Gå til innhold

Ullkjoler!

Anbefalte innlegg

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg er skikkelig på leiting etter kjoler i ull! Har sett på diverse nettsteder og butikker, men kan ikke si at jeg har funnet noen som jeg har følt at jeg bare MÅ ha.

Defor lurer jeg på om noen kanskje vet om steder som selger hverdagslige ullkjoler til en ikke så alt for høy pris? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var innom Indiska i går, der hadde de en del kjoler i ull (strikk). Problemet der er jo at kvaliteten er så som så. Men vet ikke om du tenker typisk strikke-kjole, eller mer i "ullstoff" (om man kan kalle det det...?).

Gjest idakaroline
Skrevet

Tenker i grunn på alt, men at det må være ull i stoffet. Ikke 100% ull, men kanskje 30, 40, 50 eller 60%.

Skrevet

Prøv Benetton! De har mange kjoler med mye ull. Jeg har en kjole derifra i to år, som jeg har "bodd" i nesten hele vinteren.

Ellers har Mango muligens noen ullkjoler mener jeg. Disse pleier å være noe billigere enn Benetton, men ikke like mye ull.

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Benetton, ja! Husker mamma kjøpte masse klær til meg der da jeg var mindre. Det skal definitivt sjekkes ut!

Mango også er jo verdt et besøk!

Takk for tips! :)

Edit: Sjekket nettopp prisene i nettbutikken til Mango, og jeg kan ikke akkurat si det at jeg syns det var så billig der ..

Endret av idakaroline
Skrevet

Jeg ville titta på Zara og, har kjøpt kjoler og skjørt i ull der tidligere. Ellers så har jeg akkurat kjøpt meg en klole med ull hos Oasis, men den ver vel mer pynte-kjole.

Det som er viktig er at det som er i kjolen, som ikke er ull, ikke er akryl. Hvis det er akryl i, blir det masse nupper med en gang!

Gjest idakaroline
Skrevet

Har sett litt på Zara, men har ikke funnet noe som jeg har falt for. Må nok leite litt mer før jeg finner noe :) Har sett på H&M også, men har ikke funnet stort der heller.

Skrevet

Kjøpte noen fine på Marco polo, men de er kanskje litt dyrere.

Verdt en titt når de har salg kanskje:)

Gjest idakaroline
Skrevet

Kjøpte noen fine på Marco polo, men de er kanskje litt dyrere.

Verdt en titt når de har salg kanskje:)

Ja, absolutt! Lønner seg og følge med på salg :) Kommer blir vel sikkert litt salg både rett før og rett etter jul? :)

Skrevet

Noen som har sett Mette Møller kjolene? Hun bruker merino-ull i plaggene.

Synes de er veldig fine, men i en litt dyrere prisklasse enn det jeg har råd til for øyeblikket.

Skrevet

Noen som har sett Mette Møller kjolene? Hun bruker merino-ull i plaggene.

Synes de er veldig fine, men i en litt dyrere prisklasse enn det jeg har råd til for øyeblikket.

Kjolene fra mette Møller er nydelige, men for dyre for meg. De er i 100% merinoull hvis jeg ikke husker feil.

Jeg synes det er vanskelig å finne kjoler/gensere med mer enn 50-60% ull i "vanlige" kjedebutikker (unntak: Benetton).

Gjest idakaroline
Skrevet

Har du link til Mette Møller sine kjoler? Og hvor mye koster dem?

Skrevet (endret)

Har du link til Mette Møller sine kjoler? Og hvor mye koster dem?

Mette Møller: http://www.mettemoller.no

Priser står på nettsidene.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Ser nå at materialet i kjolene fra Mette Møller varierer, men det er mye ull i en del av kjolene. Og de er fine. :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Ja, de var veldig fine, men prisen ... :s Det har ikke jeg råd til ihvertfall!

Skrevet

Ja, de var veldig fine, men prisen ... :s Det har ikke jeg råd til ihvertfall!

Sukk... Ikke jeg heller...

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg har sett litt på sidene til Benetton, men jeg kan ikke si at jeg finner priser på noe der. Hva er sånn ca pris på en helt enkel, vanlig kjole i ull?

Skrevet

Jeg så en med korte ermer på Noa Noa i høst, men den er visst bare kjøpt inn i noen butikker (jeg så den i Fredrikstad). Mener å huske at det var omtrent bare ull i den, og den kostet ca 1000 kr. Ellers har vel ofte Gant o.l noen ullkjoler, se på VIC og kanskje Match. Ønsker meg også ny ullkjole, og angrer på at jeg ikke kjøpte den i Fredrikstad da jeg var der :)

Skrevet

Jeg kjøpte en på tilbud på Mango i går til 349,-. Den har 39% ull, 10% (tror jeg det var) mohair og noe mer. Søt, mørke farger (jeg kjøpte en mørk grønntone), var flere å velge mellom. Kjøpte den på Storo-senteret i Oslo.

Gjest idakaroline
Skrevet

Tok turen innom Benetton idag. Fant en kjole som var veldig fin, men den satt ikke fint på meg og det var heller ikke spesielt mye ull i den. Fant ikke noen andre kjoler heller. Syns i grunn det var dårlig utvalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...