Gå til innhold

Vertinnegave til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mitt barn er invitert i selskap (ikke bursdagsselskap) hos en venninne. Og jeg lurer på hva man da gir i "vertinnegave"? De er 10 år.

Endret av Brud i sommer
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan gi meg noen ideer? :sjenert:

Skrevet

Ingen som kan gi meg noen ideer? :sjenert:

Nei, det er ikke normalt så vidt jeg vet. Hvis man vet at det har vært mye jobb for foreldrene kan man kanskje gi en vin som takk for bryderiet, men ellers kan jeg ikke skjønne at det skal være nødvendig å gi noe. Er dette en veldig snobbete vestkantfamilie eller noe sånt? (Ikke noe vondt mens altså, men tenkte kanskje vertinnegaver til barn er litt mer vanlig i finere kretser enn det jeg vanker i.

Skrevet

Visste ikke at det var vanlig med vertinnegaver blant barn. Hvilken prisklasse hadde du tenkt? Jeg tror jeg ville gått for en søt såpe og noe "stæsj" fra Lucky Duck eller liknende butikker.

Skrevet

ok... Så det er kanskje totalt unødvendig? Det er bare det at jeg vet at hun selv skal lage mat og kake til sine gjester... Et slags julebord med artige aktiviteter osv.. Så da tenkte jeg det var på sin plass med en vertinnegave? Jeg tror nok at vi finner på noe jeg da.. selv om det tilsynelatende ikke ser ut som dere andre her inne syns det er nødvendig..

og vi er ikke fra vestkanten.. hihi (men jeg skjønner at du spør) :fnise:

Skrevet

vi har ofte selskap/fest, men det er aldri noen som har med vertinnegave til jenta vår. Så det er nok ikke vanlig.

Skrevet

ok... Så det er kanskje totalt unødvendig? Det er bare det at jeg vet at hun selv skal lage mat og kake til sine gjester... Et slags julebord med artige aktiviteter osv.. Så da tenkte jeg det var på sin plass med en vertinnegave? Jeg tror nok at vi finner på noe jeg da.. selv om det tilsynelatende ikke ser ut som dere andre her inne syns det er nødvendig..

og vi er ikke fra vestkanten.. hihi (men jeg skjønner at du spør) :fnise:

Ok, var jeg som spurte om dere var fra vestkanten. Hvis jenta selv lager kakene osv er det kanskje greit å gi en liten ting (men ikke nødvendig), Ser for meg fest med goodiebags og barnechampagne jeg nå :ler:

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg syns det er ren høffelighet jeg, å ha med vertinnegave. Uansett om det er barn eller voksne som holder festen.

Hva med kanskje en søt såpe og lipgloss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...