Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Tror kanskje jeg er deprimert, men føler det er så ekkelt å ringe til legekontoret og si "skulle hatt en time, jeg tror jeg lider av depresjoner...!". Jeg føler meg helt NEDE konstant, er trøtt hele tiden, store problemer med å konsentrere meg, ser negativt på det meste, gråter nesten hver dag, også uten grunn, har konstant dårlig samvittighet for alle mulige ting; for at mennesker i u-land sulter, for at jeg ikke hjelper familien nok, tenker mye på døden og min avdøde bestefar, ser for meg hvem av dem jeg er glad i som blir den neste som dør, ser for meg min begravelse, spiser alt for mye og hater kroppen min etterpå, har ingen selvtillit, ser sliten ut i ansiktet, mitt eneste lysglimt er datteren min på to år.... Og av og til min samboer. Men jeg føler kanskje jeg trenger hjelp men hva skal jeg si til legen??
Gjest Starya Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 Du trenger ikke å si at du tror du har depresjoner når du ringer legekontoret. Når du kommer til legen, så legger han vel to og to sammen om du forteller hvordan du har det i hverdagen.
Gjest Poirot Skrevet 14. oktober 2003 #3 Skrevet 14. oktober 2003 Si du føler deg trett og sliten uten energi. Mange steder sier man til legesekretæren hva man skal, dette for at de lettere skal beregne tiden på n legetime for slik å unngå kø.
Gjest Shivani Skrevet 14. oktober 2003 #4 Skrevet 14. oktober 2003 Eller så kan du si at du ikke vil snakke om det på telefonen eller at det er for privat. Det pleier jeg å gjøre og da bruker de ikke å spørre mer (de kan ikke kreve uansett å få vite noe). Utifra det du beskriver, er det eneste rette å få gått til legen. Så får dere ta det derfra. Lykke til da.
Usikker Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Bare for å ha sagt det: Det er IKKE flaut å ringe legekontoret å si det! Og du - når du ringer så ber du om å få en dobbelt-time. Hvis du ikke vil si hvorfor du vil ha dobbelt-time, så kan du jo bare si at du har en vanskelig sak å ta opp med legen! Lykke til! 8)
Helena Skrevet 14. oktober 2003 #6 Skrevet 14. oktober 2003 Du kan bare be om å få samtale med legen. Det skal holde
Lillebi Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Si at du vil ha en time - og at du ønsker det så fort som mulig! Du skal ikke behøve å fortelle hva det gjelder. Evt. bare si at du ønsker en samtale med henne, og at det er veldig viktig for deg. Ring og bestill så fort som mulig! Jeg vet det er tøft. Man tenker liksom at man ikke er deprimert nok når man er i stand til å ringe selv til legen og fortelle at man er "syk". Jeg håper legen din vil ta dte alvorlig. En lege jeg var hos tok det seriøst. En annen feide det bort - men i grunnen var det greit. For med tiden til hjelp så gikk det bedre. Er du flink til å trene? Det er tøft å komme i gang, men det hjelper.
la Flaca Skrevet 17. oktober 2003 #8 Skrevet 17. oktober 2003 Hadde ikke en psykolog vært tingen, istedet for en allmennpraktiker?
Gjest Hilde K S Skrevet 17. oktober 2003 #9 Skrevet 17. oktober 2003 Dersom du går til legen først så får du en henvisning til psykiatrisk poliklinikk. Da får du billigere psykolog. Er du i jobb ? Da kan det hende du er på god vei til å bli utbrent. Det du trenger da er en sykemelding og mye hvile !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå