Tusenfryd Skrevet 17. oktober 2003 #41 Skrevet 17. oktober 2003 Sanger liver opp synes jeg. Og jeg kunne faktisk tenke meg at spesielt utenlandske gjester ville sette pris på det - det er en urlang norsk tradisjon. Vi må ikke tro at alt vi gjør her er så inmari bondsk i andres øyne. Som sagt - vi satte pris på at noen tok seg bryte - det livet opp unde rmiddagen, og reddet balnt annet min manns forlover som ikke klarer å holde tale, men med stor innlevelse hadde skrevet en sang. Og vi hadde IKKE velkomstsang eller kaffesang eller takk formaten sang eller noe - det synes vi blir for julebordaktig. Men det var vårt valg - hva andre velger har jeg minst like stor respekt for. Jeg har forresten vært i bryllup hvor de hadde masse sanger, ikke en eneste var til brudeparet - det var også moro da familie og gjester var sanggalde som få. Det viktigste er at man koser seg og får det bryllupet man sammen bestemmer passer en selv. Og jeg er veldig glad for at vi har og hadde den selvsikkerheten som skulle til for å få til vårt bryllup i vår stil - og slapp og gå rundt å engste seg for om noen gjester kom til å gjøre store øyne eller om andre ikke likte å synge. Vi liker det - og det var VÅR dag.
MIKKELBRUD Skrevet 18. oktober 2003 #42 Skrevet 18. oktober 2003 Vi var i grunnen ikke stemt for sanger noen av oss, men vi fikk beskjed om at vi burde ha en velkomstsang og en takk-for-maten-sang. Lydige som vi er :blunke: hørte vi på dette og laget et lite hefte. Da passet jeg på å få inn bordplanen og en liten "hvem er hvem" side, og i tillegg en side hvor vi presenterte servitørene og barkeeper og bidragsytere til planleggingen ellers og takket dem og fortalte hvor glad vi er for å ha sånne venner. Vi hadde "Pomp and Circumstance" til takk-for-maten, og brudepiken og svennen delte ut en papirpose, en "pistol" med serpentiner og en fløyte til hver gjest. det ble en GEDIGEN avslutning på middagen, masse latter og leven (posene blåses opp og smelles, sepentinene skytes ut og det fløytes), og alle syns den var kjempemorsom :D
Gjest MrsL Skrevet 18. oktober 2003 #43 Skrevet 18. oktober 2003 Vi hadde "Pomp and Circumstance" til takk-for-maten, og brudepiken og svennen delte ut en papirpose, en "pistol" med serpentiner og en fløyte til hver gjest. det ble en GEDIGEN avslutning på middagen, masse latter og leven (posene blåses opp og smelles, sepentinene skytes ut og det fløytes), og alle syns den var kjempemorsom Hva er det? Hørtes morsom ut. Kan du forklare nærmere?
MIKKELBRUD Skrevet 18. oktober 2003 #44 Skrevet 18. oktober 2003 Hei Ibe, det er en engelsk "kongesang" tror jeg, det er en ordentlig pompøs greie med fullt orkester... Vi hadde musikken ferdig innspillt på CD, det var det min mor som ordnet med. Så synges det altså et par vers med takk for godt lag og god mat (jeg kan godt sende deg teksten på PM hvis du vil) men det morsomme er selvfølgelig da alle smeller poser og blåser i fløyter, det tok skikkelig av hos oss i alle fall, gammel som ung var helt i hundre Gi meg et vink hvis du ønsker teksten da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå