Gå til innhold

Sunnere livsstil!

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en usunn livsstil i over 10 år, og nå har tiden kommet for å gjøre noe med det. Jeg fikk ei datter for snart 8 mndr siden, og veier nå litt mindre enn da jeg ble gravid. Veing blir mandag morgen. Jeg tipper at jeg veier ca 73 kg, skal sjekke i morgen tidlig. Målet er å komme ned til 60 kg.

Jeg kommer ikke til å kunne trene så mye, siden jeg stort sett må være hjemme med minsten, så det blir kun trilleturer frem til sommeren! Men man kan gå ned i vekt av det og, hvis man går lenge og fort! ;) Det blir vel litt feil å kalle dette en trenings-dagbok da, det blir vel heller en kostholds-dagbok. Men uansett så er det en start på et nytt liv, og et hjelpemiddel til å endre livsstilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra for deg at du vil skape en sunnere livsstil :-)

Ja jeg må rett og slett ta litt mer ansvar! Og jeg vil jo gjerne være et godt forbilde for barnet mitt også, lære henne å sette pris på et sunt kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir spennende å følge deg :) Flott at du vil legge om til sunnere kosthold, også med tanke på datteren din!

Koselig om du har lyst til å følge med :) Det blir litt mer motiverende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i går som planlagt, og vekta var 72 kg. Altså ikke så ille som først antatt :)

I dag spiste jeg knekkebrød med kokt skinke og tomat til frokost, det var faktisk ganske godt! Og bare 89 kcal hvis jeg regnet riktig ;) Det er ikke så veldig kaldt i dag så jeg skal kle på lille tulla og gå en lang tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagen i dag ble hamburger; grove hamburgerbrød, karbonadedeig, masse salat, tomat og løk, kjempegodt :) Det var vel ikke det sunneste valget, men ikke det usunneste heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, det hørtes godt ut :popcorn: Absolutt ikke det verste nei! Var det hjemmebakt grovt hamburgerbrød? Jeg har nemlig ikke funnet grovt hamburgerbrød i butikkene...Mulig jeg ikke har sett godt nok men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, det hørtes godt ut :popcorn: Absolutt ikke det verste nei! Var det hjemmebakt grovt hamburgerbrød? Jeg har nemlig ikke funnet grovt hamburgerbrød i butikkene...Mulig jeg ikke har sett godt nok men :ler:

Jøss, det var rart! Jeg kjøpte det på Prix, tror Rema har det og ;) kanskje de bare har vært tomme for det når du har vært innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Har ingen Prix i nærheten, men Rema er jeg innom titt og ofte. Får kanskje se litt bedre etter :)

Det pleier å ligge i samme hylla som de vanlige.. hvis du ikke finner kan du jo sikkert lage selv og, men det har jeg ikke prøvd. Men det er sikkert ikke så vanskelig :) Lurer på hva jeg skal ha til middag i morgen! Jeg syns det er så vanskelig å finne på middager som både er sunne og gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal også følge med her... Er enig at det ikke er lett å finne middager som er sunne og gode alltid.

Her kommer noen forslag:

- Wok med kylling, grønnsaker og naturris

- Hjemmelaget grønnsakssuppe

- Ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker og søtpoteter

- Fullkornspasta med karbonadedeig og hjemmelaget bolognesesaus

Jeg pleier å søke på nettet etter inspirasjon, finnes masse gode og sunne oppskrifter der. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marshmallow! Velkommen, og takk for tips! :)

Ovnsbakt laks og grønnsaker er jo bare SÅ godt da! Og så lett å lage, bare å putte i ovnen! Det liker man når man har en baby som gjerne skal ha oppmerksomhet ;) Det blir middagen i dag tenker jeg.

I dag kommer vi oss ikke ut, -18 grader ute :( Men jeg har vaska litt i huset og rydda endel da, er jo noen få stakkarslige kalorier å forbrenne på det og.. hehe.

Til frokost hadde jeg 2 knekkebrød meg magerost, en youghurt og en klementin. Lunsj ble salat med cottage cheese, det var ikke fantastisk godt men... :P

Jeg er veldig glad i klementiner, og det er ca 30 kcal i de, så det er et fint alternativ til sjokolade når søthungeren kommer snikende :gjeiper:

I kveld skal jeg lage karameller, må teste ut en oppskrift før julebakst-tiden setter inn for alvor. Jeg må jo prøvesmake da.. hehe. Men jeg skal be samboeren gjemme resten, og spise de :) For de holder seg sikkert ikke til jul.

Jula er jo en prøvelse når man kjemper mot kiloene, men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal drikke noe brus før julaften, og kun smake på det jeg baker/lager, og legge vekk resten. Og jeg skal gå tur hver dag som det ikke er for kaldt for vesla. Så jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke legge på meg i desember :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide meg istad, selvom jeg egentlig bare skal veie meg på mandager. 71,7 kg! Det er jo ikke noen drastisk forandring, og det har bare gått noen dager, men det var veldig motiverende i forkant av helgen :)

Edit: skrivefeil

Endret av Miss moneypenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

71,4! :)

Det går ikke akkurat voldsomt fort, men målet for julemåneden er jo å ikke gå opp, så jeg må si meg fornøyd foreløpig!

Frokost i dag: 2 knekkebrød med magerost, et glass vann.

Lunsj: Salat med egg, vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...