Marry Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Jeg og min søster og min mor planlegger en tur i New York på nyåret. Eneste problemet er at min søster har noe på rullebladet, i forbindelse med at hun fyllekjørte for noen år siden. Hun fikk noen uker i fengsel, pluss en stor bot. Jeg tror det var ca. 5 år siden nå! Er det noen som vet om hun hun ikke kan reise til Usa på grunn av dette? :klø:
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Hvis man har noe på rullebladet, så skal man søke visum før innreise til USA. Dette gjøres på ambassaden i Oslo. Lurt å gjøre før man bestiller reisen, da det ikke er noen garanti for at man får visum. Lykke til.
Gjest Loveheartx Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Nå vet ikke jeg hvor farlig fyllekjøringen hennes var, men jeg tror uansett ikke det kan hindre henne i å komme inn i USA. I beste fall har det forsvunnet fra rullebladet hennes (men det vil jo alltid stå på politiattesten), noe mindre straffesaker gjør etter 2-5 år, sånn at det ikke skaper problemer for henne lenger.. Men ring politiet å hør dere, så dere er sikre på å få riktig informasjon. De hjelper til med sånt
Periwinkle Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 http://norway.usembassy.gov/niv_waiver_program.html Fra hjemmesiden til den amerikanske ambassade. Som du ser må din søster "kanskje" gå i anskaffelse av visum for å få lov til å reise inn til USA. Så ta kontakt med den amerikanske ambassade, om hun må skaffe visum må hun ha utskrift av rullebladet. Forøvrig er det vel nå et skjema alle må fylle ut før innreise til USA. Vet ikke helt hvor man finner dette, men vil anta reisebyrået deres gir veiledning om dette ved bestilling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå