AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Alt var helt normalt, frem til bestefar døde for noen år siden. Etter det så sluttet lillebror å gå på do. Jeg vet ikke om det er det som er grunnen, men ifølge moren min var det iallefall da det begynte. Han er nå 9 år gammel, og har kommet inn i en utrolig dårlig vane. Om natten er han som oftest tørr, men iløpet av dagen ender han alltid opp med å tisse på seg, gjerne flere ganger. Det virker som om han bare glemmer at han burde gå på do, for han skifter ikke hvis det skjer, bare fortsetter som ingenting. Det som frustrerer meg er at moren min (som har hovedomsorg) og faren min ikke ser ut til å ville ta tak i det. De minner han på å gå på do noen ganger om dagen, men han kan gå lenge med våt bukse uten at mamma nevner noe om det. Jeg vet ikke om alle andre i huset har blitt immun for lukten, men jeg som ikke bor her til vanlig synes det lukter tiss flere steder. Blant annet på soverommet, i sofaen, til og med på teppet, og det er utrolig ekkelt. I tillegg da til at lillebror går rundt og lukter tiss store deler av dagen. Jeg vet jo heller ikke helt hva jeg skal gjøre, han kjenner ikke meg så godt og er ikke så trygg på meg, så jeg har lite lyst til å være den som sier ifra at han lukter tiss og må gå å skifte å vaske seg. Samtidig er det jo for galt at han skal gå rundt å lukte slik! Jeg skjønner heller ikke hvorfor ingen gjør noe. Ikke at jeg vet hva som kan gjøres selv, men dette burde vel tas tak i? Mer enn bare å minne på han støtt og stadig at han må på do? I det siste har han også begynt å nektet på at han har tisset på seg, og går derfor rundt i huset og lukter selv om mamma har sagt i fra. Noen som vet hva sm kan gjøres? Og en måte jeg kan presentere dette for moren min på? Jeg tror det kan være vanskelig å få satt igang noen prosess på det her i huset, men jeg er nødt til å prøve noe.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Snakke med læreren hans på skolen? Helsesøster? Andre familiemedlemmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå