Gå til innhold

Mann med ryggrad, eksisterer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli litt i tvil altså. Mann i denne sammenhengen er kanskje feil, da guttene i min aldersgruppe datemessig er fra 20-25. Det er definitivt ikke alle disse som kan bli kalt menn.

Det jeg er så utrolig lei av, er den enorme tiltaksløsheten blant menn jeg møter! Jeg treffer stadig menn, kommer i kontakt med dem over face i ettertid og slikt. De fleste kan flørte litt over nettet og slikt, eller prøve å lure seg til å treffe meg ved å invitere meg på fester eller kvelder med gjengen.

Aldri har jeg fått høre fra en fyr "Jeg liker deg, kan vi gå på date en dag?". Eller en som rett ut har spurt meg om telefonnummeret mitt. Likevel er det mange jeg vet liker/har likt meg og gjerne vil treffe meg, men klare å si det rett frem eller gjøre noe med det går ikke?

Jeg er absolutt ikke stygg, og tror ikke jeg lukter vondt. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan treffe en mann som tar en sjanse og faktisk viser interessen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt og greit kommer ikke en mann til å si: "Jeg liker deg, bli med på date."

Hvorfor? Fordi det er ikke sånn samfunnet fungerer, en vanlig mann som sier dette til den vanlige dama i gata kommer bare til å få avslag.

Dette er en liten generalisering, men har opplevd å bli stempla som uinteressant så fort jeg er litt for direkte og dama ikke har følelser fra før av.

Så menn flest kjører vel en "safe" måte å ta kontakt på, slik at det øker sjansen hans blant de damene som er interessante.

Skrevet

Nå begynner jeg å bli litt i tvil altså. Mann i denne sammenhengen er kanskje feil, da guttene i min aldersgruppe datemessig er fra 20-25. Det er definitivt ikke alle disse som kan bli kalt menn.

Det jeg er så utrolig lei av, er den enorme tiltaksløsheten blant menn jeg møter! Jeg treffer stadig menn, kommer i kontakt med dem over face i ettertid og slikt. De fleste kan flørte litt over nettet og slikt, eller prøve å lure seg til å treffe meg ved å invitere meg på fester eller kvelder med gjengen.

Aldri har jeg fått høre fra en fyr "Jeg liker deg, kan vi gå på date en dag?". Eller en som rett ut har spurt meg om telefonnummeret mitt. Likevel er det mange jeg vet liker/har likt meg og gjerne vil treffe meg, men klare å si det rett frem eller gjøre noe med det går ikke?

Jeg er absolutt ikke stygg, og tror ikke jeg lukter vondt. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan treffe en mann som tar en sjanse og faktisk viser interessen sin?

Hva med ryggraden din da? Sier du til menn at du liker dem og spør dem om en date? Ikke det nei... Du er vel litt redd for avslag da, kanskje...? Det er lett å lene seg på gamle tradisjoner fordi man ikke tør å ta initiativet selv... I disse likestillingstider bør vel du ta litt initiativ også...

Skrevet

Hva med ryggraden din da? Sier du til menn at du liker dem og spør dem om en date? Ikke det nei... Du er vel litt redd for avslag da, kanskje...? Det er lett å lene seg på gamle tradisjoner fordi man ikke tør å ta initiativet selv... I disse likestillingstider bør vel du ta litt initiativ også... Du kan ikke regne med at du finner en kjæreste uten å jobbe for det i det hele tatt.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det skal to til for å danse tango! Er du kvinne nok til å kalle deg selv kvinne, da, TS? :lur:

Skrevet

Hei dere! TS igjen! ;)

Regnet med å få den tilbake!

Ja, faktisk! Jeg tar alltid initiativet! Jeg tar ofte kontakt, spør om vi kan møtes osv. Har tilogmed bedt ut en omtrent helt fremmed en gang ;) Jeg gir gjerne inntrykk av at jeg liker noen, men jeg mener også at man må være to for å danse! Og er dritt lei av å dra lasset. ;) Man må gi og ta såklart, men jeg føler det aldri blir tatt her - bare gitt ;)

Jeg skjønner at man vil spille safe, det har jo jeg gjort også, men jeg vil ha noen som er villige til å ta opp en liten kamp for meg! Jeg er kanskje gammeldags, men så langt inn i fremtiden at det er jentene som må ta initiativet hver gang har vi vel ikke kommet enda? :S

Gjest Katten.
Skrevet

Hmh, kanskje jeg skulle introdusert deg for noen av vennene mine...

Skrevet

Reis! Min personlige erfaring er at folk i mange andre land tar så mye lettere på sånne type ting.. I norge er alle så snerpete og tør ikke si det de egnetlig mener.

Hadde vært utrolig deilig å bare kunne gå bort til en du har sansen for, og si akkurat det man mener.

Og det kan man jo. Om man har guts nok!

Skrevet

Ganske typisk kvinnerefleks, noe irriterer: skyld på mannen/alle menn ;)

Skrevet

Jeg tror kanskje du bare har vært uheldig med mennene du har møtt.

Det er ikke så uvanlig at man be damer på date, men å si "hei, skal vi gå på date?" er jo litt dustete da... Jeg pleier å finne ut om det skjer noe spesielt i og rundt stedet personen bor, så inviterer jeg hu med dit... Kan feks være utstillinger og sånt da, så man har noe å gjøre og samtidig får snakke sammen.

Eller missforsto jeg hva du mente nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...