Gå til innhold

hvor mye kan jeg ta i leie?

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet

Skal leie ut leiligheten vår når vi flytter til sommeren. Det jeg lurer på er hva som er akseptabelt å leie den ut for.

Leiligheten er ca 85 kvm, 3 soverom ganske stort bad og ikke for lite kjøkken. Kommer til å prøve å leie ut fullt møblert siden vi flytter ut av landet. Den ligger ca 10 min fra bergen sentrum i veldig barnevennlige omgivelser. har lyst å få dekket utgiftene jeg selv har med leiligheten, men lurer altså på hva jeg kan ta.

Hele leiligheten er totalt oppusset det siste året i fine farger :sjarmor:

Det er ikke gangavstand til sentrum siden jeg bor på andre siden av et fjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling på utleiepriser i bergen. Her i Oslo ville man vel kanskje fått 10.000 pr mnd (eller kanskje mer?).

Hva med å titte i avisen eller på nettet (finn.no) og se hva andre leiligheter i samme størrelse og med samme beliggenhet leies ut for?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Oslo ligger vel fortsatt over bergen i leiepriser, men har jo egentlig håpet på 9000, for da dekker det mine faste utgifter med leiligheten.

Jeg skal sjekke opp finn.no og lokalavisen :wink:

Skrevet

Vil anta 8500-9000 pr mnd. Betaler en ikke mer når den er møblert? Ei venninne av meg bor midt i Bergen sentrum og der har hun kun ETT soverom +stue,bad,kjøkken osv, hun betaler 5000. Men den er umøblert da.

Leier du ut til ett par ville jeg sagt 9000 som max pris. Men samtidig "faren" er jo at de gjerne vil kjøpe noe selv ganske raskt?

Men om soverommene er ok, så kunne du leid ut til 3 studenter, og hatt 3500 pr person?

Kanksje bedrifter kunne leid den som "overnatting" til sine ansatte, da kan du nok få en forholdsvis høy pris. Nå mener jeg ikke at de skal betale pr.overnatting altså. Vet moren til ei venninne gjorde det for en del år siden. Husker ikke helt pris, men det var MYE. Denne leiligheten låg riktignok midt i sentrum. Men om de hadde betalt 10000-15000 pr mnd som de kan disponere så hvorfor ikke. Må være mye billigere enn hotell. Mulig at jeg er helt på viddene altså, at det vil være vanskelig å få til.

Skrevet

Det er nok litt forskjell på pris i de ulike bydelene. Åsane er billigere enn Fana feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...