Gå til innhold

Sanghefte eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble plutselig i tvil om det er rett å kutte ut sangene under middagen...

Hva gjør dere??

Skal dere ha noe form for hefte "under fatet" i det hele tatt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal nok ha noen sanger under middag,Vi har de sammen med menyen vi tenker jeg..Blir på måte en perm..

Skrevet
Vi skal nok ha noen sanger under middag' date='Vi har de sammen med menyen vi tenker jeg..Blir på måte en perm..[/quote']

Sånn skal vi også gjøre det. Kommer også til å ha bordplanen der.

Skrevet

Har jo egentlig bestemt at vi ikke skal ha sanger under middagen, men jeg begynner å tvile litt nå... Kanskje vi kan ha et hefte kun med borkart, meny, bilder av oss da vi var små osv??? Hva tror dere?

Føler at det vil bli litt nakent uten dette "heftet"...og kansje noen vil bli skuffet fordi det ikke er allsang...

Skrevet

Bente4:Jeg syns det er koslig med noen sanger,feks jeg skal ha sang til min kjære og sikkert noen som har laget noen sanger også!Flott med ett hefte med bilder av dere osv..

Alltid noen som liker allsang :D

Skrevet

Vi hadde ikke sanger i vårt bryllup. Det bestemte vi oss for på forhånd.

Og bra var det, for med alle talene så holdt tidskjemaet akkurat. :blunke:

Jeg syntes heller ikke at det ble nakent uten sangrullene.

Det hadde faktisk sett for fult ut med tror jeg. :roll:

Ved hver sitteplass var det hvitvinsglass, rødvinsglass og vannglass, dekketallerken i sølv,

hvit porselens tallerken, bestikk, serviett og bordkort.

I tilleg så var det borddekorasjoner og stearinlys.

Vi hadde hengt opp bordkart ved inngangen til selve spise lokalet (ved siden av baren).

Kan jo legge til at bordet vårt var formet som en E.

Skrevet

Hvorfor må du ha et hefte på bordet til hver person da? Man MÅ ikke ha sanger i bryllupet sitt. Jeg får faktisk helt hetta når jeg får sanghefte og må synge ballongsangen i brylluper, og gjestene våre takket oss for at de slapp det i bryllupet vårt!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi dropper definitivt alle allsanger, kommer til å opplyse om at vi ikke ønsker sanger. Ingen av oss liker sånt. Men du kan selvfølgelig ha et hefte med meny, bilder o.l. dersom du absolutt vil ha noe der. Min erfaring fra bryllup er at sangheftet alltid blir i veien, det er ikke så god plass på bordet.

Skrevet

Vi skal definitivt ikke ha sanger i bryllupet. Syns å sitte rundt ett bord og synge er helt krise. Det hører hjemme på speiderleir, ikke i ett bryllup.Det er jeg, min kjære og alle mine venner helt enige i.

Skrevet

Regner med at mamma lager et bitte lite hefte, der det står meny, hvem som sitter hvor, navn på toastmasteren og planen for kvelden. Og om noen skulle ønske å lage en sang i stedet for en tale vil den også stå der.

Men idiotiske ballongsanger eller kaffelarssanger vil jeg ha meg frabedt.

Skrevet

Jeg regner med vi skal ha sanghefte! Hos oss blir det nok flest sanger og det er greit for meg! Tror også noen kommer til å ha en morosang hvor det blir delt ut hatter og ballonger og den sangen Pomp & circumstance march (tror den heter det!) blir spilt! Vet ikke helt om jeg synes det er greit eller ikke jeg....

Skrevet

Vi hadde masse deilige "rosa" og harry sanger som noen som er glad oss hadde satt seg ned og skrevet og diktet og forfattet bare til oss.

Skrevet
Har jo egentlig bestemt at vi ikke skal ha sanger under middagen, men jeg begynner å tvile litt nå... Kanskje vi kan ha et hefte kun med borkart, meny, bilder av oss da vi var små osv??? Hva tror dere?

Føler at det vil bli litt nakent uten dette "heftet"...og kansje noen vil bli skuffet fordi det ikke er allsang...

Vi hadde ingen sanger, og jeg tror heller ingen savnet det, men vi hadde "sanghefter" med meny, bordplan etc.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi skal definitivt ikke ha sanger i bryllupet. Syns å sitte rundt ett bord og synge er helt krise. Det hører hjemme på speiderleir' date=' ikke i ett bryllup.Det er jeg, min kjære og alle mine venner helt enige i.[/quote']

Jeg er definitivt ikke enig. Jeg synes det livner opp med sanger, jeg. Har vært i bryllup uten sanger, og da synes jeg noe har manglet noe. Tror folk trenger å aktiviseres litt, ikke bare spise/drikke/lytte til taler og snakke med sidemannen. Jeg mener det er en fin variasjon å synge noe alle sammen. Å gi beskjed til slekt og venner at sanger frabes synes jeg nesten er frekt. Tenkt hvis noen virkelig har lyst til å skrive sang, ikke tør å holde tale e.l. Da synes jeg de skal få lov til det. At det bare hører hjemme på en speiderleir, som du skriver, synes jeg høres snevert ut.

-K-

Skrevet

Aktiviseres??? :o

Så gjest, når du er invitert i selskaper og middager, pleier dere også å synge da????Jeg og mine venner pleier fint å kunne aktivisere oss selv når vi har middager sammen, og det blir jo ikke noe annerledes nå, det blir bare fler.

Og det att det er frekt å be folk ikke om å skrive sanger, er noe vi gjør fordi vi ikke vil ha ett speiderleir bryllup, men ett bryllup med litt mer stil.

Kommer endel mennesker fra utlandet, som hadde gjort store øyne om alle plutselig hadde begynnt å synge. :hoho:

Skrevet

Hvis noen vil lage en sang i stede for tale så syntes jeg det er greit, men vi lagde ingen sanger selv. F.eks. Velkommen eller takk for maten.

Skrevet

Vi valgte å ha kun en sang etter påtrykk fra Toastmaster og det var velkommen til bords. Vi ga også beskjed til gjestene at vi ikke ønsket noen flere sanger og alle har i ettertid sagt at de syntes det var veldig ok uten.... Men nå ble det jo endel taler isteden da og det var akkurat det vi regnet med :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Aktiviseres??? :o

Så gjest, når du er invitert i selskaper og middager, pleier dere også å synge da????Jeg og mine venner pleier fint å kunne aktivisere oss selv når vi har middager sammen, og det blir jo ikke noe annerledes nå, det blir bare fler.

Og det att det er frekt å be folk ikke om å skrive sanger, er noe vi gjør fordi vi ikke vil ha ett speiderleir bryllup, men ett bryllup med litt mer stil.

Kommer endel mennesker fra utlandet, som hadde gjort store øyne om alle plutselig hadde begynnt å synge. :hoho:

Det handler om litt variasjon i en 4-timers middag. At man gjør noe som er litt samlende og som bryter isen og det høytidelige. Jeg har erfart at det har livnet opp stemningen med litt sanger. Ofte er det noen artige poeng man kan le litt av, og det er litt gøy å ha noen ord om brudeparet skrevet ned som man kan ta med hjem, istedenfor at alt som blir sagt om brudeparet er i form av en tale.

Hvis du tror at det er en norsk tradisjon med synging i bryllup, så tar du feil. Jeg har vært i tre brylluper i utlandet, og alle gangene har det vært sanger. Ingen har gjort store øyne da. Og OM de utenlandske gjestene skulle gjort store øyne - hva så?

Du skiller også mellom to type brylluper:

* Bryllup med sanger = speiderleirbryllup

* Brullup uten sanger = stilfulle bryllup

Er det flere som er enig i Muppi i dette synet? Rimelig svart/hvitt, spør du meg! :roll:

Skrevet

Jeg trodde var ganske vanlig med sanger i bryllup, det er jo ikke alle som liker å holde tale og da synes jeg det er greit med sang! Jeg synes ikke bryllup blir noe mindre stilfult for det! Det får være opp til hver enkelt hva de skal ha!! Vi skal hvertfall ha sanger i vårt bryllup :digge:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...