lille katt Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Har nå hengt opp fuglefrø og meiseboller - men vi har også endel brødskalker som kunne blitt fuglemat i vinter. Det blir ikke snekret fuglebrett her med det første (selv om jeg kan ønske meg til jul) - men hvordan kan man ellers servere brødbiter til fuglene? Kan man legge det ut på annet vis, eller blir det bare gris?
Gjest Adera Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Er bare til å legge det ut ein plass det ikkje forsvinner i snø eller gress og hvor det ikkje blåser bort. Evt kan du jo kjøpe ein billig fuglemater/fuglebrett (slik som kan henges opp). Ellers, om du bor nær sjø eller vann, kan du se om det er noen ender som skal overvintre.
lille katt Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 Er bare til å legge det ut ein plass det ikkje forsvinner i snø eller gress og hvor det ikkje blåser bort. Evt kan du jo kjøpe ein billig fuglemater/fuglebrett (slik som kan henges opp). Ellers, om du bor nær sjø eller vann, kan du se om det er noen ender som skal overvintre. Bor i Oslo, så her forsvinner det meste i snøen, ihvertfall i dag . Vi pleier vanligvis å spare skalker og slikt til fuglene i Frognerparken, men nå blir det nok en stund til vi tar turen dit, så kaldt som det er nå (selv om det kanskje er akkurat nå vi burde dratt dit, stakkars).
gullhjerte Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Så koselig å legge ut mat til fuglene Jeg lærte av min morfar at man ikke burde legge fuglemat på bakken, eller i lav høyde, fordi feks katter da kan få et gourmetmåltid.. Kjekt å ha det i bakhodet hvertfall
lille katt Skrevet 28. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2010 Ja, man kan vel også tiltrekke seg andre dyr, f.eks. rotter, ved å ha mat liggende i nærheten av bakken. Jeg funderte litt på om det gikk an å henge opp skalkene i noe, f.eks. sånne nettingposer man har ved i, men ser for meg at det faller fra hverandre med en gang. Kanskje noen andre har gode forslag til en rask og hjemmelaget man-tager-hvad-man-haver-løsning?
hufsa! Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Heia,ja som de sier her.Ikke på bakken,trekker til seg mus og rotter!!
lille katt Skrevet 28. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2010 Heia,ja som de sier her.Ikke på bakken,trekker til seg mus og rotter!! Jepp, det var faktisk jeg selv som skrev det .
Gjest Spinell Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Jeg har lurt på om jeg skal følge dette blogginnlegget om hjemmelagede meiseboller. Det skulle ikke være noe i veien for å blande inn tørre brødbiter i meisebollene, heller
lille katt Skrevet 28. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2010 Jeg har lurt på om jeg skal følge dette blogginnlegget om hjemmelagede meiseboller. Det skulle ikke være noe i veien for å blande inn tørre brødbiter i meisebollene, heller Det var uansett et lurt tips å bruke kartonger på den måten - vi kan jo henge opp kartonger med bare brødbiter i også .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå