Periwinkle Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Prøver å finne julegave til min 15/16-år gamle niese. Hvordan er boka "En vampyrs bekjennelser"? (engelsk: Interview with the vampire) ser ut til å være ei god bok, men ser at en del beskriver den som "meget erotisk" hva innebærer dette? Da jeg var i den alderen leste jeg det som kan kalles voksenbøker, f.eks krimbøker av Jo Nesbø og Karin Fossum osv, men virket på meg som min niese ikke var spesielt interessert i slike bøker, men heller litt eventyr/fantasy osv. Hun ser på tv-program slik som vampire diaries og true blood + likte twilightfilmene og slike ting.. Spørsmålet blir da: passer ei slik bok til en 15/16 åring? Trenger lyynkjapt svar :D
afeio Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Prøver å finne julegave til min 15/16-år gamle niese. Hvordan er boka "En vampyrs bekjennelser"? (engelsk: Interview with the vampire) ser ut til å være ei god bok, men ser at en del beskriver den som "meget erotisk" hva innebærer dette? Da jeg var i den alderen leste jeg det som kan kalles voksenbøker, f.eks krimbøker av Jo Nesbø og Karin Fossum osv, men virket på meg som min niese ikke var spesielt interessert i slike bøker, men heller litt eventyr/fantasy osv. Hun ser på tv-program slik som vampire diaries og true blood + likte twilightfilmene og slike ting.. Spørsmålet blir da: passer ei slik bok til en 15/16 åring? Trenger lyynkjapt svar :D Nå har ikke jeg lest denne boka, mener å ha sett filmen en gang i tida men husker ikke denne noe spesielt godt. Derfor skal jeg bare svare i forhold til at den er "meget erotisk". 15/16-åringer er ikke nødvendigvis så uskyldige som en skal ha dem til å være og har i denne perioden ofte interesse av å lese noe som er litt erotisk. Uansett, jeg tviler på at innholdet er mer erotisk enn de rå sex-scenene som finnes i true blood. (Jeg ble sjokkert over at trauste nrk sendte en serie med så mye sex).
Gjest Raindrops Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Hvis hun ser på True Blood så blir nok ikke Interview with the vampire for hard kost.
Periwinkle Skrevet 28. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2010 Takk for svar I utgangspunktet tror ikke jeg heller at denne boka skal være for ille for henne, men samboeren min er litt mer skeptisk, og iom at dette er hans side av slekta så har han litt han skulle sagt Men klarer ikke se problemet ved denne boka egentlig. Prøver å fortelle han jeg og at hun er ikke ei lita jente lengre, men tror ikke helt det helt har gått opp for han enda
Sophia. Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Jeg har verken lest boken eller sett filmen, men som nevnt over, så er nok ingenting for ille hvis hun har sett True Blood. Sexscenene er ganske rå, for å si det sånn. Men hvis dere vil gi noe som ikke er så erotisk, så er The Hunger Games-triologien og Twilight-sagaen gode alternativer. Ellers kan det jo godt hende hun hadde likt å lese Interview With a Vampire til tross for at den kanskje inneholder erotikk; hun er jo tross alt femten år! Dessuten vil hun nok ikke nevne bokens eventuelle erotiske innhold for foreldrene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå