Gå til innhold

Hvor finne sminkør/makeup-artist til den store dagen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør ikke å la en hvilken som helst frisør legge sminken min på en SÅ viktig dag, så jeg lurer på om noen her vet om noen som kan sminke og er utdannet ? Eller hvor man evtl. henvender seg for å få tak i dette ?

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo høre i en kosmetikkbutikk om noen der har tatt et kurs eller lignende? Hvis ikke er det mange frisører som har dette som en del av utdanninga si, slik at de har gått opp til prøver i sminke på samme måte som i hår. Du kan jo forhøre deg om dette i en frisørsalong, og da vil jeg helst anbefale hos Tango eller lignende "dyr" kjede fremfor frisøren som driver salong i garasjen. Men dette sier seg vel kanskje selv.

Skrevet

Du kan jo høre i en kosmetikkbutikk om noen der har tatt et kurs eller lignende? Hvis ikke er det mange frisører som har dette som en del av utdanninga si, slik at de har gått opp til prøver i sminke på samme måte som i hår. Du kan jo forhøre deg om dette i en frisørsalong, og da vil jeg helst anbefale hos Tango eller lignende "dyr" kjede fremfor frisøren som driver salong i garasjen. Men dette sier seg vel kanskje selv.

Ja det er jeg helt enig i, men jeg vet også at disse frisørene kanskje sminker 6 ganger i året, mot en makeupartist som sminker nesten hele året. Jeg bare rett og slett orker ikke å betale en frisør for det, med mindre de kan vise til MYE sminking. Jeg får jo faktisk til å sminke meg selv ganske bra, men ønsker å slippe det på den store dagen, + jeg vil at sminken skal kunne sitte på en helt annen måte, da jeg kommer til å gråte hehe !

Så derfor er det litt viktig for meg at vi snakker ordentlig kvalitet denne dagen, og ikke bare frisørsminke. For de har ikke gått samme utdannelse som en makeupartist ! Det skal være sikkert og visst, men ja, det kan jo hende at man må ty til det =)

Vet at makeupstore sminker til bryllup i salongen sin, men hva gjør man om de som står i butikken ser "grusomme" ut selv ? Går forbi den butikken en gang i uken, og de samme to jentene står der FORFERDELIG sminket hver dag....altså ser ikke ut, tør jo ikke la de starte på mitt fjes =/

Skrevet

Jeg forstår godt bekymringa di med tanke på sminkørene som ikke ser ut selv. Har dessverre ikke noen gode anbefalninger utover dette. Du kan jo ev høre om de har noen bilder de kan vise til med arbeid de har gjort, men det er kanskje ikke vanlig at de har det? Har selv en svigerinne som ikke så ut sminkemessig den dagen hu gifta seg, det var dårlige farger som ikke passa til henne og det så rett og slett unaturlig ut.

Du kan jo kanskje spørre om det er mulig med en prøvesminking før den store dagen?

Skrevet

Jeg fant min sminkør på MAC-butikken her i Bergen. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men hvis du ikke har MAC eller Make Up Store i nærheten, går det jo an å teste Body Shop? Noen der er veldig flinke, og de pleier jo å hente inn de flinkeste når det er snakk om brud.

Skrevet

Jeg anbefaler på det varmeste innehaveren på Hår&Sånt på Grünerløkka i Oslo. Hun har lang erfaring med bruder, både hår og sminke. Jeg er også særdeles kravstor når det kommer til sminke, men jeg ble superfornøyd med sminken hun la. Håret ble jeg også veldig fornøyd med!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Ser det er en litt gammel tråd, men..

Jeg ble sminket på MUS, og jeg vet ikke om vi tenker på samme butikk, men jeg likte heller ikke stilen til de som jobber der. Når det er sagt, så tok jeg mot til meg og bestilte prøvetime, og jeg ble veldig fornøyd! God kommunikasjon, og de forstår at de fleste bruder ikke ønsker å se ut som om de skal på disco hawaii etterpå. Veldig fornøyd med sminken, så gi de en sjans;)

• 2 år senere...
Skrevet

Tør jeg spørre hva hun tar for dette? Jeg er på utkikk etter både frisør og makeupartist og det å slå to fluer i en smekk høres bra ut.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ser det er en litt gammel tråd, men..

Jeg ble sminket på MUS, og jeg vet ikke om vi tenker på samme butikk, men jeg likte heller ikke stilen til de som jobber der. Når det er sagt, så tok jeg mot til meg og bestilte prøvetime, og jeg ble veldig fornøyd!

Kjære i all verden da, er det ikke grenser for jåleri hos bruder nåtildags? :hoho:

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Vel, inspirert av denne tråden så har jeg booket henne jeg også. Hun var heldigvis villig til å reise til Gudbrandsdalen en tur.

Ja, hun reiste dit for å hjelpe meg også ;)

Anonymous poster hash: e21dd...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...