Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting som kan kontrollere økonomi :

Slutt å drikke alkohol

Slutt å røyk

Kjøpe evt. first price produkter hos Kiwi

Og andre billige merkevarer hos andre matbutikker

Bruk beina fatt, i stedet for buss, bil o.l

Bruk ringkontantkort i stedet for et abonnement

Kutt ut brus og andre unødvendige ting i matbuttiker

Lån eller se på aviser på bibiloteket

Hvem har sagt at du MÅ ha nye klær hver eneste måned?

Si opp internett, og bruk bibiloteket, eller andre.

Ikke spise ut, ta med deg alltid en matpakke hvis du er sulten

Vær forsiktig med strømmen

Be venner til deg hjem, er dra til andre i steden for å dra på cafe.

Kjøp heller en sekk med poteter, mere næringsstoffer enn i nudler, man kan ofte få en 2 kg sekk, til under 30 kr.

Spis mindre

Gå turer i skogen i steden for treningsentere

Bruk spenol i ansiktet i steden for dyre hudpleie produkter

kjøp Lano dusjsåpe, kan brukes over hele kroppen

Er klærne for store- bruk heller 2 plagg på hverandre

Er klær for små- slank deg!!

Drikk vann med sitron i stedet for saft

Bruk telefon på NAV

Send mail i steden for å ringe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, har du klart å finne på det helt alene? Wow, for et geni! Eller kanskje ikke. :roll:

Skrevet

Det der er kjempegode råd for f.eks. tenåringer som nettopp har flyttet hjemmefra for første gang. :jepp:

Skrevet (endret)

Kontantkort er jo rådyrt! Med mindre man ikke klarer å kontrollere bruken finnes det flust med betydelig billigere abonnement å velge i!

Endret av Iah
Skrevet

Slutt å drikke alkohol

Slutt å røyk

Kjøpe evt. first price produkter hos Kiwi

Og andre billige merkevarer hos andre matbutikker

Bruk beina fatt, i stedet for buss, bil o.l

Bruk ringkontantkort i stedet for et abonnement

Kutt ut brus og andre unødvendige ting i matbuttiker

Lån eller se på aviser på bibiloteket

Hvem har sagt at du MÅ ha nye klær hver eneste måned?

Si opp internett, og bruk bibiloteket, eller andre.

Ikke spise ut, ta med deg alltid en matpakke hvis du er sulten

Vær forsiktig med strømmen

Be venner til deg hjem, er dra til andre i steden for å dra på cafe.

Kjøp heller en sekk med poteter, mere næringsstoffer enn i nudler, man kan ofte få en 2 kg sekk, til under 30 kr.

Spis mindre

Gå turer i skogen i steden for treningsentere

Bruk spenol i ansiktet i steden for dyre hudpleie produkter

kjøp Lano dusjsåpe, kan brukes over hele kroppen

Er klærne for store- bruk heller 2 plagg på hverandre

Er klær for små- slank deg!!

Drikk vann med sitron i stedet for saft

Bruk telefon på NAV

Send mail i steden for å ringe

Problemet er at du innbiler deg at visse ting er billige, når dette faktisk ikke stemmer.Listen din er ganske full av bullshit.

-Kontantkort er ikke nødvendigvis billigere

-Si opp internett? Det er faktisk folk som er helt avhenging av internett hjemme i daglig livet.

-Spise mindre...Hallo i luken? Anyone home? Å spise mindre mat er ikke det område man sparer på. Hørt om å spare seg fattig? Å velge biligere alternativ er bra, men å spise mindre mat er tragisk dårlig råd.

-Spenol i ansiktet????? Tydeligvis mangler du grunnskaper om kjemi, vitenskap, osv. For gud skyld, når du sier spenol er bra, og oppfordrer til å kutte ut "dyre produkter" viser du igjen at du ikke forstå økonomi.

-Er klær for små slank deg, er de for store bruk to plagg opp på hverandre. Du brilijerer igjen med din ekstreme kunnskap og gode råd.

Skrevet

Disse rådene er jo oppskriften på hvordan man skal bli deprimert, få dårlig prestasjon på jobb/studier, og låse seg inn i en situasjon med dårlig råd.

Man kan ikke holde på slik for alltid, da blir man bare ensporet og sliten. Det er bra å tenke økonomisk, i den forstand at man ikke sløser. Men å påføre seg en usunn livsstil for å snu på kronene er bare nedbrytende i lengden.

Mitt økonomiske motto er: Spar der det ikke gjør skade.

Skrevet

Jeg bruker tlf lite, og har kontakt kort..Betaler vel 100 kr annen hver måned..Det er billig synes jeg da.

Skrevet

Jeg bruker tlf lite, og har kontakt kort..Betaler vel 100 kr annen hver måned..Det er billig synes jeg da.

Da finnes det abonnement som gjør at du mest sannsynlig kunne ha ringt gratis. Telepriser.no, sjekk det ut. Tast inn månedsforbruket ditt og den vil regne seg frem til hvilket abonnement som vil lønne seg for deg.

Skrevet

Og jeg har Tele2 Sheriff og får ikke regning fordi jeg bruker mindre enn 170,- i måneden.

Skrevet

...

Nå forutsetter du at den som skal spare bor i en større by. Her jeg bor kan det være langt til NAV og biblioteket. Begge plasser har bare åpent mens jeg er på jobb. Det går 2 busser i døgnet (om sommeren bare annen hver dag), så skal jeg klare meg uten bil må jeg altså sitte hjemme og si opp jobben min.

Et godt sparetips jeg har er å gå gjennom abonnemeneter på tv, telefon, internett og forsikring. Ofte har man ikke lenger den billigste løsning. TV er vel strengt tatt unødvendig...

Det er også lurt å lage middagslister for en uke om gangen og ha en storhandel pr. uke. Lag mat økonomisk og spis opp restene. Har du fryser, så bruk den.

Få en oversikt over lån og kredittkortgjeld og se om ikke du kan få samlet gjelden. Forbrukslån er innmari dyre og å betale ned flere kredittkort samtidig er surt.

Skrevet

Kontantkort er dyrt. Det er billigere å ha et mobilabonnement som f.eks Ludo Terningkast 6 hvor du kan ringe for 185 kr pr måned uten å betale noe. Jeg byttet fra kontantkort til dette abonnementet for noen måneder siden og det er mye billigere.

Skrevet

-Spenol i ansiktet????? Tydeligvis mangler du grunnskaper om kjemi, vitenskap, osv.

Hva er det som er galt med å bruke spenol i ansiktet? Kremen inneholder samme stoffer som alle andre ansiktskremer, bare at den er noe fetere enn de fleste andre kremer. Er overhodet ikke skadelig å bruke spenol i ansiktet om man tåler vanlig ansiktskrem (med mindre man har veldig fet hud, da bør man kanskje unngå det ;))

Skrevet

Disse rådene er jo oppskriften på hvordan man skal bli deprimert, få dårlig prestasjon på jobb/studier, og låse seg inn i en situasjon med dårlig råd.

Man kan ikke holde på slik for alltid, da blir man bare ensporet og sliten. Det er bra å tenke økonomisk, i den forstand at man ikke sløser. Men å påføre seg en usunn livsstil for å snu på kronene er bare nedbrytende i lengden.

Mitt økonomiske motto er: Spar der det ikke gjør skade.

Man bør selvsagt ikke overdrive når det gjelder å snu på kronen, men jeg ville mye heller levd etter disse rådene enn å pådra meg kredittkortgjeld og forbrukslån. DA er det hvertfall økt sjanse å bli deprimert.

Skrevet

Er overhodet ikke skadelig å bruke spenol i ansiktet om man tåler vanlig ansiktskrem (med mindre man har veldig fet hud, da bør man kanskje unngå det ;))

Neida, man dør jo ikke av å bruke spenol i ansiktet, men bra for huden er det IKKE. Spenol er full av dritt, akkurat som alt annet man finner på dagligvarebutikken. Da er det like greit å la vær å smøre inn huden med noe, det er hvertfall billigere... :roll:

Hvis du ikke vet hva som er galt med Spenol er det jo bare å google litt, eller ta en titt på velvære-forumet eller noe... ;)

Jeg er enig i at man nok bør kutte ned på dyr hudpleie om man har dårlig råd, men man finner billige, helt OK kremer på nett som ikke er like ødeleggende for huden som Spenol & co, og de er mer drøye i bruk slik at man slipper å smøre seg hver n'te time.

Skrevet

Neida, man dør jo ikke av å bruke spenol i ansiktet, men bra for huden er det IKKE. Spenol er full av dritt, akkurat som alt annet man finner på dagligvarebutikken. Da er det like greit å la vær å smøre inn huden med noe, det er hvertfall billigere... :roll:

Hvis du ikke vet hva som er galt med Spenol er det jo bare å google litt, eller ta en titt på velvære-forumet eller noe... ;)

Jeg er enig i at man nok bør kutte ned på dyr hudpleie om man har dårlig råd, men man finner billige, helt OK kremer på nett som ikke er like ødeleggende for huden som Spenol & co, og de er mer drøye i bruk slik at man slipper å smøre seg hver n'te time.

Hva er holdepunktene dine for at spenol ødelegger huden? Har brukt mange ulike ansiktskremer opp gjennom årene (både dyre og billigere), og spenol er en av de beste for min hud (når har jeg ganske tørr hud).

Skrevet

Hva er holdepunktene dine for at spenol ødelegger huden? Har brukt mange ulike ansiktskremer opp gjennom årene (både dyre og billigere), og spenol er en av de beste for min hud (når har jeg ganske tørr hud).

Samme her, synes faktisk Spenol er bedre enn mange av de kjøpe kremene. Jeg får ikke dårlig hud av Spenol, heller bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...