Gjest Starya Skrevet 14. oktober 2003 #21 Skrevet 14. oktober 2003 Apropos lungemos... Det er jo proteinrikt, om ikke annet...
manji Skrevet 14. oktober 2003 #23 Skrevet 14. oktober 2003 Lutefisk og rømmegrøt er det eneste jeg ikke spiser. Men nå har jeg ikke spist det på 10 år, så kanskje jeg liker det.
xeyes Skrevet 15. oktober 2003 #24 Skrevet 15. oktober 2003 Lutefisk, eller lutafisk som jeg sier, det får jeg bare ikke ned.. Uansett hvor mye jeg prøver. Elsket lungemos med egg når jeg var mindre :oops: Har ikke spist det siden jeg bodde hos mamma og pappa.
Gjest agurk Skrevet 15. oktober 2003 #25 Skrevet 15. oktober 2003 Det er skikkelig ekkelt å spise noe med vanlig kaviar på, og drikke rødsaft ved siden av. INGEN kan påstå at det smaker godt! Helt enig, smaker møkk
Gjest GreenSky Skrevet 15. oktober 2003 #26 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg tror at noe av det absolutt ekleste innen norsk matkultur er: smalahåve! (sauehode) :veldigsur:
Gjest gurimalla Skrevet 15. oktober 2003 #27 Skrevet 15. oktober 2003 Urteit??? Vel, jeg synes det er urteit at voksne mennesker omtaler god mat med; EKKELT, dobbeltspy, kvalmt, man får brekninger etc..... Helt enig med Lula, synes det vitner om skikkelig dårlig oppdragelse når voksne mennesker oppfører seg slik. Hvis det er mat du ikke liker - hold kjeft!
Gjest Starya Skrevet 15. oktober 2003 #28 Skrevet 15. oktober 2003 Dette er et diskusjonsforum, ikke et middagsbord.
Gjest gurimalla Skrevet 15. oktober 2003 #29 Skrevet 15. oktober 2003 Dette er et diskusjonsforum, ikke et middagsbord. Det har ingen betydning - det vitner om dårlig oppdragelse uansett.
Gjest Starya Skrevet 15. oktober 2003 #30 Skrevet 15. oktober 2003 Tull! Om man setter seg til bords og utbroderer at man ikke liker den og den matsorten, ja da er det dårlig oppdragelse. Likefullt har mange noe de ikke liker, av ulike grunner. Når noen da starter en helt egen tråd, klart viet dette ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne diskutere hva man ikke liker -og hvorfor. Forøvrig synes jeg det er dårligere "oppdragelse" å be folk holde kjeft...
Gjest Madam Felle Skrevet 15. oktober 2003 #31 Skrevet 15. oktober 2003 Forøvrig synes jeg det er dårligere "oppdragelse" å be folk holde kjeft...
mellom Skrevet 15. oktober 2003 #32 Skrevet 15. oktober 2003 Herregud... Er det å si det eller å faktisk mene at det smaker fælt, dere mener vitner om en dårlig oppdragelse? Det er smak vi snakker om! Og ingen kan nok ikke bestride det faktum at ikke alle mennesker liker alle smaker. Og å si det er vel ikke verre enn å si at et plagg er stygt eller en bok er dårlig. Og jeg tror verken lula eller gurimalla er så gode kokker at de kan lage all mat god. Og vær så snill, ikke nevn U-land - ingen blir mette av at jeg ikke liker dumplings. Ikke en gang Embla som elsker det!
Gjest gurimalla Skrevet 15. oktober 2003 #33 Skrevet 15. oktober 2003 Det er én ting å si at man ikke liker noe (utenom matbordet), men å bruke utrykk som spy, kvalmt og det smaker møkk, er tegn på lav sosial intelligens.
mellom Skrevet 15. oktober 2003 #34 Skrevet 15. oktober 2003 Ok. Heldigvis så er det ikke viktig for meg hva du måtte mene om min sosiale intelligens. Er det ikke lov til å si hva en ikke liker ved matbordet hjemme hos deg? Trist når manerer går foran alt.
Lalique Skrevet 15. oktober 2003 #36 Skrevet 15. oktober 2003 Har litt problemer med å klassifisere mat som Vond og ekkel, men det er enkelte ting jeg ikke liker/tåler. Deriblant mat med løk i, grønnsakssupper med udefinerbare ingredienser, slik som f.eks betasuppe o.l Men jeg tror nok at jeg likevel ville spist det meste om jeg var sulten. Min sosiale samvittighet nekter meg å kalle mat kvalmt
Redhead Skrevet 15. oktober 2003 #37 Skrevet 15. oktober 2003 En ting jeg ikke klarer å spise er rømmegrøt!
Gjest GreenSky Skrevet 15. oktober 2003 #38 Skrevet 15. oktober 2003 Samme hva noen sier om manerer, dårlig sosial inteligens, oa Hadde jeg fått servert smalahåve, ville jeg fått problemer med å skjule ubehaget! :blunke:
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #39 Skrevet 15. oktober 2003 Samme hva noen sier om manerer, dårlig sosial inteligens, oa Hadde jeg fått servert smalahåve, ville jeg fått problemer med å skjule ubehaget! Tro'kke det er sånn mat som serveres uten å ha avklart et par ting på forhånd.....
Lalique Skrevet 15. oktober 2003 #40 Skrevet 15. oktober 2003 Samme hva noen sier om manerer, dårlig sosial inteligens, oa Hadde jeg fått servert smalahåve, ville jeg fått problemer med å skjule ubehaget! Tror ikke man har dårlig eq eller manerer selv om man ikke LIKER noe,GreenSky, man har da forskjellig smak. Takker nei til mye mat jeg, som ikke faller i smak, men synes det er noe med måten man gjør det på. Voksne mennesker som utbasunerer Æsj og kvalmt for den minste sukat de ikke liker synes jeg er litt vel drøyt. Men smalahåve..tror det må være hungersnød på femte året før jeg spiser det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå