AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #21 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har reist en del alene, og Paris var faktisk det eneste stedet jeg følte meg ensom. Fordi franskmenn flest ikke snakker engelsk, og de jeg traff som (sånn halvveis) gjorde det hadde venner som ikke forsto engelsk, så de byttet raskt tilbake til fransk. Å kommunisere med folk var et strev, og jeg endte faktisk opp med å gjemme meg fra noen jeg traff en kveld fordi jeg ikke orket mer klein dårlig kommunikasjon. I butikker og lignende snakker de heller (som oftest) ikke engelsk, og de som gjør det vil av en eller annen grunn ikke gjøre det, de tenker vel at du som tilreisende til Paris bør snakke fransk. 🙄 Folkene der er rett og slett ikke spesielt hyggelige, og de som er det snakker enten ikke engelsk eller veldig dårlig engelsk. Jeg var vel 20 eller noe slikt da jeg var der alene, og jeg vaset rundt på kveldstid og gikk på konserter og lignende, og følte meg aldri utrygg. Bare ensom Anonymkode: 5f0b4...eb1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #22 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har reist en del alene, og Paris var faktisk det eneste stedet jeg følte meg ensom. Fordi franskmenn flest ikke snakker engelsk, og de jeg traff som (sånn halvveis) gjorde det hadde venner som ikke forsto engelsk, så de byttet raskt tilbake til fransk. Å kommunisere med folk var et strev, og jeg endte faktisk opp med å gjemme meg fra noen jeg traff en kveld fordi jeg ikke orket mer klein dårlig kommunikasjon. I butikker og lignende snakker de heller (som oftest) ikke engelsk, og de som gjør det vil av en eller annen grunn ikke gjøre det, de tenker vel at du som tilreisende til Paris bør snakke fransk. 🙄 Folkene der er rett og slett ikke spesielt hyggelige, og de som er det snakker enten ikke engelsk eller veldig dårlig engelsk. Jeg var vel 20 eller noe slikt da jeg var der alene, og jeg vaset rundt på kveldstid og gikk på konserter og lignende, og følte meg aldri utrygg. Bare ensom Anonymkode: 5f0b4...eb1 Samme AB som over. Gikk forresten til parken ved Eiffeltårnet rundt midnatt for å se lysene på Eiffeltårnet glitre, og det gikk helt fint og jeg følte meg ikke utrygg da heller. Anonymkode: 5f0b4...eb1
Realverdien Skrevet 27. juli 2021 #23 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-24 den 0.00): Dytt! Noen som vet hvordan det er å bevege seg ute på kveldstid i sentrum alene som jente? Anonymkode: dba5c...57e Det ville jeg ikke gjort i en millionby, med mindre du man er veldig kjent. Og det er du ikke. Som andre sier, så er Paris en by med trasig atmosfære. Tok f.eks. T-banen til Mont Marte (en turist-attraksjon-kirke og et marked) en gang, og gikk av en stopp for tidlig. Dette er 5-6 år siden. Det stod 60 algerianere i sorte skinnjakker og langet dop med utstrakte armer gjennom gitrene på T-banen. Tok med meg armcandyen min og spaserte fort som faen vekk derfra og gikk siste biten. Dette var på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #24 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har vært i Paris flere ganger og sånn generelt har jeg ikke følt meg spesielt utrygg der. Enig i at området rundt Gare du Nord er guffent, så det ville jeg unngått på kveldstid. Det samme med Sacre Cæur og området rundt, den delen av byen besøker jeg på dagtid og selv da er jeg obs da det mye lommetyver og folk som er ute etter å scamme turister der. En ting jeg har opplevd flere ganger i Paris, spesielt rundt turistattraksjonene, er "døve" som hevder at de samler underskrifter til støtte for funksjonshemmedes sak. Bare ignorer dem, for om du skriver på skjemaet presser de deg for penger. Ei venninne av meg bet på og vedkommende ble skikkelig pågående og forsøkte å få henne med til en minibank for å ta ut penger når hun sa hun ikke hadde kontanter på seg. Anonymkode: 6073e...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #25 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En ting jeg har opplevd flere ganger i Paris, spesielt rundt turistattraksjonene, er "døve" som hevder at de samler underskrifter til støtte for funksjonshemmedes sak. Bare ignorer dem, for om du skriver på skjemaet presser de deg for penger. Ei venninne av meg bet på og vedkommende ble skikkelig pågående og forsøkte å få henne med til en minibank for å ta ut penger når hun sa hun ikke hadde kontanter på seg. Anonymkode: 6073e...1c5 Her er et par linker til lignende saker i Norge, dog noen år gamle, men samme fremgangsmåte: https://www.tb.no/politi-og-rett/stokke/tonsberg/advarer-mot-falske-pengeinnsamlere/s/2-2.516-1.7983362 https://www.gjengangeren.no/nyheter/nyheter/politiet-advarer-innsamling-er-bedrageri/s/2-2.426-1.7983272 Anonymkode: 6073e...1c5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #26 Skrevet 28. juli 2021 Syns det hørtes skummelt ut. Det er utrolig mye rare folk i Paris, fra alle land, og du vet aldri hva du kan møte. Når det er sagt så kan du møte hyggelige også selvfølgelig, men er det verdt å ta sjansen.. Anonymkode: 88c5c...3d9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #27 Skrevet 28. juli 2021 Det kommer jo helt an på hvem du er og hvor erfaren du er med reising. Har du aldri alene reist før, er spontan, gira på å feste, har lite penger, ikke vet helt hva du ender opp med å gjøre der, så ville jeg revurdert sterkt. Drar du for å se byen, kose deg på cafe, og du er vant med nye steder, er fornuftig, ja u name it, så går det jo sikkert greit. Hadde personlig aldri reist alene til utlandet som 18 åring.. Anonymkode: 88c5c...3d9
Natta1980 Skrevet 2. august 2021 #28 Skrevet 2. august 2021 Noen som vet hvordan det er å reise fra Gardermoen til Paris med kun håndbagasje? Man behøver ikke innreiseskjema, så er det da bare å gå rett til billettautomaten og få boardingkort? Blir helt surrete av alle reglene for hvert land som stadig forandres.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #29 Skrevet 3. august 2021 Natta1980 skrev (5 timer siden): Noen som vet hvordan det er å reise fra Gardermoen til Paris med kun håndbagasje? Man behøver ikke innreiseskjema, så er det da bare å gå rett til billettautomaten og få boardingkort? Blir helt surrete av alle reglene for hvert land som stadig forandres. Hvilket flyselskap reiser du med? Anonymkode: 6073e...1c5
Natta1980 Skrevet 3. august 2021 #30 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilket flyselskap reiser du med? Anonymkode: 6073e...1c5 Reiser gjennom Apollo, med SAS
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #31 Skrevet 4. august 2021 Natta1980 skrev (13 timer siden): Reiser gjennom Apollo, med SAS Om du forhåndsregisterer nødvendige dokumenter i SAS Travel-Ready Center og får dem godkjent kan du sjekke inn på nett eller automat. Hvis ikke er det manuell innsjekk som gjelder såvidt jeg vet. Les mer her: https://www.sas.no/travelreadycenter/ Anonymkode: 6073e...1c5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå