Gå til innhold

Lommelykt til småbarn, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe lommelykt til barna (2 og 4), og det finnes jo en million lykter å velge i. Er det noen her inne som kan anbefale noen lommelykter (merke eller hvor det kan fås kjøpt) som de har vært fornøyde med? Som har hatt grei kvalitet, vært barnevennlig (ift. å slå av og på, ikke for tunge), og med godt lys?

MagLite tenker jeg vi venter litt med, de er litt tunge for de minste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maglite har mange forskjellige størrelser. Min får plass i jakkelomma. Er som en litt tykk tusj.

Du sier ingenting om pris.

Sånne ting til små har lett for å bli ødelagt.

Sjekk Biltema og Clas Olson.

Her har du en test

http://www.klikk.no/helse/friluft/article629466.ece

Skrevet

Maglite har mange forskjellige størrelser. Min får plass i jakkelomma. Er som en litt tykk tusj.

Du sier ingenting om pris.

Sånne ting til små har lett for å bli ødelagt.

Sjekk Biltema og Clas Olson.

Her har du en test

http://www.klikk.no/helse/friluft/article629466.ece

Jeg sier ingenting om pris, men de er beregnet på veldig små barn. Jeg tror ikke det er aktuelt å gå over et par hundrelapper. I testen refereres det til at lommelyktene ikke egner seg for barn siden de har så kraftig lys.

Skrevet

Vet ikke om du har tenkt på muligheten for å kjøpe hodelykt? Ungene synes det er kult med hodelykt, og de får begge hendene fri til å leke. Hodelykt får du fra en hundrelapp til godt over tusen kroner, alt etter hva du har behov for (oppladbare eller utskiftebare batterier) Går du litt opp i pris, får du en mere solid utgave. Kan brukes når de leker, går på ski, aker, er på hytta osv.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte hodelykt til mitt barn. Det var en stor suksess.

Kjøpte først en litt billig en til 99 kr på g-sport, den var ikke noe bra. Batteridekslet falt av, vanskelig slå av/på.

Så vi endte med en til 250 kr, den var solid og lett å betjene for små barnehender.

Skrevet

Vi kjøpte Captain Kid lommelykt til vår. Den har gummi på utsiden, så den tåler fall i gulvet; den er også vanntett og kan være med i badekaret.

• 2 uker senere...
Gjest MadrePadre
Skrevet

Maglite? æsj, ikke bra saker.

Lykta burde ikke være for kraftig, ettersom det kan være skadelig.

Her er en lykt som tåler ALT, og ikke er for kraftig heller, til en veldig overkommelig pris;

http://www.4sevens.com/product_info.php?products_id=444&osCsid=9ad22ad8f9542d861e9bc1c0624aa41f

Fenix er fine saker. Har mange kraftigere lykter hvis det er noe å ha, til billigpris. Fenix E21? altfor kraftig for små barn som lyser seg i øynene, dessverre. Billig er den ihvertfall.

Skrevet

Maglite er uaktuelt, uansett størrelse, så lenge det ene barnet er en toåring som fint kan finne på å bruke lommelykten som slagvåpen.

Skrevet

Man får mange fine disny lommelykter på coop... Med gummi på, og ikke altfor dyre er dem heller under 100kr.. :)

Gjest MadrePadre
Skrevet

Er helt sikker på at Fenix E01 ville vært perfekt.

veier lite, den er kort (kan ikke brukes som slagvåpen) og tåler fantastisk mye (vanntett til 10 meter, tåler 20 meters fall på betong osv) Ekstremt godt kvalitet (bedre enn Møkk-Lite)

Dessuten er den veldig nyttig også, samt billig.

Er ikke ekstremt kraftig og gir ikke veldig konsentrert lysbilde, så synet ikke skades. Er absolutt kraftig til det meste , men ikke på langt nær det teknologien er ( Fenix E01;10 lumen lysstyrke, Maglite solitaire; 2,5 lumen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...