Gjest Poirot Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Inspirert av blodpuddingtråden, ønsker jeg å vite hva folk blir direkte uvel ved tanken på å spise mht vanlig norsk mat. Selv kan jeg ikke fordra synet av blodpudding, som hun så moste sammen med potet. Blir helt dårlig bare av å tenke på det, jeg.
mellom Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 dumplings - den hvite seige massen som er som et slags vått papir...
Lula Skrevet 14. oktober 2003 #4 Skrevet 14. oktober 2003 Hva er skikkelig VOND og KVALM mat? INGENTING!!!!! All mat som er skikkelig tilberedt av skikkelige råvarer er godt!
mellom Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 og klubb - fy faen det er hævlige saker. feskbaill me' flæsk er også et barndomsminne jeg kunne vært foruten.
Gjest Embla s Skrevet 14. oktober 2003 #6 Skrevet 14. oktober 2003 dumplings - den hvite seige massen som er som et slags vått papir... :o Dumplings er da kjempegodt, slike med rekefyll... Er slett ikke som vått papir vel!!!! Ekkel mat? Blod- pudding/klubb/etc, lungemos, levergryte, i det hele tatt.. Okseballer, torske øyne, slike ting. Ekkelt..
chimp Skrevet 14. oktober 2003 #7 Skrevet 14. oktober 2003 Snegler i hvitløksaus. Flytende sjokoladesaus! Tomatbønner!
mellom Skrevet 14. oktober 2003 #9 Skrevet 14. oktober 2003 men er dumplings det klissete greien som IKKE frityrstekes først?
Gjest Embla s Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 Snegler i hvitløksaus. Flytende sjokoladesaus! Tomatbønner! Mener du det Chimp? Syns du flytende sjokolade saus er ekkelt? :o sneglene og tomatbønnene kan jeg forstå, men sjokoladesaus, ikke hvis den er varm engang (over masse deilig is) (liker forøvrig snegler og tomatbønner og jeg da)
chimp Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 Vet d høres rart ut, Embla, og jeg er ellers fryktelig glad i sjokkis, men i form av SAUS!!! Får assosiasjoner...... :o Blir litt for mye av d gode!!!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 14. oktober 2003 #12 Skrevet 14. oktober 2003 Det er skikkelig ekkelt å spise noe med vanlig kaviar på, og drikke rødsaft ved siden av. INGEN kan påstå at det smaker godt!
Gjest Embla s Skrevet 14. oktober 2003 #13 Skrevet 14. oktober 2003 :o Hm, tror ikke jeg skal spørre h v a du assosierer det med, jeg er litt lettpåvirkelig skjønner du. :oops: (men det er sikkert noe kjempeekkelt ) Har nemlig ikke lyst til å slutte å spise sjokolade saus!! Dumplings - jo, i allefall de jeg spiser (DimSum i Torggt. ) Det er hvitt litt "see trough" rispapir formet som boller (ligner små spøkelser) med div. fyll inni.. Så er de dampkokt. Dyppes i Kruttsterk chilisaus+ soyasaus: DET ER SÅ GODT!!!!
Piñacolada Skrevet 14. oktober 2003 #14 Skrevet 14. oktober 2003 Flytende sjokoladesaus! :o :o Medisterpølser/farse får jeg brekninger av... Klarer ikke tenke på det engang.
Silfen Skrevet 14. oktober 2003 #15 Skrevet 14. oktober 2003 Torsketunger! *dobbeltspy* Og å komme her og si at all mat tilberedt med skikkelige råvarer er godt, er urteit! Liker man ikke råvarene, liker man vel søren meg ikke produktet!
Lula Skrevet 14. oktober 2003 #16 Skrevet 14. oktober 2003 Og å komme her og si at all mat tilberedt med skikkelige råvarer er godt, er urteit! ! Urteit??? Vel, jeg synes det er urteit at voksne mennesker omtaler god mat med; EKKELT, dobbeltspy, kvalmt, man får brekninger etc..... Liker man ikke råvarene' date=' liker man vel søren meg ikke produktet![/quote'] ...det er jammen ikke sikkert, du....
Gjest Poirot Skrevet 14. oktober 2003 #17 Skrevet 14. oktober 2003 Urteit??? Vel, jeg synes det er urteit at voksne mennesker omtaler god mat med; EKKELT, dobbeltspy, kvalmt, man får brekninger etc.....
Gjest Starya Skrevet 14. oktober 2003 #18 Skrevet 14. oktober 2003 Lever. Sånn som serveres til fersk fisk. (Sorry pappa, det bare ER sånn!)
Lula Skrevet 14. oktober 2003 #19 Skrevet 14. oktober 2003 Men hva skal jeg si da, når jeg beviselig brekker meg når han jeg kjenner griser rundt med lungemosen? Kan årsaken være at han "griser rundt" med maten ;-) Jeg har da klart å lage god mat av lungemos, som selv erklærte "lungemoshatere" syntes var godt. Men så griser jeg heller aldri rundt med mat, uansett hva det er. Forøvrig tror jeg veldig mange voksen mennesker har en og annen ting de bare ikke klarer. min far spiser ALT! Unntatt lever. Slik er det bare' date=' etter 57 år.[/quote'] I motsetning til din far spiser jeg alt - også lever. Og det i en alder av 32år
Gjest Poirot Skrevet 14. oktober 2003 #20 Skrevet 14. oktober 2003 Det er definitivt ikke pga at han griser med maten. Det er lukt, utseendet, konsistens og vissheten av hva det er. Håper jeg aldri blir servert det borte hos noen. Da hadde jeg lett takket pent nei!! :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå