jo ikke beregnet for ansiktet! Til håndkrem eller bodylotion: ok, men ikke i ansiktet!

Veldig mange kremer inneholder parafin og andre like lite lekre ingredienser bare så det er sagt.

Det er mineraloljen som lager kviser og andre problemer, og det finnes i veldig mange kremer, så det er lurt å sjekke.

Signeres!

Gjest Idamarte
Skrevet

Spenol fungerer iallfall ikke for min tørre hud, kunne like gjerne smurt med ingenting.

Skrevet

Spenol funker supert for min problemhud :) Dyre kremer fra parfymeriet derimot...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt spenol som håndkrem så lenge jeg kan huske, men har aldri smørt meg i ansiktet med den. Jeg smurte leggene en gang jeg var tørr og ikke hadde noe annet, og syns det fungerte fint. Men jeg vet ikke hvordan det er å bruke spenol over tid, som annet enn håndkrem.

Skrevet

Er ikke spenol det de smurte spenene til kyrene med når de skulle melke de før?

Jeg bruker det av og til på jobb, hvis jeg vil ha noe som tilfører huden min fuktighet raskt.

Skrevet

Min samboer brukte tidligere Spenol daglig, men han klagde på at han aldri ble kvitt den tørre huden på hendene sine - og smurte dermed bare mer og oftere på. Da jeg fikk vite hva kremen faktisk inneholder, kastet vi alle flaskene han hadde med Spenol, og gikk over til en annen håndkrem som kanskje er pittelitt dyrere (snakker om 20-30 kroner...), men som til gjengjeld faktisk fungerer.

Spenol anbefales ikke! Og det har ingenting med kviser å gjøre eller det at det er en billig krem, det har rett og slett med hvilke skumle stoffer den inneholder. I tillegg er den full av parabener, som jo heller ikke er 100% trygge stoffer.

• Liker 1
Skrevet

Spenol gjør ingen verdens ting for huden din. Man ser lett forskjell på to 40åringer hvem som f.eks har smurt seg med spenol og hvem som har brukt produkter med ingredienser som faktisk fungerer og pleier huden.

Kjøper du spenol, så kan du likeså godt droppe å kjøpe det, og heller bruke ingenting. Dét vil gi noenlunde lik effekt.

Jeg anbefaler på det sterkeste å investere i en ordentlig ansiktskrem som er bra for din hudtype. Når du nærmer deg 40 årene, så kommer du til å være sjeleglad for at kastet spenolflasken.

Mvh hudterapeut, wahwah spandabel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...