'Lilly' Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Hva man synes er fine og mindre fine navn har vel ofte med hva eller hvem man forbinder med selve navnet, eller hur?? Følgende navn fine i mine ører, fordi de minner meg om snille, gode personer etc: Torine og Åsta.... Dette er nok navn andre synes er gammelmodige, men dette føler jeg er så utrolig individuelt. Jeg har alltid ønsket å kalle min "eventuelle" sønn for Jørgen, men min mann har "dårlig erfaring" med dette navnet. Det samme gjelder for ulike ønsker han har, som jeg forbinder med personer som er litt "spesielle"... Hva mener dere, og hvilke navn har slik virkning på dere? (Plukket ut bare noen få navn selv...)
Gjest Starya Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 Tja, Cato gir meg småkvalme assosiasjoner.
'Lilly' Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2003 Tja' date=' Cato gir meg småkvalme assosiasjoner.[/quote'] Hehe, helt enig!
kimmi Skrevet 14. oktober 2003 #4 Skrevet 14. oktober 2003 vokste opp med en dritt av en type som het Rein.... nå syntes jeg faktisk at dette er et nydelig navn... så det GÅR ann det også!
Gjest Poirot Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Etter å ha jobbet med psykisk utviklingshemmede (som slettes ikke alltid er så søte, men tvertimot fulle av sikkel og bæsj en gang i blant), er det ett og annet navn som sikker seg frem i negativ retning (men ikke alle da!) Samme må jeg vel si om en god del superkule jenter og gutter fra ungdomsskolen. Therese og Cecilie er fine navn, men ikke noe jeg ville gitt mine barn, for å si det slik
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #6 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg ville aldri i verden døpt ungen min Lena, selvom jeg syns det er et fint navn. Memories, memories.....
Suzy Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Ikke gode assosaisjoner til guttenavn i R-klubben (slik som Raymon, Ronny, Robert, Roy..osv) Alle rampegutter i omegnen her het det Fikk litt problemer da jeg traff min nåværende samboer som har ett av disse navnene - slet litt med fordommene gitt... Suz
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #8 Skrevet 15. oktober 2003 Ikke gode assosaisjoner til guttenavn i R-klubben (slik som Raymon, Ronny, Robert, Roy..osv) Alle rampegutter i omegnen her het det Suz Er ikke det der rart????
Cawarra Skrevet 15. oktober 2003 #9 Skrevet 15. oktober 2003 Min far, som jobber i politiet, mener at guttenavn på r går igjen blant kriminelle! (Nå skal det sies at han faktisk har et r-navn som mellomnavn selv!) Jeg fikk derfor forbud mot å døpe barnet mitt noe sånt dersom det ble en gutt. Jeg har noen sperrer for en del navn fordi de bæres av folk jeg ikke liker, f eks Jeanette (grøss), Hedda ( ), Hege (blæ), Anita ( :evil: ) osv.
Thomasine Skrevet 15. oktober 2003 #10 Skrevet 15. oktober 2003 Ja, innunder her ligger CAMILLA for meg!!! :x
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #12 Skrevet 15. oktober 2003 Det har gått en tråd om dette temaet tidligere, som ble sperret! Det er ikke hyggelig for folk å sitte å lese at andre personer spyr og ler seg ihjel av navnet deres!!!
Cawarra Skrevet 15. oktober 2003 #13 Skrevet 15. oktober 2003 Det går da ikke an å ta seg nær av sånt?!
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #14 Skrevet 15. oktober 2003 Det går da ikke an å ta seg nær av sånt?! Klart d gjør det!!!
Cawarra Skrevet 15. oktober 2003 #15 Skrevet 15. oktober 2003 Klart d gjør det!!! Jeg fatter det fortsatt ikke. Vi snakker om å mislike et navn fordi en person vi ikke liker bærer det. Det betyr ikke at vi misliker navnet eller alle som heter det.
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #16 Skrevet 15. oktober 2003 At et navn gir deg småkvalme assosiasjoner kan være sårende å høre gang etter gang for mange mennesker....ihvertfall som en almengyldig sannhet her på KG!
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #18 Skrevet 15. oktober 2003 Ikke alle har så tøff overflate som deg vettu Cawarra.... :blunke:
la Flaca Skrevet 15. oktober 2003 #20 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har faktisk ingen negative assosiasjoner knyttet til noe spesielt navn. Men jeg tenker å holde meg unna "typiske" Ola Nordmann-navn fra min generasjon når jeg selv får barn; Lene - Marianne - Jeanette - Tommy - Thomas - Kenneth osv. Så er det et must at navnet klinger fint på de fleste språk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå