babydrama Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg var ganske så feit, veide 86 kg, og er 168 høy. Gikk ned mye, også plutselig stoppet vekten!!! Hva kommer det av? Var veldig flink, spise sunt, men den vil liksom bare stoppe på 69 kg? Hva kan jeg gjøre for at den faller igjen? Går 1 times tur hver dag, og drikker mye vann- pluss min diett som jeg bruker... er noe oppgitt, siden det er mye auditions og prøvefilming etter jul,vil jeg helst ned til 55 kg. Blir veldig takknemelig for hjelp, tips og støtte!
Hanselot Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Jeg var ganske så feit, veide 86 kg, og er 168 høy. Gikk ned mye, også plutselig stoppet vekten!!! Hva kommer det av? Var veldig flink, spise sunt, men den vil liksom bare stoppe på 69 kg? Hva kan jeg gjøre for at den faller igjen? Går 1 times tur hver dag, og drikker mye vann- pluss min diett som jeg bruker... er noe oppgitt, siden det er mye auditions og prøvefilming etter jul,vil jeg helst ned til 55 kg. Blir veldig takknemelig for hjelp, tips og støtte! Gratulerer med kraftig vektnedgang! Gå over fra gåing til jogging, men skal du ned 14 kg på bare noen få måneder? Anbefales vel strengt tatt ikke.
babydrama Skrevet 29. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2010 Tusen takk!! Jeg hadde vil tenkt 14 kg på 2 månder... slikt vekt tap, er ikke for mye.. men vil gjerne ha tips, evt. svar på hvor lang tid det tar før den faller igjen... er jo ikke feit heller nå, men for å være litt ekstra pen.. hehe.. for 3 år siden veide 140 kg, så feite mennesker som ikke gidder å slanke seg, kommer med unnskyldninger, slankeoperasjoner... m.m.. er tapere... alle kan gå ned i vekt... uten hjelp fra det offentlige men det spørs hvor mye de gidder selv Nå har jeg jo bare 14 kg, men hva gjør jeg?????
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Det stopper fordi som regel havner man på et vekt-platå etter å ha gått ned en god del. Kroppen vender seg til nye mengder hva den trenger for å være i aktivitet i hverdagen, hvor mye aktivitet du har osv. Husk at det å slanke seg skal ikke ta kort tid - det skal ta tid. Det er eneste måten det er mulig å holde vekta på.
babydrama Skrevet 29. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2010 Oki, vet det... at det er ikke bra, men det er lettere å holde vekta, hvis jeg kommer dit jeg skal Orker ikke å være feit og veie 69 kg... uuusj... har ikke lyst til å være feit ass... men hvor langt tid tar det?? anorektikere raser jo ned? så hvorfor skjer det ikke med meg??
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 ??? Ja fordi de slutter å spise og mister musklene sine og kroppen blir skadet! Du beholder musklene dine, slipper å se ut som en inntørka sviske og klarer fremdeles å løfte en fotball. Værsåsnill ikke bli teit på dette området. Kroppen er kompisen din, du skal behandle den som respekt! Sånne tråder som dette som gjør at jeg mister mitt gode humør, når folk ikke klarer å tenke lenger enn at : Det viktigste er å være tynn , tynn, tynn! Så lenge jeg er tynn, kan jeg bli syk, spise 1 ert om dagen og ødelegge kroppen min. 4
Rosalie Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 Hvis du lever på kostholdet i den andre tråden din, så er ikke det rart en kombinasjon av tomme kalorier og mye karbohydrater gir muskeltap. Du rører jo knapt nok proteiner, men gafler i deg nudler og pitabrød. 3
Oliven Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Hva er sunt og hva spiser du i løpet av en dag? Skriv ned en typisk dag så er det lettere å komme med noen tips til deg. Det er viktig å få i seg nok proteiner hver dag, for å opprettholde muskelmasse, for å opprettholde forbrenningen. Mister du for mye muskelmasse vil dagsbehovet ditt av kalorier også gå ned og du må spise mindre og mindre for å gå ned og det blir vanskelig å spise normalt når du kommer til vekta du ønsker også. At anorektikere raser ned i vekt er ikke rart.... Kjenner ei som hadde det og skulle vi alle spist 2 ts yoghurt om dagen over lang tid ville vi alle rast ned. 1
Hanselot Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Oki, vet det... at det er ikke bra, men det er lettere å holde vekta, hvis jeg kommer dit jeg skal Orker ikke å være feit og veie 69 kg... uuusj... har ikke lyst til å være feit ass... men hvor langt tid tar det?? anorektikere raser jo ned? så hvorfor skjer det ikke med meg?? Og der ble du plutselig useriøs, jaja håper du ikke blir skadet for livet i valgene du åpenbart kommer til å ta, og respekter de som har spiseproblemer. Du burde det du som høres ut som har ett selv... 2
Gjest youlookslashy Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Jeg personlig har gått fra 66,5 til 61,3 siden SEPTEMBER. Altså gått ned rundt fem kilo på 2 mnd, noe som ikke er mye i det hele tatt, men dog. Skal man "slanke seg" tror jeg mer på en livsstilsendring. Min har vært gradvis, og har trappet ned drastisk på brød og poteter, og spist mer proteiner, frukt og grønt. Hvis du virkelig vil GÅ NED, så tror jeg faktisk ikke at det "kjappe vekttapet" er til din fordel akkurat nå. Selvfølgelig å gå fra 86 til 69 på så kort tid er fantastisk, og i den perioden der så FUNKER det og slanke seg, men for å holde seg slank må du rett og slett innse det - du må legge om kostholdet. Det blir for dumt og skulle presse kroppen ned. Plutselig begynner kroppen og stabilisere seg, og det må den bare få gjøre, for sånn er det. Har selv stått på ca. 62 kg en stund nå, men endelig har det begynt og gå nedover. Stå på!
Meridian Skrevet 29. november 2010 #11 Skrevet 29. november 2010 (endret) Jeg var ganske så feit, veide 86 kg, og er 168 høy. Gikk ned mye, også plutselig stoppet vekten!!! Hva kommer det av? Var veldig flink, spise sunt, men den vil liksom bare stoppe på 69 kg? Hva kan jeg gjøre for at den faller igjen? Går 1 times tur hver dag, og drikker mye vann- pluss min diett som jeg bruker... er noe oppgitt, siden det er mye auditions og prøvefilming etter jul,vil jeg helst ned til 55 kg. Blir veldig takknemelig for hjelp, tips og støtte! Hvordan spise du? Syns det er kjempebra at du drikker vann. Masse vann Det er viktig å få i seg nok protein og fett, grønnsaker, frukt og bær. Det er mye viktige vitaminer, mineraler, sporstoffer og antioksidanter i grønt, frukt og bær, og man blir ikke fet av det, for det er sunne karbohydrater som kroppen trenger. Sunne, gode protein og fettkilder kan være: fisk, sjømat, kylling, kjøtt iblandt, egg, avokado hver dag , alle typer nøtter(mandler kan du spise så mye du vil av), og alle typer grønnsaker er bra, både salat og wok. Grønne grønnsaker og blader og salater inneholder kalsium og jern, som er viktig. Alt dette spiser jeg hver dag, og man blir ikke feit av det. Det er mange som tror at man blir fet av å spise fett, men det er ikke farlig å spise det sunne fette som fins naturlig i naturen. Det er veldig viktig for kroppen, og fungerer som kollagen i huden på en måte, så den holder seg fin og stram, og det smører leddene. Jeg holder meg langt unna alt med hvetemel og sukker i, for jeg kan ikke se på det engang uten å bli fet. Husk at all pasta inneholder hvetemel, inkludert nudler om det ikke er ris-nudler da. Så vet jeg at om man spiser mye hvite karbohydrater som produkter av mel og sukker, så svinger blodsukkeret veldig, og man bir fortere sulten og spiser mye og ofte. Om man er småsulten, og hele tiden spiser hveteboller, sjokolade, lyse baguetter, pizza, så legger man på seg ja... Om du velger å spise gode salater eller woker med protein og fett oppi, vil du oppleve å holde stabilt blodsukker og ikke bli så fort sulten igjen på å småspise. Jeg spise selv ikke noe brød, potet, og sjelden ris, men om du vil ha brød bør du velge å spise mye pålegg på grovt brød, for kroppen trenger protein og fett, ikke usunne karbohydrater som mel og sukker. Jeg holder meg mett lenger og har et stabilt blodsukker når jeg spiser slik som jeg nevnte først i innlegget. Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd for 4 år siden, og etter det har vekten min vært stabil. Jeg spiser fortsatt slik, så vil heller kalle det mitt nye kosthold fremfor diett. Lykke til med vektnedgang PS: Glemte å skrive at du ikke må sulte deg, det er viktig å spise seg mett på maten du lager. Jeg spiste meg mett til hvert måltid, og likevel gikk jeg ned 15 kg på 3 mnd. Etter hvert finner kroppen den vekten du skal ha, og vekten vil stabilisere seg. Kanskje den vil gå opp et par kg også, når du har gått ned nok, men det er normalt. Endret 29. november 2010 av meridian 1
Gjest devy79 Skrevet 3. desember 2010 #12 Skrevet 3. desember 2010 Gratulerer med en solid vektnedgang til TS, og er enig i mye av det som har blitt skrevet ovenfor. Mulig vekten din har stagnert fordi du har nådd en foreløpig matchvekt, hva vet jeg. Det bør IKKE være noe mål å slutte å spise, har gått den veien selv og har vært faretruende tynn til tider. Et balansert kosthold med regelmessig mosjon bør være siktemålet, ikke hva vekten veier til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #13 Skrevet 3. desember 2010 for 3 år siden veide 140 kg, så feite mennesker som ikke gidder å slanke seg, kommer med unnskyldninger, slankeoperasjoner... m.m.. er tapere... alle kan gå ned i vekt... uten hjelp fra det offentlige men det spørs hvor mye de gidder selv Hvem er det som er taper her? Med denne uttalelsen: Går 1 times tur hver dag, og drikker mye vann- pluss min diett som jeg bruker... ... så tror jeg rett og slett at det er du som er taperen. Jeg går like lang tid som deg, drikker mye vann, spiser sunt og i forholdsvis små mengder. I tillegg trener jeg ordentlig fire eller flere timer i uka. Likevel går ikke vekten ned. For noen av oss er det faktisk en medisinsk årsak! Fint at du har klart å gå ned så mye, men du skjærer alle over én kam - og det bør du slutte med. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå