AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Noen her som har vært syk på eksamen og vet hvordan dette blir praktisert hos lånekassen? Jeg har nå klart å komme opp i 70 poeng forsinkelse. Men 30 av disse kan dokumenteres med sykdom. Vil det da si at de på en måte sletter disse 30 poengene slik at jeg da egentlig bare er 40 poeng forsinket?
Gina_ Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Tror jeg ville ha tatt en telefon til dem jeg, vanligvis praktiseres det jo at over 60 studiepoeng forsinkelse får du ingenting av dem. Kan du klare å få kontet en eksamen så du ikke kommer over 60 studiepoeng?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Tror jeg ville ha tatt en telefon til dem jeg, vanligvis praktiseres det jo at over 60 studiepoeng forsinkelse får du ingenting av dem. Kan du klare å få kontet en eksamen så du ikke kommer over 60 studiepoeng? Det står jo at det kan gjøres unntak om forsinkelsen skyldes skydom, noe den gjør hos meg. Bare lurte på om noen vet hvordan dette praktiseres? Er så vanskelig å finne svar på dette rundt omkring, skulle tro jeg var den eneste studenter som hadde blitt forsinket pga sykdom..... Nei, kan ikke konte.
Glitnir Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 (endret) Mener at den delen du får sykemelding for omgjøres til stipend i sin helhet, og deretter ikke teller med i forsinkelsen. Men er ikke helt sikker. Edit: Men det gjelder vel om du var syk hele semesteret og har dokumentasjon på det. Sykdom på eksamen gir vel ikke samme rettigheter, da må du jo bare ta opp igjen? Endret 29. november 2010 av Glitnir
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Mener at den delen du får sykemelding for omgjøres til stipend i sin helhet, og deretter ikke teller med i forsinkelsen. Men er ikke helt sikker. Edit: Men det gjelder vel om du var syk hele semesteret og har dokumentasjon på det. Sykdom på eksamen gir vel ikke samme rettigheter, da må du jo bare ta opp igjen? Jeg var syk hele semesteret, men søkte ikke om sykestipend da jeg også var sykemeldt fra deltidsjobben min og mottok sykepenger fra NAV. Da kan man ikke få sykestipend i følge lånekassen. Uansett, sykdom på eksamen burde da også telle som godkjent forsinkelse?? Ikke alle steder man får ta konteeksamen, og må da vente 1 år med å ta eksamen opp igjen selvom man har legeerklæring. Men da burde man da slippe å bli forsinket i forhold til lånekassen. Kan virkelig ikke tro at det er ingen som har vært igjennom dette og vet med sikkerhet ?! TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå